Serie opname werkt niet

  • 28 juli 2014
  • 35 reacties
  • 3630 keer bekeken


Toon eerste bericht

35 reacties

Reputatie 2
Badge +1
Hallo midoer,

Dat is uiteraard niet de bedoeling :)

Wil je me in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant sturen? Dan kijk ik wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,

Martin

KPN Webcare

Net terug van vakantie en serieopnames niet goed opgenomen...   grrrr

Na een reset zijn ze wel zichtbaar, maar ook niet helemaal ok.

BV de serie Nikita opgenomen, maar helaas niet alle opnames

Heb al een nieuwe ontvanger gekregen, HMB2260, maar dat werkt ook niet vlekkeloos

Hoop op een spoedige oplossing, resetten is niet DE oplossing die we willen..

Groet Ivo

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Ivo,

Dat is een vervelende constatering 😞 Dergelijke problemen zijn bekend en uiteraard wordt er gewerkt aan een oplossing in de vorm van een firmware update, maar in dit individuele geval kan ik helaas niets voor je betekenen. Mijn excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Martin

KPN Webcare

Reputatie 7
@Martin,

Heb je enig idee hoe lang die update nog gaat duren (wordt die uitgerold met de nieuwe(re) menu's in september?). Deze problemen duren nu al ongeveer een jaar en komen bij iig. de 1853 én de 2260 voor.

Reputatie 2
Badge +1
Hoi Henk,

Ik weet dat de firmware met de nieuwe menustructuur ook een aantal performance updates bevat, maar omdat deze firmware op dit moment uitvoerig getest wordt moet ik je de details helaas verschuldigd blijven.

Met vriendelijke groet,

Martin 

KPN Webcare

Reputatie 2
Badge
Als ik vragen mag... wie zijn de testers..?? gebeurt dat door de techneuten van KPN zelf of wordt dit ook bij een aantla gebruikers uitgezet. MOcht dit laatste niet het geval zijn zou ik voor willen stellen een test-panel te formeren van geinteresseerde klanten, wie weet wat je dan allemaal tegenkomt aan fouten en klachten...

Reputatie 4
Badge +3
in de praktijk lijkt het alsof het zo gaat:

- iemand verzint iets nieuws, iets wat niets te maken heeft met alle klachten die hier op het forum leven. In dit geval een nieuw menuutje (ipv werkend serie-opnemen, dolby digital, tijdopname, langere EPG, betere streams, meerdere audiostreams, HD zenders op een vindbare plaats, dat soort dingen). In dit geval een menuutje met helaas nog steeds witte letters tegen een lichtgroene achtergrond - dit terzijde. Zal wel met corporate identity te maken hebben of zo.

- dat wordt inelkaar geflanst, en vluchtig getest.

- het wordt uitgerold, in fasen.

- al snel komen de eerste klachten hier op het forum. De oplossing is dan: zet de itvkast terug naar de fabrieksinstellingen, of doe een andere harde reset. Dat helpt dan steeds eventjes.

- de klachten nemen toe in aantal. De uitrol wordt stopgezet. Een gedeelte van de klanten kan gebruik maken van nieuwe functionaliteiten, een gedeelte kan dat ook maar moet daarvoor wel steeds het kastje uit en aan zetten, en een gedeelte heeft nog de oude software. Iedereen betaalt gewoon evenveel.

- er wordt een update gemaakt, en vluchtig getest.

- de cyclus begint opnieuw, tot het aantal klachten gedaald is onder een bepaald percentage.

Lieve KPN, ik zou zo graag willen dat een keer uit de prestaties zou blijken dat het níet zo gaat... Kijkt er wel eens iemand met invloed naar dit forum?

Reputatie 5
Badge +11
Hallo Laserbean, 

Om antwoord te geven op jouw laatste vraag: Ja, er kijken mensen uit alle lagen van onze organisatie naar de posts op het forum. Ook zetten wij als Webcare Specialisten signalen door naar de verantwoordelijke afdelingen. 

Wij zijn een bedrijf met grote ambities op alle vlakken waarop wij actief zijn. We zitten niet stil wanneer het gaat om verbetering van onze diensten. Natuurlijk zullen er altijd klanten zijn waarbij er iets misgaat, dat kan meerdere oorzaken hebben. Wanneer het aan ons ligt, mag je van ons verwachten dat we hierop actie ondernemen. Het kan echter ook een oorzaak zijn die bij de klant in huis ligt. Vergeet niet dat dit een verzamelplaats is van klanten waar klachten bij elkaar komen. Voor de overgrote meerderheid werkt het goed. Dit kan voor jou een vertekend beeld geven. 

In het geval van de nieuwe lay-out voor het iTV menu zijn hierover veel berichten binnengekomen. Slechts één van de bewijzen waaruit blijkt dat men goed luistert naar de klanten. Sommige verbeteringen zijn gemakkelijker door te voeren dan andere. 

Ook de overige punten die je noemt worden gehoord. Blijf ze ook vooral noemen. 

Met vriendelijke groet,

Reputatie 5
Badge +6
Op het Telfort forum is gepubliceerd (door een Telfort medewerker) dat nieuwe software voor de HMB2260 vanaf begin september bij hen wordt uitgerold. Het hele proces zou tot einde van de maand of begin oktober gaan duren.

Gegeven dit een volle dochter van KPN is mag ik aannemen dat het hier om eenzelfde update gaat en dat dus waarschijnlijk de timing ook dezelfde zal zijn, tenzij natuurlijk de Telfort abonnées als guinee-pig gaan dienen ;)

Reputatie 5
Badge +7
Ik ervaar de laatste tijd dat deze functie steeds slechter begint te functioneren. Van de voor morgen ingeplande series stond er maar 1 geprogrammeerd. Toen keek ik op itvonline en zag dat daar nog 2 series gepland stonden. Dus de ontvanger gereset en deze waren nu ook zichtbaar. Maar nog steeds niet alle series die ik gepland heb.

Dus wanneer wordt dit probleem eens opgepakt en definitief opgelost? Want op dit moment is de dienst uitermate onbetrouwbaar en ben dan ook weer overgestapt om elke opname afzondelijk in te plannen.

En ik zou ook graag zien dat deze niet werkende fuctie op de storingpagina wordt vermeld is wel zo netjes naar de klanten toe.

Reageer