Beantwoord

Seriematig opnemen werkt niet goed

  • 14 August 2019
  • 2 reacties
  • 233 keer bekeken

Lees bekende storingen hier. Sinds een aantal weken is de Bold and the Beautiful in twee afleveringen achter elkaar te zien, bij mij opgesplitst. De eerste aflevering kan ik als serie opnemen, de tweede aflevering moet ik helaas iedere keer apart opnemen. Het nadeel daarvan is dat je dan een echte puzzeltocht moet opzetten, om het in de goede volgorde terug te kunnen zien. Want de eerste uitgezonden aflevering komt onder een noemer van de Bold te staan, maar het tweede deel (iedere dag) staat als losse aparte film opgeslagen. Nou volg ik het al een jaartje of 38 en heb niet altijd de tijd om te kijken, dus digitaal kijken was een mooie oplossing. Maar helaas, het werkt niet helemaal okay. Las ook dat meerdere mensen op de commerciële zenders dit probleem hadden en op de NPO zenders niet.. Sommige Engelse series op de BBC One moest ik ook iedere keer apart opnemen. We hebben de hele boel al meerdere keren ge-reset, inclusief de modulekast naar fabrieks-instellingen, het mocht niet baten. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn misschien ? Datum 14-08-2019

*Admin: reacties afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

icon

Beste antwoord door Bart_ 16 August 2019, 16:49

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Lees bekende storingen hier. Sinds een aantal weken is de Bold and the Beautiful in twee afleveringen achter elkaar te zien, bij mij opgesplitst. De eerste aflevering kan ik als serie opnemen, de tweede aflevering moet ik helaas iedere keer apart opnemen. Het nadeel daarvan is dat je dan een echte puzzeltocht moet opzetten, om het in de goede volgorde terug te kunnen zien. Want de eerste uitgezonden aflevering komt onder een noemer van de Bold te staan, maar het tweede deel (iedere dag) staat als losse aparte film opgeslagen. Nou volg ik het al een jaartje of 38 en heb niet altijd de tijd om te kijken, dus digitaal kijken was een mooie oplossing. Maar helaas, het werkt niet helemaal okay. Las ook dat meerdere mensen op de commerciële zenders dit probleem hadden en op de NPO zenders niet.. Sommige Engelse series op de BBC One moest ik ook iedere keer apart opnemen. We hebben de hele boel al meerdere keren ge-reset, inclusief de modulekast naar fabrieks-instellingen, het mocht niet baten. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn misschien ? Datum 14-08-2019

Is een bekend probleem dat al jarenlang speelt. Zie de andere draadjes hierover.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Marie Anne Dat is inderdaad flink puzzelen, zoals je beschrijft en ik kan me voorstellen dat je daar wat genoeg van hebt.

De verklaring voor problemen met serie-matig opnemen hebben met een achterliggend systeem te maken. Als je een serie-opname maakt van een programma dat in het afgelopen jaar al eens is uitgezonden, gaat het wel eens mis. Het komt er grof gezegd op neer dat dit achterliggende systeem in dit geval al een 'opname kent'. Wanneer je dan een serie-opname programmeert kan er een conflict ontstaan, omdat het systeem al een opname heeft staan uit het afgelopen jaar.

De tip die ik je dus kan geven: neem afleveringen los op als het gaat om een serie die het afgelopen jaar al eerder is uitgezonden.Is het een gloednieuw seizoen? Gebruik dan serie-opname. Nu kan ik me voorstellen dat dit juist bij een programma als The Bold and the Beautiful moeilijk is, omdat het eigenlijk doorlopend wordt uitgezonden en het dus moeilijk is om te bepalen wat een nieuw seizoen is en wat niet. Het verklaart wel waarom het juist bij dit programma misgaat.

Reageer