Serieopnemen nog steeds onbetrouwbaar

• 11 januari 2015
  • 6 reacties
  • 410 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +3
Zie onderwerp. Het gaat nu om Divorce (RTL4HD), wat ten onrechte niet is opgenomen. 

Ik verwacht allang niet meer dat iemand hier er iets aan gaat doen, maar om te voorkomen dat webcare begint te denken dat het allemaal fantastisch werkt meld ik het toch maar weer even.

Voorts ben ik van mening dat iedere zichzelf respecterende tv-aanbieder minimaal de mogelijkhed moet geven om op basis van zender en tijdstip een opname in te plannen.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Ja, het is bekend dat het nog steeds niet goed werkt met serie-opnemen. 

Je gemiste aflevering van Divorce wordt vrijdag na Moordvrouw, ook herhaling, herhaald. Je kunt het dan alsnog kijken of opnemen. (als enkele opname)

Overigens blijven opnamen maximaal 1 jaar bewaard* "in the cloud". Dus als je een serie echt wilt hebben kun je (later) beter de dvd kopen.

*ook als ze beveiligd zijn tegen wissen indien je al aan de maximale 200 uur zit.

Ook kun je Divorce (de hele serie al !!) bekijken via Videoland. Als je Videoland on demand hebt zelfs gratis.

Reputatie 4
Badge +3
Dank, ik zal er woensdagavond aan proberen te denken, als de EPG ook zover is *haren uit hoofd trekt*.

Dikke kans dat het trouwens dan als opname ingepland staat, origineel en herhaling worden wel vaker doorelkaar gehaald.

Reputatie 2
Badge
Is inderdaad nog steeds niet in orde. De grootste problemen ervaar ik bij GTST. Als ik die instel op seriematig, worden ook regelmatig de ochtendherhalingen, zonder dat ik dat wil, meegenomen. Het ergste is nog dat ik die ochtenduitzendingen niet uit het overzicht opgenomen programma's kan verwijderen... dit kan alleen door na de opname de decoder uit en weer aan te zetten... Maar wat ik veel lastiger vind: Je kunt er niet van op aan. Bij de eerste instelling worden netjes de opnames voor de eerste drie dagen gepland. De daarop volgende 2 dagen gaat meestal ook goed, maar dan het weekend. Dan zie je ineens dat andere programma's ( die ook seriematig zijn ingesteld en dagelijks komen) weer netjes voor 3 dagen worden ingepland maar bij GTST is er steevast een dag uit het lijstje verdwenen. Dan staan bijv maandag en woensdag wel gepland, maar de dinsdag niet. Meestal los ik dit op door het seriematig opnemen weer te verwijderen en opnieuw in te stellen... en dit gaat zo week in, week uit.. Ik snap niet dan KPN die na zoveel klachten en zo lange tijd, nog steeds niet in is geslaagd om dit systeem betrouwbaar te kunnen maken...??? Of heeft het een hele lage prioriteit ???

Reputatie 7
Ik zou willen dat het een lage prioriteit had (en makkelijk op te lossen was) maar ik vrees dat het echt een serieus probleem is waarvan de echte oplossing aan de KPN-technici (nog) niet duidelijk is. Eind vorig jaar zou het opgelost zijn en een aantal forumgebruikers meldde toe ook een duidelijke verbetering. Bij mij was en is er echter niets veranderd. En getuige het aantal meldingen op dit forum voor veel andere gebruikers ook niet.

Ik heb nu zelfs al enkele malen ondervonden dat een opname uit een serie helemaal niet gemaakt was en dat had ik eigenlijk nog niet eerder meegemaakt: na een herstart van de ontvanger was de boel eigenlijk altijd wel weer op orde (ook te zien via iTVOnline).

Reputatie 4
Badge +3
Het is allang duidelijk wat er mis is met het serieopnemen: het is gewoon helemaal verkeerd opgezet. Het staat of valt met een EPG die te kort is, die niet aangepast wordt als er aanpassingen zijn en waarvan de info of iets bij een serie hoort of niet en of het een herhaling is of niet, domweg heel vaak niet klopt. Gewoon prutswerk, en misplaatste trots waardoor het niet eens een keer goed wordt aangepakt maar het blijft bij patch op patch op patch.

Het leeuwendeel van alle series wordt wekelijks of dagelijks op hetzelfde tijdstip uitgezonden. Ideetje: maak daar eens gebruik van. Zijn we ook af van die rare beperking dat het serieopnemen niet op alle zenders kan.

De gemiste aflevering intussen dus maar semi-legaal gedownload. Off topic: Wát een kwaliteitsverschil! En niet in het voordeel van KPN dus. Ik kan niet wachten tot ik eindelijk ook de betere HD stream krijg.

Ook ik heb gisteren weer problemen gehad met het opnemen van de series. Wegmisbruikers werd totaal niet opgenomen (terwijl deze al weken in de serie lijst staat), ook scorpion werd dit keer ineens niet opgenomen.

Toen ik erachter kwam was 1 deel wegmisbruikers al afgelopen en ik miste het begin van Scorpion ook al. Maar daarentegen heb ik de hele week wel 2 keer dezelfde aflevering kunnen zien van 'Geld maakt gelukkig'. Joepie wat een feest. 
@KPN, het zou prettig zijn als jullie eens wat meer informatie geven over de voortgang van het oplossen van dit zeer hinderlijke probleem want het lijkt mij toch niet nodig dat dit een jaar of meer moet duren toch? 

Reageer