Beantwoord

serieopnames houden steeds op na paar afleveringen

  • 21 October 2021
  • 2 reacties
  • 42 keer bekeken

Mijn serieopnames houden er steeds na een paar afleveringen mee op.

Ik kijk graag de afleveringen van een bepaald programma achter elkaar en kom er dus vaak te laat (om nog terug te kijken of opnames weer opnieuw in te stellen) achter dat het opnemen gewoon na drie afleveringen is gestopt.

Het maakt niet uit welke zender (en elke reeks waar ik het over heb zijn nieuwe programma's dus geen herhalingen).

Zag hier ook een topic over van een jaar geleden met meerdere mededelingen van KPN medewerkers “svp niet meer melder, wordt hard aan gewerkt” (en dit topic loopt al zeven jaar zie ik?!) dus dat lijkt me inmiddels geen ‘geldige’ reactie meer.… 

 

icon

Beste antwoord door Henk2304 22 October 2021, 13:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Inmiddels worden serieopnames beperkt per seizoen. En wat een seizoen is bepaalt de zender of de serie (KPN niet dus). Zo worden van Vera steeds seizoenen van 4 afleveringen gemaakt. RTL zendt die (wat oudere, de nieuwe verschijnen nog steeds bij de NPO) allemaal achter elkaar uit maar na de 4de aflevering van iedere seizoen moet je de serie opnieuw inplannen. Wellicht dat zoiets bij jou ook speelt.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Puck's,

Ik zie dat @Henk2304 al uit heeft gelegd dat je met het plannen van een seriematige opname, enkel het betreffende seizoen opneemt. Als een seizoen af is gelopen en wordt opgevolgd door een volgend seizoen, zal daarvoor een nieuwe seriematige opname moeten worden ingepland.

Het komt bij bepaalde programma's ook voor dat de seizoenen zelfs door elkaar heen uit worden gezonden, waardoor het helemaal een warboel wordt met alle afleveringen. Zo volg ik zelf bijvoorbeeld een programma waarbij dit jaar al 5 verschillende seizoenen uit zijn gezonden wat ik telkens net te laat doorheb waardoor ik helaas hier en daar een aflevering hebt gemist. Heel jammer, maar we zijn hierin echt beperkt in hoe de seizoenen door de zenders zelf aan worden geleverd/uit worden gezonden!