Serie opname werkt niet

• 28 juli 2014
  • 35 reacties
  • 3630 keer bekeken

Beste,

De laatste tijd ervaar ik weer problemen met serie opnames.

Ik kan ze niet instellen,
Ze verdwijnen nadat ik ze ingesteld heb,
Na een aantal keer opnemen verdwijnen ze.

Heel vervelend als je er vanuit wil gaan dat opnemen gewoon werkt.

35 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Ik heb er ook veel last van de laatste tijd. Ben een hele serie opnamen (5 dagen) die ik nog niet bekeken had gewoon kwijtgeraakt plus een opname van donderdag jl (24-07) van De Slimste Mens. Tot mijn stomme verbazing stond die laatste opname gisteravond ineens wél weer in de lijst van opgenomen programma's (twee keer zelfs!!!). Het is een behoorlijk onbetrouwbare dienst dat Serie opnemen. Het is vooral ongelooflijk irritant dat je gemaakte opnamen van een serie gewoon ineens kwijt raakt...

Heb de STB's nu al twee keer gereset in een periode van 10 dagen. Werkt dan even wat beter, maar na een tijdje begint het gewoon weer even beroerd te worden.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Alexander,

Wat vervelend dat de problemen met serie opnamen terug zijn! Ik ga gelijk kijken wat we daaraan kunnen doen. Ervaar je dit probleem op meerdere tv-ontvangers of één in het bijzonder?Ik zie dat in het verleden (2013) al eerder het advies is gegeven om de tv-ontvanger te resetten door de software opnieuw in te laden. Heb je dit al uitgevoerd sinds de storing terug is? Zo nee, zou je de stappen willen doorlopen zoals hier beschreven en willen controleren of het weer goed werkt?

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet,

Nienke 

Reputatie 7
De afgelopen weken werd (bijna) iedere avond "Midsummer Murders" uitgezonden. Vanwege het tijdstip heb ik dat in serieopnemen gezet. Dat ging een paar dagen goed en toen werd het niet meer opgenomen, ook niet na een reset (2260). In de lijst van geplande opnames komt het nog wel voor maar zonder dat er opnames daadwerkelijk gepland staan. Ook het pictogram van (serie)opnemen was verdwenen in de EPG.

Ik heb het programma opnieuw ingesteld voor serieopnemen (er staan er dan twee in de lijst van geplande opnames, één - de oudste - zonder geplande data en één - de nieuwste - met een aantal geplande data). Dat ging weer een aantal dagen goed en toen herhaalde zich dit. Ik heb nu al een aantal "blanco" geplande serieopnames van "Midsummer Murders" in mijn lijst staan en één "actieve". Dat wordt niet opgelost middels een reset.

Helaas blijft serieopnemen een zorgenkindje :mansad:

Hier precies hetzelfde probleem. We hebben zelfs de harde schijf laten uitschakelen om van de voordelen van het opnemen pakket te kunnen profiteren (van meerdere zenders tegelijk opnemen), maar dat hele Serie Opnemen werkt voor geen meter. Dus eigenlijk heel veel spijt van. 

Met de harde schijf kon je tenminste nog tijdsopnamen maken en plannen, maar dat kan gewoon met het Opnemen Pakket niet. 

Toch wil ik vragen vaart te maken met het oplossen van deze problemen. We betalen allemaal extra voor dat Opnemen pakket, maar of je opnamen daadwerkelijk doorkomen, is nog maar de vraag. Schandalig.

Als dit zo doorgaat, ga ik naar een provider die gewoon nog opnemen met een harde schijf ondersteunt. Dan weet je tenminste zeker dat je alles terug kan kijken. 

Misschien moet KPN eens overwegen de kosten van het Opnemen Pakket niet mee te rekenen, voordat deze problemen zijn opgelost.

Reputatie 6
Badge +12
Hallo Wesley en Henk2304,

Wat vervelend dat het serie opnemen ook bij jullie nog steeds niet goed werkt! Wesley, heeft bij jou de reset ook geen effect gehad?

Op dit moment wordt er druk gewerkt aan het verbeteren van het Serie opnemen. Graag zou ik jullie melding ter inventarisatie door willen zetten naar de technische dienst. Graag ontvang ik je postcode, huisnummer, mobiel nummer en de naam van de contractant in een privébericht.

Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groet,

Nienke

Helaas heeft herstarten geen effect. Ook de oude ontvanger aansluiten biedt geen optie. Ik zal u een prive bericht sturen.
Reputatie 5
Badge +6
Beste Nienke. De problemen die zich bij Henk2304 en anderen hebben voorgedaan zijn dezelfde die ik ook heb gehad met serie opnemen. Ook bij mij is een hele week opgenomen afleveringen van Midsomer Murders "de miist ingegaan", gewoon verdwenen dus. De hele dienst Serie opnemen blijkt in toenemende mate onbetrouwbaar te zijn. Zou heel verstandig zijn van KPN als er eens wat experts naar kijken en zorgen dat het vlekkeloos gaat werken!!

Reputatie 7
Ik heb Nienke vorige week een privébericht gestuurd.

Afgelopen weekeinde was ik weer van alles kwijt (serieopnames, maar ook een paar individuele). Na een power cycle was alles weer terug (2260). De dienst serieopnemen is nu ongeveer een jaar oud en nog steeds lang niet probleemloos, helaas.

Reputatie 7
Badge +16
Ik neem wekelijks The Americans op van Canvas/HD. Het is een keer goed gegaan, daarna niet meer. Wat ik gedaan heb is de serie wissen uit de lijst en vervolgens opnieuw ingesteld als serie opnemen. Dat lijkt goed te gaan, het lijkt erop dat er iets digitaal vervuild is geraakt.

Ook hier klachten over de serieopnamen. Gisteravond weer geen opname, de opname van zondag pas zichtbaar na reboot! Tot nu toe zeer onbetrouwbaar.

Reputatie 5
Badge +6
Moet zeggen dat Serie opnemen sinds een paar dagen echt vlekkeloos werkt. Misschien roep ik nu over ons af dat het weer helemaal mis gaat, maar alles loopt nu voortreffelijk!! Bravo KPN, kennelijk een paar goeie programmeurs/ICT-jongens/meisjes aan het werk gehad :D

Reputatie 7
Ik hoop het voor je. Ik heb dat het afgelopen jaar of zo ook regelmatig gedacht om er dan toch weer achter te komen dat het nog niet helemaal goed werkt. Maar ik hoop oprecht dat KPN het nu echt goed heeft aangepakt.

Het lijkt hier ook nu goed te werken. Fingers crossed!

Het was ook te mooi voor woorden. Gisteren zijn de serie opnamen weer niet meegegaan. Ook niet na een herstart en reset. Het begint nu vervelend te worden. Ik wil ook het geld terug van het Opnemen Pakket, want jullie leveren niet de gevraagde service. Waar kan ik om restitutie vragen?
Reputatie 7
Ik moest zaterdag ook weer een reset uitvoeren omdat die dag een aantal (serie)opnames niet in het overzicht van opgenomen programma's stond. Nee, deze problemen zijn nog niet opgelost.

Ik heb net ook weer een reset uit moeten voeren om de opnamen van gisteravond te kunnen zien. Ze zijn ieder geval wel opgenomen. De voor vanavond geplande serie opname maar opnieuw ingesteld, omdat deze niet werd weergegeven in de gids.
Reputatie 7
Badge +16
Dinsdag zijn The Americans wéér niet opgenomen, ondanks serie verwijderen en serie opnieuw instellen. Gelukkig gebruik ik mijn sattuner (met digitenne) als backup nu, maar het zou toch niet moeten.

Ik vind het toch vreemd dat KPN nu z'n kaakjes stijf op elkaar houdt, maar mensen betalen er wel 5 euro per maand voor.

De service werkt niet naar behoren, KPN! Doe er wat aan! 

En biedt het voorlopig gratis aan, want het werkt niet zoals het hoort te werken.

En tot slot... reageer eens op de problemen!

Reputatie 7
Badge +16
Het opnemen gaat op zich prima, alleen het serie opnemen gaat niet helemaal vlekkeloos. En zoals je al zegt: het serieopnemen is een service, iets extra's dus. Overigens betaal je die 5 euro alleen maar bij het instappakket.

Ik vind het series opnemen niet iets extra's, maar een volstrekt vereiste optie in het Opnemen Pakket. Aangezien het timeropnemen met de invoering van het Opnemen Pakket volledig is geschrapt, moest dit wel als vervanger worden ingevoerd. Anders kan je natuurlijk nooit opnamen vooruitplannen.

Dat dit niet vlekkeloos werkt, vind ik gewoon een afgang want KPN maakt er op de site wel reclame mee en het hoort gewoon te werken.

BTW, wacht ik nog steeds op een reactie van KPN.

Reputatie 4
Badge +3
stellingen90 schreef:
Moet zeggen dat Serie opnemen sinds een paar dagen echt vlekkeloos werkt. Misschien roep ik nu over ons af dat het weer helemaal mis gaat, maar alles loopt nu voortreffelijk!! Bravo KPN, kennelijk een paar goeie programmeurs/ICT-jongens/meisjes aan het werk gehad :D

Ik zou me als medewerker dus kapot schamen als ik dit soort reacties kreeg. Bravo, het werkt een keer!

Reputatie 6
Badge +12
Hallo WesleyRoberts,

Ik kan mij de frustraties voorstellen. Je hebt gelijk dat een aangeboden dienst correct behoort te werken.

Op dit moment heb ik nog geen duidelijke update nav. je eerdere melding. In de nacht van zondag op maandag 18 augustus vindt in verschillende regio’s onderhoud plaats mbt. de Interactieve TV.

Ik verneem graag of dit maandag bij jou een positief effect heeft gehad op het serie-opnemen.

Met vriendelijke groet,

Nienke 

Sinds de vernieuwing van het menu-programma kan ik helemaal geen series meer opnemen. Ik kom steeds terug in het menu om opnames te plannen. Daarvoor was het ook al een kwestie van "doet ie het of doet ie het niet", waardoor ik al van diverse series afleveringen heb gemist.

Is het niet beter de hele optie te verwijderen totdat het echt werkt.

Inmiddels kan ik weer series opnemen, maar ...... nu wordt GTST dus weer zowel 's avonds als de volgende ochtend opgenomen en zijn de ochtendopnames niet te verwijderen. Dit probleem speelde voor de zomerstop ook al.

Het wordt hoog tijd, dat we weer zelf de opnames kunnen instellen, want via de EPG (hooguit 3 dagen vooruit) en een niet goed werkend serie-opnemen mis ik regelmatig uitzendingen die ik graag wil zien. En een opname plannen via KPN vandaag is ook erg lastig, want als ik niet op mijn thuisnetwerk zit word ik direct na het inloggen automatisch direct weer uitgelogd.

Reputatie 7
Ik moest gisteren opnieuw een reset uitvoeren om de recente opnames weer zichtbaar te maken. Begint al weer aardig te lijken op de situatie van met de 1853, toen moest het om de paar dagen maar nu met de 2260 toch ook al weer minstens iedere week.

Reputatie 7
Badge +16
In de satellietwereld is er software waarbij je een programmanaam kan instellen en van welke zender(s) dit moet worden opgenomen. Misschien dat dit een optie is voor de programmeurs? Op die manier kan je ook opnames in de toekomst programmeren.

Reageer