Beantwoord

Serieopnamen tijden kloppen niet - onhandig

• 17 februari 2014
  • 27 reacties
  • 3148 keer bekeken

Toon eerste bericht

27 reacties

Reputatie 7
Badge +16
KPN is afhankelijk van de leverancier van de EPG. Sommige zenders, zoals de Belgische, hebben de EPG een week vooruit, andere zenders maar 2 dagen. Je zou het niet verwachten, maar programma gegevens zijn handel.

Dat je op de satelliet de Engelse (een week) en de Duitse ( 2 weken) langer voorruit kan programeren komt omdat de zenders zelf verantwoordelijk zijn de voor de uitzendingen. In Nederland gaat dit behalve via dvb-t en dvb-s (waar de EPG meerdere dagen is) via een tv provider.

Verbeter me als ik ongelijk heb.

Reputatie 5
Badge +4
Twee weken geleden kreeg ik iTV met een gloednieuwe Motorola VIP1853. Bij allereerste installatie wordt de meest recente software (2.0.10_13) binnengehaald en geïnstalleerd.

In twee weken tijd heb ik enkele keren het spontaan vastlopen tijdens het kijken en tijdens het ‘bladeren’ en spoelen in opnames ondervonden.

Afgelopen vrijdag belde ik maar eens de helpdesk, benieuwd wat ze te zeggen hadden. De medewerker adviseerde mij om de huidige software tijdens een herstart te verwijderen en deze dan opnieuw te laten installeren. Hij had bij enkele gebruikers meegemaakt dat ze van alle problemen af waren nadat ze (met tussenpozen) 2 maal de software opnieuw hadden verwijderd en geïnstalleerd.

Ik heb nu alvast 2 dagen de ontvanger best wel grondig getest door snel te zappen en tijdens opnames willekeurig te skippen en te spoelen maar hij is tot op heden (…) nog niet vastgelopen.

Mijn punt is dat het geen slecht idee lijkt om bij problemen de software eens of enkele keren te verwijderen en opnieuw te laten installeren!

Natuurlijk: Het zou niet moeten maar als dat een prima oplossing blijkt te zijn heeft de kijker (wij) daar toch het meest plezier van?

Reageer