Beantwoord

Serie-opname stopt regelmatig

  • 12 August 2019
  • 9 reacties
  • 390 keer bekeken

Serie opnames stopt regelmatig met opnemen voordat de serie afgelopen is. Het enige wat ik tot nu toe heb kunnen bedenken is of de serieopname cancelen en opnieuw instellen of de resterende opnames handmatig instellen.Ik vroeg me af of er een blijvende oplossing bestaat? Gebeurt op meerdere zenders en lijkt willekeurig..."

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Paul van KPN 14 August 2019, 16:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Bij serieopnames wordt gewerkt met seizoenen. Wanneer precies een seizoen begint of stopt kan per zender of zelfs per serie afwijken. Alleen afleveringen van hetzelfde seizoen worden in serie opgenomen. Zodra een seizoen is afgelopen moet je de serieopname verwijderen (niet de opgenomen programma's zelf) en opnieuw inplannen voor een volgend seizoen.
Er kunnen ook andere problemen optreden met (serie)opnemen. Daarvoor kun je de ontvanger(s) 't beste opnieuw starten (uitschakelen met knop 8erop, voedingsstekkertje 30 s loskoppelen, daarna weer aansluiten en inschakelen). Veel problemen met (serie)opnemen zijn dan verholpen.
Reputatie 7
Badge +25
Henk2304
Bij serieopnames wordt gewerkt met seizoenen. Wanneer precies een seizoen begint of stopt kan per zender of zelfs per serie afwijken. Alleen afleveringen van hetzelfde seizoen worden in serie opgenomen. Zodra een seizoen is afgelopen moet je de serieopname verwijderen (niet de opgenomen programma's zelf) en opnieuw inplannen voor een volgend seizoen.Er kunnen ook andere problemen optreden met (serie)opnemen. Daarvoor kun je de ontvanger(s) 't beste opnieuw starten (uitschakelen met knop 8erop, voedingsstekkertje 30 s loskoppelen, daarna weer aansluiten en inschakelen). Veel problemen met (serie)opnemen zijn dan verholpen.



Hi @Jwin, welkom hier. Als aanvulling op wat Henk aangeeft wil je nog het volgende advies geven:

Gebruik serie-opnames voornamelijk bij series/programma's die geen herhalingen zijn. Als je bijvoorbeeld series als Friends (wat dus al eindeloos is herhaald) gaat opnemen kan je er het door jou omschreven probleem ervaren. Dus dat kan je dan eigenlijk beter handmatig programmeren. Als je nu bijvoorbeeld De Slimste Mens wil opnemen moet de serie-opname wel gewoon goed gaan, aangezien het nieuwe afleveringen zijn.
Dankjewel voor jullie reacties. De dingen die jullie noemden ken ik, de laatste serie opname die fout ging liep tot vrijdag door maar na het weekend stopte hij ermee, vanaf de 6e uitzending dus maar handmatig.
Op zich geen drama hoor maar was benieuwd of er een blijvende oplossing zou bestaan 😉
Reputatie 7
Badge +7
Dankjewel voor jullie reacties. De dingen die jullie noemden ken ik, de laatste serie opname die fout ging liep tot vrijdag door maar na het weekend stopte hij ermee, vanaf de 6e uitzending dus maar handmatig.
Op zich geen drama hoor maar was benieuwd of er een blijvende oplossing zou bestaan ;-)

Was het maar waar, een blijvende oplossing.... Het is een oud en hardnekkig probleem, zie het andere draadje dat ik ooit gestart ben en waar ik vandaag nog een update heb gepost: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/probleem-serieopname-nog-steeds-434155
Reputatie 4
Badge +1

Hoi,

 

Ik heb hetzelfde hardnekkige probleem met House. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen d precies een week goed gaat. Dus elke maandag verwijder ik de geplande serie opname en start deze daarna opnieuw. 

Super irritant met een serie van 8 seizoenen en 24 afleveringen per keer! Maar goed, nog maar twee te gaan.

Verhaal van herhalingen gaat volgens mij niet op. Het zijn telkens “nieuwe” afleveringen.

Ik heb sporadisch ook wel eens gehad dat er van een serie ineens een paar delen miste, zoals The exorcist. 

Waar komt die info van zo'n opname precies vandaan? Zijn het meta tags vanuit de zender die deze aan de epg aanbiedt? Hoe werkt zoiets?

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

Ik heb hetzelfde hardnekkige probleem met House. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen d precies een week goed gaat. Dus elke maandag verwijder ik de geplande serie opname en start deze daarna opnieuw. 

Super irritant met een serie van 8 seizoenen en 24 afleveringen per keer! Maar goed, nog maar twee te gaan.

Verhaal van herhalingen gaat volgens mij niet op. Het zijn telkens “nieuwe” afleveringen.

Ik heb sporadisch ook wel eens gehad dat er van een serie ineens een paar delen miste, zoals The exorcist. 

Waar komt die info van zo'n opname precies vandaan? Zijn het meta tags vanuit de zender die deze aan de epg aanbiedt? Hoe werkt zoiets?

 

Ergens op het forum heeft een van de moderatoren na veel aandringen van mijn kant eindelijk de oorzaak van het probleem gepost. Het heeft te maken met herhalingen: Als OOIT een aflevering/seizoen is uitgezonden wordt het opnieuw uitzenden ervan ALTIJD als herhaling gezien. Ik zal straks zoeken naar de precieze link naar dat bericht.

Reputatie 7
Badge +7

Hoi,

 

Ik heb hetzelfde hardnekkige probleem met House. Uiteindelijk ben ik erachter gekomen d precies een week goed gaat. Dus elke maandag verwijder ik de geplande serie opname en start deze daarna opnieuw. 

Super irritant met een serie van 8 seizoenen en 24 afleveringen per keer! Maar goed, nog maar twee te gaan.

Verhaal van herhalingen gaat volgens mij niet op. Het zijn telkens “nieuwe” afleveringen.

Ik heb sporadisch ook wel eens gehad dat er van een serie ineens een paar delen miste, zoals The exorcist. 

Waar komt die info van zo'n opname precies vandaan? Zijn het meta tags vanuit de zender die deze aan de epg aanbiedt? Hoe werkt zoiets?

 

Ergens op het forum heeft een van de moderatoren na veel aandringen van mijn kant eindelijk de oorzaak van het probleem gepost. Het heeft te maken met herhalingen: Als OOIT een aflevering/seizoen is uitgezonden wordt het opnieuw uitzenden ervan ALTIJD als herhaling gezien. Ik zal straks zoeken naar de precieze link naar dat bericht.

Hebbes: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/probleem-serieopname-nog-steeds-434155/index2.html#post815302

Reputatie 4
Badge +1

Thx!!! Net de laatste episode gehad, dus ben een beetje van slag...🥺👍🏼😁

Reputatie 4
Badge +1

Ah.

Vanavond nog een speciale uitzending en bam, de dag erna gewoon weer seizoen 1 aflevering 1!!! Jemig. Waar overigens de opname niet van ingepland is.