signaal hapert na onderhoudwerk Kpn

• 26 juli 2014
  • 5 reacties
  • 989 keer bekeken

Woensdagnacht heeft kpn aangekondigde onderhoudswerkzaamheden aan het netwerk uitgevoerd in postcodegebied 6707. Sindsdien hapert onze digitale tv en internet. Beeld valt stil, snerpend geluid en uiteindelijk bevriest het beeld en valt de verbinding weg. Resetten experiabox, stroom verbreken, alle kabels opnieuw installeren, niks helpt. Resetten lost het probleem even op, maar dan begint de elende weer opnieuw. Kan geen toeval zijn dat het na het uitgevoerde onderhoud is, is er iets mis met het netwerk?

5 reacties

Reputatie 7
Badge +13
Reset alles even.

Ik weet niet of je VDL, ADSL of glasvezel hebt.

Maar reset alle apparaten.

Begin met het stroomloos maken van de apparten, door de stekker er minimaal 1 minuut uit te halen.

Helpt dat niet, reset dan met het kleine reset knopje achter de expera box.

Daarna moet je wel je wachtwoorden voor WIFI opnieuw instellen.

Succes.

Ik heb alle stekkers los gehad en de experiabox gereset. Resultaat is dat hij het helemaal niet meer doet. Bij het opnieuw opstarten wordt het powerlampme groen, dan de wifi, dan broadband, maar bij het internetlampje volgt een 'klik' en blijft een rood lampje branden. Ik krijg hem niet meer aan de praat. Gelukkig nog een tablet met simkaart erin, anders kon ik dit ook niet melden.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Margot,

Daar gaat duidelijk het een en ander niet goed!

We zijn inmiddels een dag verder, heb je de verbinding uiteindelijk nog aan de praat gekregen? Zo niet, dan raad ik je aan om de bekabeling tussen de Experiabox en het IS/RA-punt te controleren en de Experiabox nogmaals te resetten a.d.h.v. een paperclip.

Wil je me daarnaast in een privébericht je postcode, huisnummer en de naam van de contractant sturen? Dan ga ik kijken hoe we van de haperende verbinding af kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Martin

Vandaag opnieuw gereset,  met paperclib resetknopje, en het leek even goed te gaan, maar niet voor lang. Het lijkt erop dat het misgaat zodra we zowel de digitale tv aan hebben als de wifi gebruiken. Voorheen was dat nooit een probleem, ik zat vaak voor de tv met mijn tablet ook erbij. We hebben inmiddels ook al telefonisch contact opgenomen met kpn en afgesproken dat er een monteur langs komt na onze vakantie.

Reputatie 2
Badge +1
Hallo Margot,

Jammer dat het niet eenvoudiger opgelost is, maar in dit geval lijkt het me inderdaad verstandig om het probleem door een monteur op locatie te laten onderzoeken. Mocht je daarna toch ergens tegenaan lopen, dan hoor ik graag van je.

Een fijne vakantie!

Met vriendelijke groet,

Martin

Reageer