Slaapstand TV Ontvanger 1853

• 10 december 2012
  • 9 reacties
  • 12235 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +9
Op de tv-ontvanger Motorola VIP1853 zit een automatisch overschakelen naar stand-by functionaliteit. 

De timer van deze automatische overschakeling staat standaard op 6 uur. Dit houdt in dat als er na 6 uur geen interactie plaats heeft gevonden met de tv-ontvanger, deze naar stand-by zal gaan. Wil je de timer instellen op minder uren? Ga dan naar Menu, Instellingen, Systeeminstellingen en wijzig het aantal uren bij de optie 'Automatisch naar stand-by bij tv-kijken'.

9 reacties

Reputatie 1
Badge
Hoe stel ik de timer op meer uren in? Het stopt bij 8 uur en dat is nog steeds te kort.

Reputatie 4
Badge +9
erictemmen

Je kunt hem niet langer zetten. Wel eventueel korter. We kregen er veel vragen over, vandaar de uitleg hier. 

Met vriendelijke groet, 

Boudewijn.

Reputatie 1
Badge
Begrijp ik nu goed dat deze ECO-vriendelijke optie van de VIP 1853 iets is waarmee je moet leven als je bij KPN TV afneemt en deze geleverd krijgt?

Ik kan me voorstellen dat KPN er vanuit gaat dat haar ontvangers die in bruikleen zijn dan langer mee gaan, maar misschien zijn er koopontvangers die niet deze beperking kennen? Is er ergens een dealerlijst en lijst van te kopen ontvangers beschikbaar? Of zijn er misschien nog andere opties om langer dan 8 uur op een zender, zonder input van de gebruiker, af te kunnen stemmen?

Reputatie 1
Badge
Omdat er geen reactie meer kwam, toch graag alsnog aandacht voor het probleem met de slaapstand.

De slaapstand belet namelijk het opnemen op eigen DVD, HDD en/of videorecorder. Dit zou wel mogelijk moeten zijn volgens http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5489/~/interactieve-tv%3A-hoe-neem-ik-een-programma-op-met-mijn-video--of-dvd-recorder%3F maar dit gaat dus niet omdat de motorola vanzelf in slaapstand gaat!

Graag dus alsnog aandacht hiervoor en graag een serieuze oplossing.
Reputatie 3
Badge +1
Beste Erictemmen,

De slaapstand belemmert niet het opnemen via externe apparatuur.
Het is wel zo dat zodra de ontvanger in de slaapstand springt de eventuele opname stopt.
Ik durf je niet te zeggen of de slaapstand ooit een optionele instelling gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Danny

Reputatie 1
Badge
Tot aan 8 uur gaat het goed, maar wanneer je de VIP1853 op een zender plaatst waarvan je wilt opnemen en je vervolgens je DVD/HDD/Videorecorder instelt voor een opname en deze opname is later dan 8 uur nadat je de VIP1853 op de zender waarvan je wilt opnemen hebt geplaatst, dan neemt je DVD/HDD/Videorecorder enkel een beeld op met een plaatje van de standbytoets en de melding "Druk op standby om de ontvanger aan te zetten".

Nergens, maar dan ook nergens op de site van KPN staat vermeld dat je niet met eigen apparatuur vrij kunt opnemen. Sterker nog er staat op de KPN website zelfs een aansluitschema voor gebruik van eigen apparatuur. Nieuwe klanten weten zo niet dat ze niet zoals ze gewend zijn bij welke andere aanbieder van TV waar zij vandaan komen bij KPN niet meer op eenzelfde wijze kunnen opnemen met de apparatuur die zij reeds in bezit hebben.

Doordat KPN zelfs een aansluitschema voor gebruik van eigen apparatuur op de website plaatst zonder daarbij expliciet te noemen dat je vanwege een ECO functie geen programma's kunt opnemen later dan 8 uur vanaf het moment waarop je de ontvanger hebt aangezet, kan men stellen dat KPN zijn nieuwe klanten misleidt.

Door van de ECO functie geen optionele instelling te maken, verplicht KPN zo haar klanten een opnamepakket te nemen. Een opnamepakket dat bovendien vanwege het niet vrij kunnen inplannen van de tijden van opnemen nogal eens te maken heeft met het mislukken van opnamen...

Reputatie 3
Badge +1
Beste Eric,

Zoals je op de pagina kunt lezen wordt het gebruik van een extern opname apparaat afgeraden.

Dit komt ook door het feit dat de ontvanger op de zender moet staan welke opgenomen moet worden.
Er wordt expliciet aangegeven dat het opnemen anders werkt dan gewoonlijk.
Met het opnamepakket speelt dit probleem inderdaad niet omdat de ontvanger ook vanuit de standby stand de programma's wel opneemt. We hebben inderdaad wel een aansluitschema op de site gezet voor de mensen die toch besluiten een extern apparaat te willen gebruiken. Dit wordt ook vermeld in de handleiding. Ik ben het dan ook niet met je eens dat nieuwe klanten op deze manier worden misleid. 

Met vriendelijke groet,

Danny

Reputatie 1
Badge
Het wordt inderdaad afgeraden, maar nergens staat dat het niet mogelijk is. Het zou ook mogelijk kunnen zijn, wanneer KPN de ECO functie als optie zou aanbieden i.p.v. als een verplichting.

Het niet op korte termijn aanpassen van de ECO-functie als optie en het niet op korte termijn tegemoet komen aan al die overige wensen van de klant, zoals een vrij in te programmeren opnamepakket en een vrij in te delen zaplijst, doet mij denken aan een aanbieder in satellietland eind jaren 90. Die negeerde ook veel te lang de wensen van de klant met als resultaat de komst van onofficiële alternatieve software waarmee al die wensen van de abonnees (en veel meer) wel in vervulling gingen.

We zullen zien of deze geschiedenis zich gaat herhalen binnen iptvland of dat KPN toch nog eerder haar klanten tegemoet komt dan dat de eerste alternatieve "kreatv" firmwares gereed zijn.

Reputatie 1
Badge
De accountmanager die wij gisteren gesproken hebben heeft ons gevraagd of wij al onze problemen, met name die van interactieve TV wel bij KPN gemeld hebben. Aangegeven is dat wij dat zo veel mogelijk via het forum gedaan hebben, omdat wij met onze telefonische klachten over interactieve tv telkens van de zakelijke ondersteuning naar de niet-zakelijke helpdesk werden doorverbonden wat erg vervelend is omdat je dan nooit meer teruggebeld wordt, etc. etc. Helaas kent dit forum ook niet een afzonderlijk televisie gedeelte voor zakelijke klanten ondanks dat het een zakelijk produkt is en signaleren wij dat er ook hier weinig tot niets met e.e.a. gebeurd.

Om KPN toch alsnog een laatste kans te geven, dit nog niet opgeloste onderwerp maar eens omhoog gehaald. Juist omdat er voor ons ondernemers nu geen alternatieve manier van opnemen is zolang er een probleem is met een EPG van slechts 2 dagen is dit een echt probleem. Zie http://forum.kpn.com/t5/Televisie/EPG-maar-2-dagen/m-p/66140 . Bij aangaan van het Zakelijk abonnement is er nergens aangegeven dat je geen mogelijkheden van eigen opnameapparatuur had of dat het opnamepakket maar 2 dagen van te voren in te programmeren is.

Graag een update terug aan ons zoals we van een zakelijke helpdesk mogen verwachten a.u.b. met een antwoord of KPN voornemens is deze functie ooit optioneel te maken en zo ja wannneer dan of welke andere oplossing er geboden kan worden zodat wij wel de opnamen kunnen inplannen wanneer ons dat uitkomt.

Reageer