Serie opnemen en ITV online werkt niet samen!

• 1 oktober 2014
  • 1 reactie
  • 755 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Seriematig opnemen en ITV online missen elke vorm van samenwerking, voorbeeld:

Ik stel GTST (avondprogramma) in voor seriematig opnemen via ITV online. Overal verschijnen netjes de groene balletjes ten teken dat het geprogrammeerd staat, maar helaas ook bij de herhalingen van de volgende morgen.

Die herhalingen zijn dan niet terug te vinden mij het menu van geplande opnames. Soms worden ze wel en soms worden ze niet opgenomen. (overigens de ingestelde herhalingen zijn via de setop box, NIET zichtbaar)

Als zo'n herhaling wordt opgenomen, is die via de setop box niet te verwijderen. Hij blijft staan, tot de volgende dag, dan is ie weer verdwenen.

Zelfde verhaal bij bijvoorbeeld Achter gesloten deuren (vroege avondprogramma) Als ik die instel komen de twee herhalingen die dezelfde avond en nacht komen, ook met een groen balletje in de gids van ITV Online te staan, dus 1 dezelfde opname wordt maar liefst 3x opgenomen....

Ook komt het geregeld voor dat als ik de geplande opnames bekijk, zowel op Tv als via ITV online, er een planning staat voor 3 dagen, die de volgende dag plotseling is gewijzigd in twee dagen (kennelijk wordt 's-nachts alles gereset) en dan is er plotseling de tweede dag uit de planning verdwenen, die moet je dan weer handmatig instellen, maar om ze in dezelfde map te krijgen moet ik dan eerst seriematig opnemen verwijderen van dat betreffende programma en dan weer opnieuw seriematig plannen.

Kortom ik denk dat de heren/dames technici nog heel wat werk te verzetten hebben om het nu eens eindelijk allemaal GOED voor elkaar te krijgen... 

1 reactie

Reputatie 7
KPN heeft inderdaad nog wat te doen om (de presentatie van) het serieopnemen goed te krijgen, dat is bekend. Meestal zijn problemen als die van jouw op te lossen door je ontvanger te resetten (uitschakelen, spanningsloos maken, 2 min w8en, aansluiten en weer inschakelen). Daarna loopt alles doorgaans weer een poosje in de pas, totdat ... je weer onregelmatigheden ontdekt en dan moet je de reset herhalen. Zolang KPN niet met een afdoende oplossing komt (wordt naar verluidt aan gewerkt) is dit so ongeveer het enige wat "werkt".

Reageer