Beantwoord

Signaal ontvanger valt weg

  • 11 November 2019
  • 31 reacties
  • 378 keer bekeken

Reputatie 1

Wij hebben ook met enige regelmaat de melding 'geen signaal' op de tv. Als wij dan het zwarte kpn kastje bij de tv uitschakelen en na een minuut weer opstarten komt er wel beeld. Ik lees dat wij niet de enige zijn, gaat de kpn hier iets aan doen ?

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Bart_ 15 November 2019, 13:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Badge +19

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen?

Reputatie 1

Ja de ontvanger zit rechtstreeks aangesloten aan de experiabox. Het gebeurt overigens ook regelmatig dat wij tv aan het kijken zijn en dat de tv dan in een keer zwart wordt en de mededeling van geen signaal in beeld komt.

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Frank van den Brink Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Je geeft aan dat je de ontvanger uit en aan zet. Zou je de ontvanger ook eens een volledige reset willen geven, waarbij je de software opnieuw inlaadt? Vaak helpt dat al veel. Laat je weten of dat bij jou ook het geval is? 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Frank van den Brink Ik heb geen reactie meer van je gezien in dit topic. Wellicht is je probleem op een andere manier al opgelost? Als ik nog iets voor je kan doen dan lees ik het graag. 

Reputatie 1

Hallo Bart. Sorry voor de late reactie, ik kan mijn opmerking en de reacties niet makkelijk terugvinden, vandaar. Ik heb de reset gedaan en sindsdien is het niet meer gebeurt. Ik meld mij hier, als ik het kan vinden, als het wel weer voorvalt. Dank 

Reputatie 1

Het is een paar weken goed gegaan maar nu valt de tv weer regelmatig  uit.  Iemand nog ideeën? 

Badge +19

Welk type ontvanger is het?

Reputatie 7
Badge +20

Ik kijk dan graag even mee, @Frank van den Brink  Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt? Is het alleen de tv waar je problemen mee ervaart? Internet is wel stabiel? 

Reputatie 1

Info is bijgewerkt https://forum.kpn.com/members/bart-290616

En idd verder geen probleem met internet.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Frank van den Brink Dank voor het invullen van de gegevens. Ik heb nog wat aanvullende vragen. Je hebt twee ontvangers, volgens mij. Speelt het probleem op allebei de ontvangers? Als het maar op één speelt, zou je ze dan eens willen omwisselen? Verhuist het probleem dan mee? En zou je de kabels eens goed willen nalopen? 

Reputatie 1

Het is idd alleen beneden. Boven geen probleem. Ik zal de kastjes omruilen. Ik heb laatst alles nieuw aangelegd, alle kabels zijn nieuw. En meestal werkt het dus wel goed. 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Frank van den Brink Dan ben ik erg benieuwd naar de uitkomsten. Wil je het serienummer van de ontvanger die voor problemen zorgt ook nog in je profiel zetten? Dan weet ik welke het is! 

Reputatie 1

ik heb dus idd laatst de ontvangers omgeruild. Sindsdien geen problemen. Het serienummer van de ontvanger die beneden problemen gaf en boven niet is M11702TN8593

 

Reputatie 7
Badge +20

Ha @Frank van den Brink Dat was al even geleden! Heb je nu nog wel problemen met één van de ontvangers? Ik zou haast denken dat er dan iets met een kabeltje is, als het probleem niet mee verhuist. 

Reputatie 1

Boven heb ik een andere tv, een Philips 32pf x 5500, een ander merk. Sindsdien beneden ook geen problemen meer. Dus ik begrijp niet zo goed waarom jij denkt dat het met een kabel te maken heeft !

Reputatie 1

Het is een hele tijd goed gegaan en nu valt sinds een week of twee met enige regelmaat het beeld weer weg met de foutmelding geen signaal. Kunt u mij helpen ?

Reputatie 1

Ik heb ondertussen de software opnieuw laten installeren, nog niet ‘een frisse start’ maar de variant ervoor zodat ik mijn instellingen bewaard heb. Maar helaas, ook daarna stopte de tv er plotsklaps mee. Dus we zitten gewoon te kijken en dan wordt het beeld zwart met de melding ‘geen signaal’.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Frank van den Brink Welkom terug, al is het jammer dat het met hetzelfde probleem is. Is er weer één van de twee ontvangers die een probleem geeft? Welk is dat dan en hoe is deze aangesloten? Rechtstreeks met een kabel op de Experia Box? Ik raad je toch aan om 'm die frisse start te geven. Ik ben benieuwd hoe dat afloopt. 

Reputatie 1

Het is degene die van boven kwam, bijna een jaar geleden. Alles met vaste kabels. Heb ondertussen een 'frisse start' gedaan. Nu dus even afwachten.

Reputatie 7
Badge +20

Uitstekend, @Frank van den Brink Laat me weten hoe het afloopt. 

Reputatie 1

Hallo Bart

Sowieso wil ik hier even aangeven dat ik het als zeer prettig ervoer dat jij erg snel reageerde toen ik mijn bericht onder jou aandacht had gebracht. Komt mij zeer klantvriendelijk over.

Sinds de ‘Frisse start’ hebben we geen uitval meer gehad. Ik laat je weten als het weer gebeurt.

Groene groet,

Frank van den Brink

Reputatie 1

Hallo Bart

Sinds een anderhalve week komt de storing 'geen signaal' weer te pas en te onpas voor. Het kan bij het opstarten gebeuren en het kan tijdens het kijken gebeuren. Ik heb al een 'frisse start gedaan, geen verbetering, en die andere software herstart, ook geen verbetering.

Kun jij mij helpen ?

Groet, Frank van den Brink. 

Reputatie 7
Badge +20

Hey @Frank van den Brink Het is een hele tijd goed gegaan, maar nu is het probleem weer terug. Is er iets veranderd in de situatie van destijds? Hoe is het één en ander nu aangesloten? Speelt het probleem op één ontvanger of op meerdere? Hoe heb je ze nu aangesloten? Is je internetverbinding verder wel in orde? Hoe meer je vertelt, des makkelijker kunnen achterhalen wat er aan de hand is. 

Reputatie 1

Hallo Bart. Allereerst fijn dat je weer wil meedenken. Er is niks veranderd. Het probleem doet zich gewoon ineens weer voor. Het kan zijn dat hij de melding meteen geeft als de tv aangaat, dat kan dan zelfs tot wel 8 à 9 x aan en uit zetten gebeuren en dan doet hij het de 10de keer wel goed. Het kan zijn dat hij het wel in een keer goed doet en dat hij dan tijdens het tv kijken uitvalt met de melding geen signaal. Je kan in de mailwisseling hierboven zien wat ik allemaal al heb gedaan en gecontroleerd. De ontvanger boven geeft niet die problemen, maar wel andere. Daarbij is het regelmatig dat de afstandsbediening niet meer werkt, of dat je echt hard moet drukken op het knopje. Afgelopen week begon hij zelf spontaan een frisse start te doen !!? Ook daar is niks veranderd en ook aangesloten met een vaste kabelverbinding. Zie jij nog mogelijkheden Bart? Wij krijgen er ondertussen, zoals je je in kan beelden, helemaal genoeg van.

MVG Frank van den Brink.

Reputatie 7
Badge +20

Ok, dus het is nog steeds 1 en dezelfde ontvanger die voor problemen zorgt, @Frank van den Brink? En die problemen gaan ook mee als je de ontvanger elders aansluit? Ik ga 'm uiteraard voor je doormeten en als je zo goed wilt zijn het serienummer van de ontvanger (staat op de sticker op het kastje) even toe te voegen aan je profiel, dan weet ik welke ik moet hebben. Wil je ook de kabels van en naar de ontvanger eens goed langslopen, voor de zekerheid?