Beantwoord

series opnemen

• 23 juli 2015
  • 15 reacties
  • 373 keer bekeken

Waarom neemt hij de series niet op? Ik heb hele seizoenen(divorce) geprogrammeerd maar per week neemt hij er maar enkele op. Elke dag moet ik checken of het wel opgenomen word. Ps ben net klant en ondervind alleen maar problemen.
Heel erg irritant!!
icon

Beste antwoord door Erik_ 6 november 2015, 09:47

Ik heb een antwoord teruggekregen vanuit mijn collega's. Het blijkt dat bij aanvoer van programma's door de verschillende zenders het nummer dat elk programma heeft soms veranderd wordt. Dit nummer wordt gebruikt om een programma te herkennen als zijnde onderdeel van een serie. Als het nummer dan ineens anders is, herkent een serieopname niet dat het deze aflevering ook behoort op te nemen, en dan gaat het mis. 

We werken eraan om dit op te lossen, maar het is een gecompliceerde materie waardoor dit niet op stel en sprong verholpen zal zijn :(

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Tja, het is een vervelend en irritant probleem. En speelt al héél lang. Het is de afgelopen tijd wel verbetert, maar het is nog lang niet optimaal.

Al heel veel over geschreven in het forumonderdeel "Interactieve TV".

http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/Wat-te-doen-als-serie-opnemen-niet-lukt/td-p/309183

http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/serie-opnemen/m-p/304834#M23806

http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/Serie-opnemen-werkt-regelmatig-niet/m-p/347320

http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/hele-serie-opnemen-werkt-niet/td-p/274833

http://forum.kpn.com/t5/Interactieve-TV/Opnames-niet-zichtbaar-bij-serie-opnemen/td-p/182863

...en dit zijn er maar een paar.

Net ontdekt: als de aanvangstijd weer anders is dan van de aflevering waar je de serie-opname mee startte neemt ie 'm ook niet op.

Reputatie 7
Badge +17
Wat ik heb gehoord bij KPN is dat de tv zenders een code mee sturen, klopt die code niet dan neemt ie het ook niet op. En als een uitzending ver uitloopt, dan werkt ie ook niet. Wat me nou erg stoort is dat de opnames die ik heb ik verwijderd, weer terugkomen! Dan kan ik WEER de tv-ontvanger uitzetten, en dan weer opnieuw opstarten. Ik wordt daar best moe van. Ook dit is bij KPN bekend, maar weten niet waar de fout zit. Maar dat het synchroniseren niet goed gaat, dat is... ZEKER!!!

Wat een gedoe allemaal joh. Waarom doen ze er niet meer aan? Ik moet nu elke avond de opname checken. Leuk dat ze het aanbieden maar het moet wel werken!
Reputatie 7
Badge +17
jenny3 schreef:
Wat een gedoe allemaal joh. Waarom doen ze er niet meer aan? Ik moet nu elke avond de opname checken. Leuk dat ze het aanbieden maar het moet wel werken!
Daar heb je helemaal gelijk in, het moet wel werken. Mijn grootste probleem blijft dat ik steeds de ontvanger moet resetten als de lijst weer niet klopt. Dat synchroniseren van de opnames blijft een probleem! 😞 ;)

Reputatie 7
De opnames worden doorgaans wel netjes gemaakt (kijk maar op www.itvonline.nl) maar regelmatig niet netjes op de ontvanger weergegeven. Een reset van de ontvanger (uitzetten, 30 s spanningsloos en weer aanzetten) helpt dan meestal wel. Ik begrijp ook niet waarom KPN niet straffer inzet op het verhelpen van dit al bijna 2 jaar oude probleem, waar overigens lang niet iedereen last van schijnt te hebben.

Dat opnames met afwijkende tijden niet gemaakt worden is iets wat ik niet herken. Dat soort series (zoals nu Ranking the Stars, dat niet heel erg consequent wordt uitgezonden) worden bij mij netjes opgenomen. Bij serieopnemen wordt juist niet naar de tijd, maar alleen naar het programma en of het een herhaling betreft gekeken. Helaas lijken herhalingen soms wel opgenomen te worden, maar ook dat heeft te maken met de al eerder aangehaalde synchronisatieproblemen: op itvonline.nl staan ze niet.

Reputatie 3
Badge
 Ranking the Star is bij mij ook keurig opgenomen.

Ik vind dat de mensen gewoon de mogelijkheid moeten krijgen om in te stellen elke vrijdag tussen 8 en 10 een opnamen. Als de tv-gids dan plots afwijkt kunnen ze ook KPN niet de schuld er van geven, maar zichzelf.

Reputatie 7
Badge +27
Hallo Jenny,

Welkom op het forum! Jammer te horen dat je problemen ervaart met seriematig opnemen. Bij het opnemen van een hele serie kijkt het systeem naar de afleveringnummering die door de zender wordt meegestuurd. Als die nummering niet geheel klopt, dan kan het zijn dat bepaalde afleveringen niet opgenomen worden. Daarnaast kan het ook zijn dat wel alle afleveringen opgenomen zijn, maar niet goed worden weergegeven op je ontvanger. In dat geval kun je, zoals Henk ook al aangaf, via www.itvonline.nl kijken of de opname wel gemaakt is. Zo ja, dan helpt het meestal om de TV ontvanger te herstarten om de opname ook daarop weer zichtbaar te krijgen.

Opnemen, zowel los als seriematig is iets waar we altijd aan werken om problemen zo veel mogelijk te voorkomen, of in ieder geval zo snel mogelijk te herstellen. Dit is echter vaak een ingewikkeld proces, waardoor het niet altijd zo snel gaat als we graag zouden zien 🙂
Soms lijkt het ook tamelijk eenvoudig verholpen te kunnen worden - zie mijn topic over serieopname van The Walking Dead - na mijn telefoontje was dat twee dagen later opgelost, maar toen het nieuwe seizoen startte, was het probleem weer terug. 

Dat heb ik zaterdag via dit forum gemeld, maar helaas, ditmaal wordt er kennelijk niets aan gedaan.

In het algemeen is het probleem dat er geen alternatieven zijn; het handmatig programmeren van losse afleveringen werkt net zo min als het serieopnemen; het opnemen d.m.v. een tijdsprogrammering is onmogelijk; terugkijken via "programma gemist" lukt ook maar zelden omdat dit niet voor alle zenders geldt en ook niet voor alle programma's, of er moet voor betaald worden. Zelf met een losse recorder is het een ge-emmer, omdat je dan persé de zender aan moet hebben waar jouw programma speelt.

Het mag dan een lastig en complex probleem zijn, maar ik heb het gevoel dat het voor KPN domweg niet belangrijk genoeg is!

Er is één - uitermate schrale - troost: bij Ziggo is het niet beter . . . .

erg jammer vind ik het, want ik betaal er wel voor. waarom zit het dan anders in het pakket?

dank je voor je input....

Het is wel meer dan alleen maar jammer !!!

Er wordt heel triomfantelijk beweerd dat je wel zes programma's tegelijk op kunt nemen, maar één enkele serie is al teveel!

Het is eigenlijk gewoon misleidende informatie . . . . op zich reden om weer op te zeggen, ware het niet dat de concurrentie vergelijkbare problemen heeft. En dat is de pest! Je kunt nergens heen, daarom krijgt het ook geen grote prioriteit.

Dat is eigenlijk hetgeen wat mij nog het meeste dwarszit, het gebrek aan inzet om er serieus iets aan te doen.

Nou ja, ik hoop maar dat onze problemen toch nog een keer opgelost worden.

Reputatie 2
Badge
Ik vind dit ook belachelijk. Je voelt je echt niet serieus genomen maar serieus genómen door KPN. Eigenlijk vind ik dat ze extra korting moeten geven zolang dit soort structurele problemen niet opgelost worden. KPN levert immers niet wat ze beloven, dus ze blijven in gebreke.
Zeker weten!!! Van de week weer alle series opnieuw ingesteld voor 5x en ja hoor gewoon 3x opgenomen!!!

Ik blijf resetten!!!

Ik zeg extra korting of compensatie........

Erik_ schreef op 29 jul '15 om 10:16uHallo Jenny,

Welkom op het forum! Jammer te horen dat je problemen ervaart met seriematig opnemen. Bij het opnemen van een hele serie kijkt het systeem naar de afleveringnummering die door de zender wordt meegestuurd. Als die nummering niet geheel klopt, dan kan het zijn dat bepaalde afleveringen niet opgenomen worden. Daarnaast kan het ook zijn dat wel alle afleveringen opgenomen zijn, maar niet goed worden weergegeven op je ontvanger. In dat geval kun je, zoals Henk ook al aangaf, via www.itvonline.nl kijken of de opname wel gemaakt is. Zo ja, dan helpt het meestal om de TV ontvanger te herstarten om de opname ook daarop weer zichtbaar te krijgen.

Opnemen, zowel los als seriematig is iets waar we altijd aan werken om problemen zo veel mogelijk te voorkomen, of in ieder geval zo snel mogelijk te herstellen. Dit is echter vaak een ingewikkeld proces, waardoor het niet altijd zo snel gaat als we graag zouden zien Smiley Vrolijk 
Beste Erik,

Hoe kan het dat bij mij alle serie-opnames wel werken (journaal, Penoza, Flikken Maastricht, Jeugdjournaal, etc.) behalve de serie-opname van Het Klokhuis. Ik heb nu al tig keer de decoder uitgezet, geplande opnames gewist en weer opnieuw ingepland. Is er een precifieke reden waarom het met Het Klokhuis niet werkt?

mvg.

Max

Reputatie 7
Badge +27
Hoi Max,

Welkom op het forum! Wat onhandig dat het steeds met het Klokhuis mis gaat bij het opnemen. Ik kan hier niet zien waarom het specifiek bij het Klokhuis misgaat. Ik heb navraag gedaan, maar heb helaas op het moment geen oplossing. Ik kom hier bij je op terug als ik bericht terugheb :)

Reputatie 7
Badge +27
Ik heb een antwoord teruggekregen vanuit mijn collega's. Het blijkt dat bij aanvoer van programma's door de verschillende zenders het nummer dat elk programma heeft soms veranderd wordt. Dit nummer wordt gebruikt om een programma te herkennen als zijnde onderdeel van een serie. Als het nummer dan ineens anders is, herkent een serieopname niet dat het deze aflevering ook behoort op te nemen, en dan gaat het mis. 

We werken eraan om dit op te lossen, maar het is een gecompliceerde materie waardoor dit niet op stel en sprong verholpen zal zijn :(

Reageer