Seriematig opnemen, wie heeft goede tips??

• 13 februari 2014
  • 21 reacties
  • 2396 keer bekeken

Reputatie 2
Badge
Ik heb nog steeds twee vreemde problemen met seriematig opnemen. Software update van ontvanger had geen resultaat.

de problemen:

1: Als ik bijv op dinsdag GTST instel op seriematig opnemen, dan is bij : geplande opnames een balkje te zien met de tekst en een S erachter. Als je daarop klikt zie je dat 3 dagen (die ook al in de gids staan) netjes gepland staan , en ook netjes worden opnomen en bij elkaar in een mapjes gezet worden in de map: opgenomen. Na deze drie dagen, is het mapje van GTST bij geplande opnames verdwenen en wordt er niets meer opgenomen totdat ik dit opnieuw seriematig instel..?? Volgens mij moet dat daar toch gewoon blijven staan??

2: Nu ga ik enkele programma's kijken die seriematig zijn opgenomen en ik klik daarom op het mapje onder het tabblad : Opgenomen. Daar staan bijvoorbeeld twee opnames in. Als ik de laatste opname uit dit mapje heb gekeken en verwijder, is echter ook meteen de instelling van het seriematig opnemen van dit programma onder de rubriek geplande opnames verdwenen. Ook in dit geval zou de instelling daar moeten blijven staan..???

Wie o wie weet raad of is dit toch nog een onvolkomenheid (bug) in de programmering van de ontvanger??

21 reacties

Reputatie 2
IK heb de laatste tijd ook precies hetzelfde euvel, series die ingepland staan, verdwijnen om een of andere vage reden. Ik heb wel mijn decoders (1863 Motorola) laten omwisselen voor de nieuwe Arcadyan versie. Hiermee leek het probleem even verdwenen... Moet het nog even afwachten of het euvel weer terug komt.

Reputatie 7
Eenmalig de software resetten gaat bij de 1853 vaak niet helpen. Ik moet dat om de andere dag doen om serieopnemen werkbaar te houden. Bijnde HMB2260 zijn er twee softwareversies in omloop, het ding is volgens mij nog niet uit de testfase, waardoor ze nog niet helemaal zeker weten welke versie de goede is. Afhankelijk van de versie kun je bepaalde problemen wel of juist niet tegenkomen. Hoe dat met seriematig opnemen zit weet ik niet.

Reputatie 5
Badge +11
Dag Pimpelmees, 

Bedankt voor de duidelijke beschrijving van jouw problemen. Inderdaad plant de ontvanger maar drie dagen vooruit. Dit komt omdat de Programmagids maar drie dagen vooruit loopt. Na deze drie dagen zouden de geplande opnames ook door moeten lopen. Het komt momenteel voor dat een geplande opname niet meteen in de opnamelijst verschijnt. Dit is een bekend probleem waaraan we momenteel werken. Na een herstart (stroomloos maken van de ontvanger) zouden alle opnames weer te zien moeten zijn en de serieopname gewoon door moeten lopen.

Het andere probleem wat je beschrijft komt me niet bekend voor. Ik doe altijd het volgende en dan gaat het goed. Druk in de opnamelijst op de rode knop wanneer je op de opname staat die je wilt verwijderen. Hierdoor zouden de serieopname-instellingen niet verstoord mogen worden. 

Wel is het zo dat je soms jouw ontvanger even stroomloos moet maken om de opnames zichtbaar te maken. Zoals eerder gezegd, hiermee zijn we druk bezig. 

Ik hoor graag jouw reactie! Fijne avond! 

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 2
Badge
Dank je Burhan,

ik heb nu tenminste antwoord op mijn eerst vraag... jullie zijn er nog mee bezig... ik wacht af...

mijn tweede vraag: Ik verwijder de opname zoals jij beschrijft ook met de rode knop, maar als het de laatste is in de opgenomen reeks, wordt de instelling in geplande opnames ook verwijderd.....

mvgr

Reputatie 5
Badge +11
Dag Pimpelmees, 

Dat zou dus niet moeten kunnen. Na een herstart van de ontvanger, zou je de opnames moeten kunnen bekijken. Je zegt dus dat deze opname ook na een herstart niet zichtbaar is? De nieuwe opname moet dan wel bekend zijn. Vanavond een mooi moment op het te checken!

Ik hoor het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 2
Badge
nee, voor alle duidelijkheid: ik heb seriematig opnemen geactiveerd voor een bepaald programma. Daar zijn er al twee van opgenomen en die staan netjes in een mapje bij elkaar bij opnames. Als ik deze opnames nu bekijk en gezien heb, verwijder ik die (in de map opgenomen) met de rode knop. Op het moment dat ik dan de laatste van deze twee opnames bekeken heb en ook met de rode knop verwijder is het mapje met opnames bij opgenomen verdwenen (correct want er is niets meer om te bekijken) echter ook de instelling bij geplande opnames is dan verdwenen en als ik het niet opnieuw inplan, wordt er dus niets meer van dat programma opgenomen....

ik hoop dat het nu wat duidelijker is..

mvgr

Reputatie 5
Badge +11
Dag Pimpelmees, 

Dat zou inderdaad niet mogelijk moeten zijn. Ik kan dit niet verklaren. Kun je de volgende keer eens proberen te verwijderen door de aflevering te verwijderen via "Verwijder Opname"? 

De Serie opname zou hoe dan ook moeten blijven staan. Kun je dit testen en aan me terug koppelen? Graag echt wachten tot de opname opgenomen is. Geplande opnames is hierin niet leidend. Wellicht ook even de ontvanger eerst herstarten. 

Ik hoor het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 2
Badge
Hoi Burhan,

ik wil graag meewerken aan het zoeken van oplossingen want verder ben ik zeer tevreden ( mag ook wel eens gezegd worden..!!)

Ik had eerst (weer eens.....) de ontvanger gereset (stroomloos gemaakt)

Toen heb ik via seriematig opnemen een opname ingesteld en die werd netjes geplaatst in de map "opgenomen" onder de naam van het programma.  Als ik dan deze opname, na het kijken verwijder met de rode knop, gaat ie weg, maar is ook mijn instelling van geplande opnames van dit programma verdwenen.

Als ik echter, zoals jij aangaf, deze opname, via een omweg, verwijder door hem nogmaals met ok te selecteren en vervolgens op de knop: verwijder opname te klikken, gaat ie wel weg in mijn opgenomen programma's, maar blijft de instelling in geplande opnames WEL staan !!!, zit dus een gevaar in als je de rode knop gebruikt!!

mogelijk heb je hier iets aan ??

groeten

Reputatie 7
Mijn ervaring is dat alleen stroomloos maken niet genoeg is om serieopnemen werkend te houden. Ik moet om de andere dag een software reset (verwijderen) doen en dan werkt 't bij mij naar behoren. Als je dat 's-avonds doet (vanuit stand-by) voor je naar bed gaat hoef je er ook niet op te wachten. Ik hoop dat er snel een update (ontvangers, cloud?) komt om dit op te lossen want ik begin er zo langzamerhand wel een beetje genoeg van te krijgen. Als ik 't een keertje vergeet moet ik de volgende dag de reset doen terwijl ik eigenlijk een (serie)opname wil bekijken.

Reputatie 1
Ik maak ook wel eens mee dat een serie-opname niet meer bij geplande programma's is te vinden, maar dattie 't dan toch opneemt. En overigens heb ik ook soms meegemaakt dat een heel recent of nog lopend opgenomen programma niet onder opnames te vinden was, maar dan wel stond bij geplande programma's en van daaruit ook wel was te bekijken. Tenslotte: in de EPG wordt bij mij meestal alleen de eerstvolgende aflevering van een serie als opname weergegeven, maar niet de afleveringen daarna (hoewel die dan in praktijk wel opgenomen gaan worden).
Al met al heb ik afgeleerd al te snel in paniek te raken want in praktijk werkt het meestal wel (zonder resets). Wat niet wegneemt dat dit alles erg klunzig is en helaas toch niet altijd betrouwbaar.
Als ik een programma erg belangrijk vind en twijfel door bovenstaand gedoe neem ik het op in HD én SD (dubbele kans op succes), maar - zoals gezegd - meestal krijg ik dan inderdaad 2 opnames.
Als ik een opgenomen programma niet kan vinden, dan probeer ik wel altijd een reset (met vaak als gevolg dattie dan alsnog in de lijst verschijnt).

Reputatie 5
Badge +11
Dag Irwan, Henk en Pimpelmees,
@pimpelmees: Goed dat de Serie Opname-instellingen nu wel blijven staan. Dank voor je geduld en meewerking.

De Serie Opnemen feature is nog redelijk nieuw en er zijn verbeterpunten. Hiermee zijn we bezig. Blijf vooral alle ervaringen delen op ons forum en vraag ons hulp wanneer je ergens niet uitkomt.

Ik wens jullie een fijne avond!

Met vriendelijke groet,

Burhan

Reputatie 7
Ik had eergisteravond voor het eerst dat een serieopname niet gemaakt was en ook niet terugkwam na een softwarereset. Dezelfde opname van gisteravond is wel gemaakt, maar die van woensdag ontbreekt nog steeds 😠 .

Reputatie 2
Badge
Hoi Burhan,

Ik wil je even laten weten dat nu alle instellingen die ik gemaakt heb bij geplande opnames, dat waren 3 seriematige programma's die alleen op werkdagen worden uitgezonden, verdwenen zijn uit de lijst geplande opnames, dit terwijl ik niets gedaan heb en zelfs van één serie nog twee opnames moet bekijken ( die nog netjes in de map opnames staan)

Hoe kan dat nu weer ? Of komen die instellingen maandag weer terug als de nieuwe week weer begint. Vind het wel vreemd...!!

Reputatie 1
Hoi Pimpelmees,

Dat was ik idd nog vergeten: De opnamelijst kan niet erg ver vooruit kijken, in principe niet verder dan de EPG (dus ca 2 dagen). Hoogstwaarschijnlijk kwam je je verloren gewaande geplande programma's voor maandag pas zaterdag of zondag weer tegen. Hoop dat het goed is gegaan!

Groet! Irwan

Reputatie 2
Badge
Hoi Burhan,

er zit nog steeds een storing in: Ik had bijv. GTST seriematig geprogrammeerd en afgelopen week alles netjes opgenomen. Op zaterdag was deze instelling bij geplande opnames echter weg. Zondag was ie er weer en stond alleen de opname voor maandag daarin gereserveerd. Vanmorgen was de instelling weer in het geheel weg en stonden de opnames voor de komende dagen dus niet meer geprogrammeerd..

Heb ze nu maar handmatig ingesteld (dus niet seriematig). Er zit dus duidelijk nog een manco in de programmering van het seriematige opnemen.. groeten

Reputatie 2
Badge
Hoi Burhan,

nog een aanvulling... sommige programma's zoals GTST-RTL4  en docters-SBS, kan ik nu helemaal niet meer seriematig instellen. Bij plan opnames krijg ik wel de keuze, en kies voor sierie en dan gebeurt er verder niets. Op andere zenders lukt dit wel...??  snap jij dit nog.?? ook niet na resetten en nieuwe software. Deze programma's had ik voordien wel seriematig geprogrammeerd, maar die waren, zoals ik al schreef, plotseling helemaal verdwenen uit het overzicht... (misschien staan ze nog wel ergens in het systeem als zodanig aangevinkt, worden echter niet opgenomen als ik het niet handmatig instel.)

Reputatie 4
Badge +5
Ik had het zelfde probleem deze word met de nieuwe ontvanger 2260 opgelost,

deze heb ik dan ook ontvangen vorige week.

Reputatie 7
Pimpelmees01 schreef:
Hoi Burhan,

Als ik echter, zoals jij aangaf, deze opname, via een omweg, verwijder door hem nogmaals met ok te selecteren en vervolgens op de knop: verwijder opname te klikken, gaat ie wel weg in mijn opgenomen programma's, maar blijft de instelling in geplande opnames WEL staan !!!, zit dus een gevaar in als je de rode knop gebruikt!!

mogelijk heb je hier iets aan ??

groeten

Voor mij is dat geen omweg. Als ik het opgenomen programma hebt bekeken druk ik op de stopknop (vierkantje) en dan verschijnt links een menu met daarin "Verwijder opname". Dat gaat bij mij net zo makkelijk als met de rode knop, die bij mij overigens ook werkt, zonder dat de serie verdwijnt.

Zoals al vaker opgemerkt zie je opnames pas hooguit enkele dagen voor de uitzending in het overzicht van geplande opnames staan, overeenkomstig de tijd dat de Gids vooruit kan "kijken". Dus op vrijdag zie je waarschijnlijk de opname van GTST op maandag nog net niet in het overzicht staan en op zaterdag wel.

En ik moet nog steeds om de andere dag softwareresetten anders zie ik helemaal niets meer ...

Reputatie 7
Pimpelmees01 schreef:
Hoi Burhan,

nog een aanvulling... sommige programma's zoals GTST-RTL4  en docters-SBS, kan ik nu helemaal niet meer seriematig instellen. Bij plan opnames krijg ik wel de keuze, en kies voor sierie en dan gebeurt er verder niets. Op andere zenders lukt dit wel...??  snap jij dit nog.?? ook niet na resetten en nieuwe software. Deze programma's had ik voordien wel seriematig geprogrammeerd, maar die waren, zoals ik al schreef, plotseling helemaal verdwenen uit het overzicht... (misschien staan ze nog wel ergens in het systeem als zodanig aangevinkt, worden echter niet opgenomen als ik het niet handmatig instel.)

Als ik dat heb volstaat meestal een softwarereset en om het te voorkomen doe ik dat (zoals ik al vaak heb gemeld) om de andere dag ('s-avonds laat), dan gaat het meestal goed.

Ik hoop dat er snel een update komt voor serieopnemen (op de KPN servers en/of de ontvangers) om dit op te lossen. Of iedereen een 2260 natuulijk ;)

Reputatie 4
Badge +5
Bij mij is het probleem opgelost, was afgelopen weekend weg. En had afgelopen maandag dus op SBS 6 HD (Cellblok H) ingesteld als series opnemen, bij het thuis komen gelijk gekeken of de volgende afl. van 10 maart was geprogrameerd (het antwoord = JA) Het is eindelijk opgelost en wel met de nieuwe decoder de (2260)

Reputatie 2
Badge
Het wordt steeds verbazingwekkender bij de seriematig opnemen dienst van KPN, zoals ik hiervoor al schreef, kon ik via mijn decoder, sommige programma's niet meer instellen als seriematige opnames.

Ik denk, ik zet mijn tablet eens aan en kijk eens hoe het er daar uitziet. Jullie zullen het niet geloven, maar wat met de decoders (1853) niet lukte, ging feilloos via ITVonline. Ik kon daar de niet werkende programma's voor seriematig opnemen gewoon inplannen en die verschenen bij geplande opnames ( ook bij de decoders) gewoon in beeld.... Wie het nu nog snapt mag het zeggen............. of ligt het dus echt aan de decoders ???

Reageer