Beantwoord

Serie opname Hart van Nederland werkt niet meer

  • 29 September 2021
  • 27 reacties
  • 242 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3

Hallo allemaal,

Sinds kort werkt de optie voor serie opname niet meer specifiek voor 1 programma.
Het gaat hierbij om Hart van Nederland.

Je kunt serie opname wel aanzetten (dit geeft hij ook keurig aan) maar vervolgens worden er een enkele opname gestart en alle afleveringen die daarop volgen (elke dag) worden niet opgenomen en staat ook geen opname “teken” bij. Ook bij “gepland” staat Hart van Nederland er niet tussen.

Iemand die dit probleem herkend of weet hoe wij dit kunnen oplossen?
Alle andere serie opnames werken nog prima!

Gr. Kees.

icon

Beste antwoord door Jeroen-bart Engelen 13 October 2021, 01:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @knorde, bedankt voor jouw signaal! Wij herkennen het niet, dus we willen het graag onder de loep nemen. Ik zie dat er een Hart van Nederland - Vroege editie (17:45 uur) en Late editie (22:35 uur) is: welke heb jij als serie opname ingepland staan? 

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @knorde, bedankt voor jouw signaal! Wij herkennen het niet, dus we willen het graag onder de loep nemen. Ik zie dat er een Hart van Nederland - Vroege editie (17:45 uur) en Late editie (22:35 uur) is: welke heb jij als serie opname ingepland staan? 

Bedankt voor je reactie!

Het gaat om de late editie.
Als ik in de gids de late editie aanklik en op REC druk vraagt hij of je eenmalig of serieopname wilt. Ik kies dan voor serieopname, echter komt er dan bij de volgende uitzendingen geen R te staan. Ook staat de serieopname niet bij “Gepland” en het programma wordt dan ook niet opgenomen,

Bij andere programma's werkt het wel prima, het is sinds kort en alleen bij Hart van Nederland.

Reputatie 7
Badge +16

Helder, ik test het ook even uit en kom hierop terug!

Reputatie 4
Badge +3

Helder, ik test het ook even uit en kom hierop terug!

Ok bedankt alvast ik hoor het wel :)

Reputatie 4
Badge +3

Sinds de laatste update is het hele serie opnemen 1 drama opnames zijn niet meer te verwijderen en de box reageert tergent langzaam overval op.

Daar heb ik geen last van, misschien kun je het beste daar een eigen topic voor openen.

Reputatie 7
Badge +16

Tussenstand test: de aflevering van gisteravond is opgenomen (S2021 A273), voor de opnames van de komende dagen staat het opname icoontje voor het programma en onder ‘Gepland’ staan 7 opnames.
Ben benieuwd of de komende afleveringen opgenomen worden of niet… to be continued!
 

Sinds de laatste update is het hele serie opnemen 1 drama opnames zijn niet meer te verwijderen en de box reageert tergent langzaam overval op.

Zo zou het niet moeten zijn, @ghullemah! Ik heb een eigen topic voor je vraag aangemaakt, kunnen we kijken hoe we dit kunnen oplossen!

Reputatie 4
Badge +3

Tussenstand test: de aflevering van gisteravond is opgenomen (S2021 A273), voor de opnames van de komende dagen staat het opname icoontje voor het programma en onder ‘Gepland’ staan 7 opnames.
Ben benieuwd of de komende afleveringen opgenomen worden of niet… to be continued!

Zover komt hij bij mij al niet.

Ik heb even een filmpje gemaakt van hoe het gaat.
Hij stelt alleen een enkele opname in en geen serie opname.
Ook kunt u in het filmpje zien dat ik naar de andere dagen ga.
https://kene.nl/hvn.mp4

Groetjes Kees.

Reputatie 7
Badge +16

Oh, bedankt voor de genomen moeite: heb het filmpje gezien! Gek! Bij mij werkt het precies zoals het moet werken: de opnames staan ingepland (en zijn terug te vinden onder “Geplande opnames”) en ik heb nu 5 opgenomen afleveringen.
Ondanks dat alle andere serie opnames wel goed werken, heb je ook een herstart/ frisse start van de TV ontvanger uitgevoerd en gecontroleerd of het opnemen dan wel goed gaat?

 

Reputatie 7
Badge +16

@knorde kunnen we een frisse start/ herstart van de TV ontvanger ook bij jou afvinken? Hoor het graag even en misschien kan @Jeroen-bart Engelen hier iets over zeggen?

Reputatie 4
Badge +3

@Shyrin_ dit is gek, ik heb laatst al op je geantwoord maar ik zie dat het hele antwoord weg is. Hopelijk blijft hij nu wel staan :)

Ik had daarin aangegeven dat ik het ook heb via de pc, als ik via https://tv.kpn.com/ een serieopname instel werkt het bij alle programma's goed, behalve bij Hart van Nederland. Dit test ik dan ook uiteraard op https://tv.kpn.com/. Volgens mij heeft de frisse start van de itv ontvanger hier verder geen invloed op. Ik wil indien gewenst dat best proberen maar volgens mij kan ik het daarmee al uitsluiten.

Bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @knorde en @Shyrin_ 

Ik ben zelf niet zo bekend met ons opnamen platform, maar ik heb de vraag intern doorgezet.

@knorde zou jij willen zorgen dat jouw iTV abonnementsnummer ingevuld staat op het afgeschermde gedeelte van jouw profiel? Ik kan daar zelf niet naar kijken, dus kan ook niet zien of je dit al hebt gedaan.

@Shyrin_  (of een andere moderator die dit ziet) zou jij dan dit nummer naar mij kunnen sturen via interne mail? Ik weet zeker dat mijn collega’s als eerste hier naar gaan vragen als ze willen gaan uitzoeken wat het probleem voor deze klant zou kunnen zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @Jeroen-bart Engelen ik zie geen kopje voor het iTV abonnementsnummer, wel voor een klantnummer. Ik heb het klantnummer daar ingevuld (en wat meer gegevens ingevuld).

Is dat voldoende?

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @knorde 

Er is inderdaad geen apart veld voor, maar dit kun je volgens mij gewoon erbij zetten in het veld ”Klantnummer (internet/televisie) (Privé)”. Dat is volgens mij gewoon een vrij invulbaar veld.

En in principe moet een moderator ook uit de voeten kunnen met je algemene KPN klantnummer hoor.

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt voor het invullen van je gegevens @knorde! Het is nu afwachten op een terugkoppeling!

Hoi @knorde, bedankt voor jouw signaal! Wij herkennen het niet, dus we willen het graag onder de loep nemen. Ik zie dat er een Hart van Nederland - Vroege editie (17:45 uur) en Late editie (22:35 uur) is: welke heb jij als serie opname ingepland staan? 

hallo ik heb het zelfde probleem. hvn vroeg werkt wel maar hvn laat werkt niet.

ik zou ook graag een oplossing willen.

Reputatie 4
Badge +3

Hoi @knorde, bedankt voor jouw signaal! Wij herkennen het niet, dus we willen het graag onder de loep nemen. Ik zie dat er een Hart van Nederland - Vroege editie (17:45 uur) en Late editie (22:35 uur) is: welke heb jij als serie opname ingepland staan? 

hallo ik heb het zelfde probleem. hvn vroeg werkt wel maar hvn laat werkt niet.

ik zou ook graag een oplossing willen.

Wat fijn om te horen dat er nog iemand is die dit ervaart, niet voor jou natuurlijk maar misschien kunnen we via deze manier sneller/ beter tot een oplossing/ oorzaak komen.

Ik heb het gelijk getest en ik kan bevestigen dat de vroege editie inderdaad wel goed werkt. Het probleem zit dus alleen in de late editie.

Hoi @knorde, bedankt voor jouw signaal! Wij herkennen het niet, dus we willen het graag onder de loep nemen. Ik zie dat er een Hart van Nederland - Vroege editie (17:45 uur) en Late editie (22:35 uur) is: welke heb jij als serie opname ingepland staan? 

hallo ik heb het zelfde probleem. hvn vroeg werkt wel maar hvn laat werkt niet.

ik zou ook graag een oplossing willen.

Wat fijn om te horen dat er nog iemand is die dit ervaart, niet voor jou natuurlijk maar misschien kunnen we via deze manier sneller/ beter tot een oplossing/ oorzaak komen.

Ik heb het gelijk getest en ik kan bevestigen dat de vroege editie inderdaad wel goed werkt. Het probleem zit dus alleen in de late editie.

hopen dat de kpn dit probleem oppakt en een oplossing hier voor aandraagd

Reputatie 7
Badge +8

Er is vandaag al naar gekeken, maar tot nu toe nog niets gevonden. Ik hoop dat ze morgen er wel uit gaan komen. We hebben nog een klacht via het incidenten-proces binnen gekregen. Dus het lijkt op eerste gezicht niet klant-specifiek te zijn.

Reputatie 4
Badge +3

Er is vandaag al naar gekeken, maar tot nu toe nog niets gevonden. Ik hoop dat ze morgen er wel uit gaan komen. We hebben nog een klacht via het incidenten-proces binnen gekregen. Dus het lijkt op eerste gezicht niet klant-specifiek te zijn.

@Jeroen-bart Engelen bedankt voor het bericht, ook fijn dat er inmiddels meerdere berichten over zijn (ik vind het heel eerlijk van jullie/ KPN dat er zo open over gepraat wordt) en uiteraard ook fijn dat er ook al naar gekeken wordt.

Reputatie 7
Badge +8

Er is mij verteld dat het nu weer zou moeten werken….

Reputatie 4
Badge +3

@Jeroen-bart Engelen en @Shyrin_ ik kan bevestigen dat het opgelost is en weer werkt.

Nu ben ik wel heel benieuwd naar wat er aan de hand was, waar het aan lag en wat de oplossing was (als jullie dat mogen delen uiteraard). Was dit bij een bepaald groepje mensen aangezien @Shyrin_ er geen last van had?

Bedankt in ieder geval voor de snelle fix en ook de fijne communicatie, niks op aan te merken!

Reputatie 7
Badge +8

Disclaimer: Dit gaat over een stuk van ons platform waar ik niet heel erg bekend mee ben en ik moet het ook nog samenvatten om het begrijpelijk te maken als je ons platform niet kent.

De oorzaak van het probleem, zoals ik het begreep, lag in de meta-data die wij ontvangen over de content op ons platform. Naast de video-streams en de video-files krijgen we ook zogenaamde meta-data erbij. Deze meta-data bevat veel informatie over de content. Er zit wat technische informatie in, maar ook de EPG (de programmagids die je als gebruiker op de iTV ontvanger ziet) komt uit deze informatie. Bepaalde informatie uit deze meta-data wordt ook gebruikt voor het opname-platform. Voor een serie bijvoorbeeld, is het belangrijk dat de losse afleveringen aan elkaar gekoppeld kunnen worden (zodat het opname platform weet wat er allemaal als serie opgenomen moet worden). En in dat stukje informatie was iets niet goed, Dit had tot gevolg dat bij de eerste ingeplande opname het systeem dacht dat dit de complete serie was, of het kon de andere afleveringen niet aan de serie koppelen. Het was zo iets.

Er is overleg geweest met de leverancier van deze data en er is wat hersteld. Nadat het toen opnieuw in ons platform is geladen werkte het allemaal weer.

Het was dus niet een klant-specifiek probleem, maar iedereen had hier last van.

Reputatie 4
Badge +3

Disclaimer: Dit gaat over een stuk van ons platform waar ik niet heel erg bekend mee ben en ik moet het ook nog samenvatten om het begrijpelijk te maken als je ons platform niet kent.

De oorzaak van het probleem, zoals ik het begreep, lag in de meta-data die wij ontvangen over de content op ons platform. Naast de video-streams en de video-files krijgen we ook zogenaamde meta-data erbij. Deze meta-data bevat veel informatie over de content. Er zit wat technische informatie in, maar ook de EPG (de programmagids die je als gebruiker op de iTV ontvanger ziet) komt uit deze informatie. Bepaalde informatie uit deze meta-data wordt ook gebruikt voor het opname-platform. Voor een serie bijvoorbeeld, is het belangrijk dat de losse afleveringen aan elkaar gekoppeld kunnen worden (zodat het opname platform weet wat er allemaal als serie opgenomen moet worden). En in dat stukje informatie was iets niet goed, Dit had tot gevolg dat bij de eerste ingeplande opname het systeem dacht dat dit de complete serie was, of het kon de andere afleveringen niet aan de serie koppelen. Het was zo iets.

Er is overleg geweest met de leverancier van deze data en er is wat hersteld. Nadat het toen opnieuw in ons platform is geladen werkte het allemaal weer.

Het was dus niet een klant-specifiek probleem, maar iedereen had hier last van.

@Jeroen-bart Engelen bedankt voor de zeer uitgebreide informatie, helemaal helder.

Wat ik wel bijzonder vind (uit pure nieuwsgierigheid) is dat het probleem bij @Shyrin_ niet aanwezig was, maar het belangrijkste is dat het weer goed werkt. Nogmaals heel erg bedankt voor alle openheid en fijne communicatie!

Reputatie 7
Badge +16

Ik had er ook een filmpje van moeten maken! :wink: Wat mij eraan herinnert dat ik de serieopname ook moet annuleren! Fijn dat het weer werkt en heel graag gedaan, @knorde

Reputatie 7
Badge +8

Dat het bij @Shyrin_ wel heeft gewerkt is dan inderdaad vreemd. Zoals het mij is uitgelegd zou dit dan ook niet gewerkt moeten hebben. Heb ik geen verklaring voor.