Beantwoord

Serie opnemen

• 22 maart 2018
  • 2 reacties
  • 272 keer bekeken

Ik heb interactieve tv, maar kan niet alles opnemen. Sommige dingen pakt die wel terwijl die andere weer niet op wilt nemen.
Ik klik op REC dan staat er serie opnemen druk ik op ok en uiteindelijk neemt die niks op. Word hier echt moe van.
Iemand enig idee hoe dat kan? Waarom de ene keer wel andere keer niet?

Admin: topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door Henk2304 23 maart 2018, 11:02

DAg @Series opnemenwelkom op het forum!

Seriematig geplande programma's hebben een beperkte levensduur: maximaal één seizoen. Als dat seizoen is afgelopen blijven ze echter nog wel bij geplande opnames staan en verhinderen daarmee het instellen van het nieuwe seizoen. Ik adviseer je dan ook om regemaltig "met een stofkam" door de lijst van geplande opnames te gaan en verouderde geplande opnames te vewijderen.
Dit kan op je optvanger maar ook met de iTVOnline app (Android en iOS) of via interactievetv.nl (dat laatste alleen als je pc/laptop thuis staat en verbinding heeft met je thuisnetwerk).
Soms (tegenwoordig gelukkig veel minder vaak dan vroeger) een synchronisatieprobleem tussen de iTV-ontvangers en de KPN-servers waar de boel opgeslagen wordt. Dat kun je oplossen door de ontvanger uit te schakelen (met de knop 8erop) en na 30 s weer in te schakelen. Dan is de boel weer "bijgewerkt". Zodra je het probleem dan weer tegenkomt moet je dat herhalen, maar dat hoeft - zoals gezegd - tegenwoordig veel minder vaak.
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
DAg @Series opnemenwelkom op het forum!

Seriematig geplande programma's hebben een beperkte levensduur: maximaal één seizoen. Als dat seizoen is afgelopen blijven ze echter nog wel bij geplande opnames staan en verhinderen daarmee het instellen van het nieuwe seizoen. Ik adviseer je dan ook om regemaltig "met een stofkam" door de lijst van geplande opnames te gaan en verouderde geplande opnames te vewijderen.
Dit kan op je optvanger maar ook met de iTVOnline app (Android en iOS) of via interactievetv.nl (dat laatste alleen als je pc/laptop thuis staat en verbinding heeft met je thuisnetwerk).
Soms (tegenwoordig gelukkig veel minder vaak dan vroeger) een synchronisatieprobleem tussen de iTV-ontvangers en de KPN-servers waar de boel opgeslagen wordt. Dat kun je oplossen door de ontvanger uit te schakelen (met de knop 8erop) en na 30 s weer in te schakelen. Dan is de boel weer "bijgewerkt". Zodra je het probleem dan weer tegenkomt moet je dat herhalen, maar dat hoeft - zoals gezegd - tegenwoordig veel minder vaak.
Reputatie 4
Badge +6
Hallo Series opnemen, wat ontzettend storend dat het opnemen niet naar wens gaat! De tips van Henk2304 zijn een goed begin om het op te lossen. 🙂 Als de opnames wel staan op de iTV app of op itvonline dan heeft het zin om de tv ontvanger even stroomloos te maken zodat de tv ontvanger opnieuw synchroniseert. Mijn advies is ook om de tv ontvanger te resetten. Dat lost namelijk vaak dit soort klachten op. Ik hoor graag of dat bij jou ook het geval is!

Reageer