Beantwoord

Serieopnamen tijden kloppen niet - onhandig

• 17 februari 2014
  • 27 reacties
  • 3148 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Ik neem standaard The Graham Norton Show op, dit wordt altijd op zaterdag uitgezonden (COMC)

Op http://www.itvonline.nl/#mijn_opnames staan 8 items, van iedere week één opname. Maar hier kan ik niet kijken.

Op het kastje van KPN staat bij mijn opnames/opnames/The Graham Norton Show/ : 10 afleveringen opgenomen (2 meer dus ?), met allerlei rare tijdstippen op 6 en 7 februari. Dit is wel erg onhandig.

Hoe kan het dat itvonline andere gegevens krijgt dan het kastje?

Een harde reset haalt niets uit. Software verwijderen heb ik niet gedaan - dat is me té belachelijk en duurt me ook veel te lang.

icon

Beste antwoord door Henk2304 21 maart 2014, 11:08

Ik heb van één van de forum-ambassadeurs begrepen dat hij een update voor de 1853 binnenheeft, waarin met name serieopnemen verbeterd is. Of deze update - zoals gewoonlijk - in staffels wordt uitgerold is mij niet bekend en evenmin wat het versienummer is. Ik zal vanavond eens op mijn eigen 1853 kijken.

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Toch is dat (software reset) juist nodig om serieopnemen werkend te houden. Ik doe dat om de andere dag 's-avonds voor ik naar bed ga (vanuit stand-by, dan gaat tie na afloop ook weer in stand-by).

Reputatie 4
Badge +3
En wat gebeurt er dan precies? Je gooit crappy software eraf en laadt dezelfde crappy software weer opnieuw? Ik formateer thuis ook niet iedere keer mijn harde schijf als een worddocumentje beschadigd is. 

Reputatie 3
Badge +4
Beste laserbean3, 

Ik zou je inderdaad ook adviseren om de software te verwijderen. Welke type tv ontvanger heb je? Op oudere types gaat het seriematig opnemen wel eens verkeerd. 

Zou je mij in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant kunnen sturen, dan ga ik kijken wat ik voor je kan betekenen. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Reputatie 4
Badge +3
OK gedaan, zowel het privébericht als het softwareverwijderen volgens deze methode.

Ik zie geen verschil. Het type is Motorola VIP1853.

Vinden jullie zelf niet dat het gedoe met dat serieopnemen lang genoeg geduurd heeft? Ik ben geen beta-tester. 

Voorts ben ik van mening dat het volgende mogelijk zou moeten zijn:

Zender A opnemen van B tot C, en dat eventueel dagelijks/wekelijks/op weekdagen herhalen. Zoals videorecorders dat 30 jaar geleden al konden. Zonder afhankelijkheid van de EPG.

Leg nou eens één keer uit waarom alleen KPN-klanten dat niet mogen.

Reputatie 3
Badge +4
Beste laserbean3, 

Het seriematig opnemen is inderdaad een nieuwe toevoeging, dat niet altijd voor de hand liggend werkt, bijvoorbeeld als er gewone opnames en seriematige opnamen van een programma door elkaar staan. 

Uitleg over het gebruik van serie opnemen van kan je hier terugvinden

Mocht het niet werken zoals je zelf wilt, dan hoef je het natuurlijk niet te gebruiken, je kan ook gewoon op de normale manier de programma's per stuk op te nemen. 

Het is niet mogelijk om per tijdsblok herhaald op te nemen, maar uiteraard staat het je vrij om een videorecorder aan te sluiten. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Reputatie 4
Badge +3
Lekker antwoord. Fijn dat klanten zo serieus worden genomen.

Ik vroeg waaróm KPN-klanten dat niet mogen. Dat het niet mogelijk is had ik al (met verbazing) geconstateerd.

Het probleem is juist dat "op de normale manier" opnemen volgens KPN betekent dat je maximaal 3 dagen (in de praktijk vaak 2) vooruit kan programmeren. Omdat er voor gekozen is om dat strikt via de EPG te laten lopen, die dus erg beperkt is en je bovendien geen rekening kan houden met programma's die later beginnen of uitlopen of andere wijzigingen.

Het serie-opnemen zou eea kunnen verzachten maar dat barst nog steeds van de fouten. (je moet om de haverklap resetten om een actueel overzicht te hebben, als je je opnamenlijst een beetje schoon wilt houden en dus alles wat je gezien hebt meteen verwijdert dan denkt KPN dat je de rest van de serie niet hoeft te zien, als een programma nog bezig is dat je als serie opneemt kun je niet zomaar alvast de opname kijken)

Ook het probleem waar dit topic mee begon bestaat nog steeds, nog steeds klopt er niets van wat de motorola weergeeft maar staat het wel goed op itvonline. Hoe zit het daarmee? Diverse vormen van resetten helpen dus niet.

Reputatie 7
Ik ben met je eens dat serieopnemen niet hetzelfde is als het ouderwetse videorecorder systeem. Maar serieopnemen biedt ook voordelen. Als een bepaald programma altijd op dezelfde tijd wordt uitgezonden maakt het niet zoveel uit, maar als een programma wat minder standaard wordt uitgezonden (b.v. dan weer op maandag, dan weer op dinsdag en soms om 20.00 uur en soms om 21.00 uur, ik noem maar wat voorbeelden die ik (o.a. bij de BBC) al ben tegenkomen) dan gaat dat via de ouderwetse methode niet opgenomen worden maar met serieopnemen wel omdat daar naar de naam van het programma gekeken wordt en niet naar datum en tijd van uitzending. Serieopnemen houdt doorgaans ook nog rekening met herhalingen. Ook als een serie na een paar maanden stopt en een (half) jaar later weer verder gaat wordt het volgens mij netjes opegenomen.

Maar dan moet het eerst wel eens goed gaan werken zonder dat ik om de twee dagen mijn software moet resetten (overigens heeft dat bij mij alleen invoed op de weergave van de lijst van opnamens, de opnames zelf worden ook zonder die reset wel gemaakt, alleen zie ik ze niet meer in de lijst staan als ik niet regelmatig reset).

Reputatie 4
Badge +3
Ik wil ook helemaal niet af van het serie-opnemen, want in principe is dat ideaal - mits het goed werkt wat nu overduidelijk niet het geval is; het werkt ook maar op een beperkt aantal zenders. Waarom zou zoiets van de zender af moeten hangen?

Ik wil alleen daarnaast ook de ouderwetse methode kunnen, dan ben ik gewoon zelf verantwoordelijk als er iets mis gaat én kan ik als ik dat wil een half jaar vooruit Zomergasten inplannen. Het is onbegrijpelijk dat zoiets simpels van KPN niet mag.

Meer dan eens kwam ik een dag (of een uur) te laat erachter dat er iets leuks was, dan wil ik dat meteen voor de week erop inplannen maar dat kan dus niet, dan moet ik er zelf na 4 dagen of zo aan denken om het alsnog in te plannen. Soms is het programma dat al is afgelopen nog wel in de EPG te zien, maar dan kun je het toch niet als serie inplannen ?! Waarom niet ?

Programmagegevens zijn toch ook veel langer van te voren bekend, waarom gaat de EPG maar zo kort vooruit?

Reputatie 4
Badge +3
Beste Werner,

heeft u het privebericht ontvangen? Hoe staat het met het oplossen van het probleem waar dit topic mee gestart is?

Ik zou ook graag willen weten hoe ik die videorecorder dan wel zou moeten aansluiten (ik heb nog een harddiskrecorder liggen, die zou ik daar graag voor willen gebruiken).

Of was dat soms een smalende opmerking, dat lijkt me toch niet helemaal gepast.

Reputatie 3
Badge +4
Beste Laserbean3, 

Het was uiteraard niet mijn bedoeling om te smalen, excuses als het smalend overkwam. Hier kan je vinden hoe je eventueel een recorder kan aansluiten. 

Ik maak een storing aan van het probleem wat je ondervindt met het seriematig opnemen, daarover hoor je zo snel mogelijk van ons. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Reputatie 4
Badge +3
Ik snap dat het zo kan maar dan kun je natuurlijk nog steeds geen opnamen programmeren. Vandaar dat ik dacht dat het misschien geen serieuze suggestie was. Fijn dat iemand er naar gaat kijken.

Reputatie 4
Badge +3
Beste Werner, beste KPN

Wanneer kan ik een oplossing verwachten? Op diverse manieren resetten helpt dus niet, en het klopt ook nog steeds niet.

Reputatie 3
Badge +4
Hallo laserbean3, 

Ik ga er voor je achteraan. 

Met vriendelijke groet, 

Werner

KPN Webcare. 

Reputatie 4
Badge +3
Beste KPN,

nog steeds geeft ivonline de opnames juist weer, dus alles wat ik heb willen opnemen staat daar als zijnde opgenomen. Bovendien in een handige volgorde, namelijk het recentst opgenomen bovenaan - dit terzijde.

Op de vip1853 krijg ik het niet voor elkaar om die lijst kloppend te krijgen. Ik weet niet wat ik er nog aan kan doen. Meerdere keren gereset, zowel met als zonder softwareverwijderen.

Ik heb de toezegging dat erachteraan gegaan wordt - ik merk daar nog niets van.

Wat kan ik nu nog doen? Dit werkt zo niet. Er worden dingen opgenomen (blijkens itvonline) maar wat niet op de vip verschijnt kan ik niet kijken.

Ik begrijp dat er een nieuw type decoder is waar men deze problemen niet mee heeft. De oplossing ligt dus voor de hand...

Reputatie 7
Tja, dat zou je denken, maar als iedereen (met deze problemen) nieuwe decoders zou moeten hebben gaat dat vast in de papieren lopen en dan heb ik wel een vermoeden wat er met de abonnementsprijs gaat gebeuren. Voor zover ik weet wordt er door KPN hard aan een oplossing gewerkt. Dat die er nog niet is duidt wellicht op een toch behoorlijk ingewikkeld probleem. Nog ff tanden op elkaar en afw8en dus hoop ik.

Reputatie 4
Badge +3
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van dat er zo hard aan wordt gewerkt. Er zit gewoon een bug in (synchronisatie die niet klopt of te weinig plaats vindt) en die heb je zo gevonden en gefixt. Standaard database werk, dat hoeft echt geen maanden te duren. Maar waarschijnlijk wil men het combineren met andere updates en duurt het daarom zo lang.

Bij de meesten helpt een (software)reset blijkbaar. Bij mij niet, dus bij mij moet er iets anders gebeuren. En als nieuwe hardware het oplost lijkt het mij logisch dat ik gewoon nieuwe hardware krijg. Dat hoeft dan dus niet persé bij iedereen want niet iedereen heeft dit probleem, en hoeft dus ook niet veel te kosten.

Reputatie 4
Badge +3
Seriously,

wat moet ik doen om mijn opnamelijst weer gesynchroniseerd te krijgen? 

Ik heb geprobeerd:

- resetten door uit/aan zetten

- resetten door stekker eruit

- resetten met softwareverwijderen

- dit forum

- een privebericht op verzoek van Werner

Dit heeft allemaal tot niets geleid. Het duurt wel lang zo.

Graag een spoedige oplossing, dit werkt zo niet.

Reputatie 4
Badge +3
En weer een week verder zonder oplossing of ook maar een antwoord.

Dus, Werner, hoe staat het?

Reputatie 7
Ik heb van één van de forum-ambassadeurs begrepen dat hij een update voor de 1853 binnenheeft, waarin met name serieopnemen verbeterd is. Of deze update - zoals gewoonlijk - in staffels wordt uitgerold is mij niet bekend en evenmin wat het versienummer is. Ik zal vanavond eens op mijn eigen 1853 kijken.

Reputatie 4
Badge +3
Ik zag het inderdaad. Bij mij is-ie nog niet binnen. Hopelijk is het eindeloos moeten resetten nu ook verleden tijd!

Reputatie 7
Badge +16
Ik ben het forumlid wat de nieuwe firmware melde.

Ik had geen problem,en met de serieopnames, dus kan niet zeggen of het verbeterd is. Feit is dat het gewoon goed werkt bij mij.

Reputatie 4
Badge +3
Het lijkt erop dat met de nieuwste versie van de software het probleem is verholpen.

epg aflopende zaak, gaat er binnenkort toch uit helemaal...

daarom hebben ze teletekst 2.5 ook gestart en weer wat nieuw leven ingeblazen.

slechter kan toch niet...

waarom epg weg? werkt toch goed

weer een reden om weg te gaan die commercieele providers, en zelf een antenne of schotel te gaan zetten, 

maak ons niet kwaad, anders worden wij **bleep**

Reputatie 1
Badge
Hallo

Wat lees ik nu gaat EPG verdwijnen, die hele 2 dagen.

Op mijn oude ontvanger met harde schijf was er tenminste nog de mogelijkheid handmatig wat in te stellen.

Ik heb ook satelliet vab Canaal Digitaal en daar gaat de EPG 4 tot 5 dagen verder.

Ik heb de TV gids van TV Totaal en die kijkt 14 dagen vooruit.

Dus 2 dagen is wel heel karig.

Gr. Ton

Reputatie 7
velsnot_klant schreef:
epg aflopende zaak, gaat er binnenkort toch uit helemaal...

Hoe kom  je aan die wijsheid? Is mij volslagen onbekend. Maar ik leer graag bij dus s.v.p. ff de bron vermelden.

Reageer