Beantwoord

slaapstand Sony tv

  • 11 November 2019
  • 5 reacties
  • 438 keer bekeken

Onze sony bravia tv geeft na een half uur de melding  dat hij in slaapstang gaat ondanks dat ik die ingesteld heb op 4uur ,enig idee hoe ik dit kan oplossen?

icon

Beste antwoord door PeterG 12 November 2019, 12:34

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Die 4 uur heb je misschien ingesteld op de decoder. En niet op de tv. Om de tv in te stellen, zul je de afstandsbediening moeten gebruiken die origineel bij de tv hoort. Niet de witte van KPN.

De instellingen op een Sony bij inactiviteit is minimaal 1 uur. Of 2 of 4 uur. Dus zeker geen half uur.

I.c.m. een kpn afst.bed. is de “activiteit” op een televisie eigenlijk ieder moment het wijzigen v.h. volume. Steeds als je dat doet gaat de ingestelde tijd (1 uur, 2 uur, 4 uur) opnieuw (!) in.

Je kunt dit alleen instellen met de SONY afst.bed. met de blauwe knop HOME > instellingen > eco inst.

En verwar de eco instelling “uitschakelen bij inactiviteit” niet met de ook aanwezig slaaptimer (sleep timer). Die laatste gebruik je om bv in een slaapkamer in slaap te vallen bij de tv. Die laatste kan ingesteld worden voor 15, 30, 45, 60, 90 en 120 minuten.

Reputatie 7

Hallo@Jege, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Dit is inderdaad, zoals Peter en Nick aangeven, een instelling op je tv. Is het gelukt om dat te wijzigen? Peter geeft daar een heldere uitleg voor :)  

Het is helaas nog niet gelukt omdat ik er geen originele afstands bediening bij heb !

Zit er mss niet een knop (bv op de achterkant v..d. tv) om diens menu ook zonder afst.bed. te kunnen bedienen?

Of aan de onderkant (kijk even met een handspiegel)?

Niet al te dure vervangende ab voor tv en andere apparaten:
https://www.afstandsbedieningwinkel.nl/

Reageer