Beantwoord

SlamTV! hapert af en toe, geeft raar geluid.

• 12 augustus 2017
  • 54 reacties
  • 790 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +10
Sinds een week merk ik dat de zender SlamTV! niet meer lekker doet wat die moet doen. De zender stoort ongeveer om de minuut met een kleine onderbreking in de stream, slaat over en geeft 2 seconden een vaag geluid. Daarom is de zender niet op een ontspannen manier te bekijken, wat ik zelf erg jammer vind.
Is dit bij jullie bekend, ligt het aan jullie en zoja wanneer verwachten jullie een oplossing?
icon

Beste antwoord door ChrisWissink 15 augustus 2017, 15:46

Hele ochtend en middag gekeken, behalve het logo dat vaag doet, geen rare blokjes en robotgeluiden meer. TD belde ook dat hun gisteren meerdere meldingen hadden gehad, en dat naast mij, ook alle andere ''tickets'' zijn afgemeld.
Ik juig nog niet te vroeg, maar voor nu is het opgelost.
Bekijk origineel

54 reacties

Reputatie 7
Badge +18
Beste @ChrisWissink, heb je het ook bij andere zenders? Of alleen bij SlamTV? En hoe is jou ontvanger aangesloten? Bekabeld of draadloos? Ik zie dat je een 4K abonnement hebt, dus jou verbindingssnelheid moet dus minimaal 100 Mbit/s zijn. Dus dat zal wel goed zitten. En heb je het bij allebei de ontvangers?
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Dennis,
Om op alle vragen even antwoord te geven 😉.
- Bekabeld aangesloten
- Alleen bij SlamTV! Sinds een week, dus niet al sinds ik de ontvanger heb.
- Heb Fiber op een 100Down/50Up lijn, sneller dan KPN beloofd.
- Beide ontvangers geven inderdaad het probleem.
- Reset ontvanger heeft niet gewerkt, ook niet met het opnieuw inladen van de software.
Reputatie 7
Nou, heb 'm nu 10 minuten aangehad via http://interactievetv.nl en dat gaat vloeiend. Aangezien je het over "elke minuut" had vond ik 10 minuten voldoende.
Kun jij even kijken of je er via site of app (interactievetv.nl) ook last van hebt?

Is dat niet zo dat lijkt het me via de ontvangers niet goed te gaan. Kan er nu echter niet over beschikken, m'n moeder neemt 'm in beslag. 😉

Heeft al iemand ook even via de decoder deze zender geprobeerd? @DennisSchreve misschien? Tenslotte ook een 4K ontvanger.
Reputatie 7
Badge +10
@PeterG He, een tv delen, vervelend 😉.
Ik ga het zo is testen via itv online, kijken hoe die daar loopt, anders toch maar een ''ontvanger swap'' als het bij mij ook op die manier vloeiend blijft lopen..
Reputatie 7
@PeterG He, een tv delen, vervelend 😉. ..Ja, klein nadeel van logeren, hè 😉
Thuis heb ik het helemaal voor mezelf 😃
Reputatie 7
Badge +18
Hoi @ChrisWissink, ik heb ook even voor jou gekeken. Bij mij werkt Slam!TV gewoon goed via mijn 4K TV ontvanger. Heeft al iemand ook even via de decoder deze zender geprobeerd? @DennisSchreve misschien? Tenslotte ook een 4K ontvanger.@PeterG, ik heb het gecheckt! ☺
Reputatie 7
Badge +10
Hmm, dit is wel heel vreemd dan. Ik probeer echt alles, maar krijg die issue gewoon niet verholpen op mijn 4k ontvanger. Heb de software verwijderd, terug naar fabriekswaarden, lagere resolutie. Ben een beetje door mijn opties heen.

Update : Net KS even gebeld, probleem lijkt echt bij mij te liggen, en ook niemand daar weet het helaas. Krijg morgen een monteur en de technische afdeling wordt ingeschakeld.
Wou hier ook even peilen of meer mensen dit probleem hadden. Al met al een vreemde issue.
Reputatie 6
Badge +8
Hmm, dit is wel heel vreemd dan. Ik probeer echt alles, maar krijg die issue gewoon niet verholpen op mijn 4k ontvanger. Heb de software verwijderd, terug naar fabriekswaarden, lagere resolutie. Ben een beetje door mijn opties heen.

Update : Net KS even gebeld, probleem lijkt echt bij mij te liggen, en ook niemand daar weet het helaas. Krijg morgen een monteur en de technische afdeling wordt ingeschakeld.
Wou hier ook even peilen of meer mensen dit probleem hadden. Al met al een vreemde issue.

Hé Chris! Dat probleem speelt hier ook 😉 dacht dat het aan ons lag maar dat is dus niet zo! Wij hebben geen 4K kastjes.

@DennisSchreve,

Hoelang heb je gekeken? Het gebeurt hier namelijk niet de hele tijd! Je kunt het beste dus echt even 5 minuten kijken.
Reputatie 7
Badge +18
.

@DennisSchreve,

Hoelang heb je gekeken? Het gebeurt hier namelijk niet de hele tijd! Je kunt het beste dus echt even 5 minuten kijken.
Zeker 10 min. @vriesde. 😉
Reputatie 3
Badge +4
Ik heb hetzelfde probleem op de Arris VIP2952 v2.
Alle andere zenders werken hoe het hoort.

De TV is bij mij aangesloten met een DVS 1200.

Erik
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb hetzelfde probleem op de Arris VIP2952 v2.
Alle andere zenders werken hoe het hoort.

De TV is bij mij aangesloten met een DVS 1200.

Erik
Beste @erik030030, heb je het ook eens geprobeerd om het bekabeld aan te sluiten? Dan ligt die kabel wel even door het huis, maar dan kunnen we het uitsluiten of het aan de verbinding ligt of aan je DVS 1200. Want de DVS is een handig ding, maar deze willen ook wel eens storingen geven. 🙂
Reputatie 7
Hier, op mijn logeeradres, SLam wel half uur aan gehad. Geen haperingen geconstateerd.

B.t.w. Arcadyan, v10, glasvezel, bekabeld
Hier ook het probleem. Heeft niks met de ontvanger te maken. Heeft duidelijk met de aanvoer te maken.
Hier ook t probleem GLAS V10, Arris VIP V2.

Derest van de zenders geen probleem KPN ook al gebeld van t weekend signaal is top hier!

Groet uit Dordrecht

Edit: Alles is bekabeld aangesloten*
Reputatie 7
Ergo (voor webcare)
Bij diverse klanten hapert Slam!TV. Bij anderen niet.

Het probleem doet zich voor bij glas en koper. Modem en type ontvanger maakt niet uit.
Inmiddels gemeld door Arris, Arcadyan en 4K ontvanger gebruikers.
Reputatie 7
Badge +18
Hier ook het probleem. Heeft niks met de ontvanger te maken. Heeft duidelijk met de aanvoer te maken.@WesleyRoberts89, hoe is jou ontvanger aangesloten met de modem, bekabeld of via een DVS? (Draadloze Verbindingset)
Reputatie 7
Badge +10
Hé Chris! Dat probleem speelt hier ook 😉 dacht dat het aan ons lag maar dat is dus niet zo! Wij hebben geen 4K kastjes.

Meerdere mensen hebben deze issue dus. Op zich een vreemd iets dan. Er staat hier van 20:00-22:00 een monteur bezoek gepland, al vraag ik me wel af wat die zou moeten oplossen? Kennelijk iets voor TD om na te kijken waarom sommige klanten wel, en sommige geen onderbrekingen te zien krijgen.

Kan ik met de geur van een flesje bier een moderator lokken naar dit topic toe? 😉
Reputatie 7
Badge +18
Nu heb ik er ook last van. 😞 Net of de stream niet goed doorkomt. Maar kan dit niet bij Slam liggen? De logo rechts in beeld vervormd ook regelmatig, en soms blokjes in beeld. Willen jullie eens op de logo letten van SLAM! ? 😟
Reputatie 7
Badge +10
Nu heb ik er ook last van. 😞 Net of de stream niet goed doorkomt. Maar kan dit niet bij Slam liggen? De logo rechts in beeld vervormd ook regelmatig, en soms blokjes in beeld. Willen jullie eens op de logo letten van SLAM! ? 😟
Ja klopt, maar ik dacht dat het een visueel effect was. Hier is de frequentie wel veranderd van de onderbrekingen, van iedere minuut naar ieder nummer, en soms 3x per nummer.

iTV online heeft er geen last van, dus misschien ergens anders dat ie niet lekker doorkomt?
Reputatie 7
NOU, inmiddels is de storing hier ook doorgedrongen. Net binnen maar een paar seconden 2 x hele korte hik erin.
Reputatie 7
Badge +18
Kan ik met de geur van een flesje bier een moderator lokken naar dit topic toe? ;)🤣 🤣 🤣 😂 LOL! Drinken??? 😛

Oeps! Ik maak sluikreclame! 😛
Reputatie 7
Badge +18
NOU, inmiddels is de storing hier ook doorgedrongen. Net binnen maar een paar seconden 2 x hele korte hik erin.Ja vooral die logo van SlamTV knippert af en toe @PeterG. 🤔
Reputatie 7
Badge +10
NOU, inmiddels is de storing hier ook doorgedrongen. Net binnen maar een paar seconden 2 x hele korte hik erin.
Precies dit met blokjes... Hier heb ik al 2 weken last van. Lijkt dus nu een algemene issue te worden. Monteur is dan niet meer nodig lijkt me, aangezien ik niet meer het enige klantje ben in Nederland met deze issue 😉.
Reputatie 7
Badge +18
Monteur is dan niet meer nodig lijkt me, aangezien ik niet meer het enige klantje ben in Nederland met deze issue 😉.Hier kun je eventueel de monteur afspraak wijzigen of annuleren. 🙂 Maar die keus laat ik aan jou over. 🙂
Reputatie 7
Badge +10
Monteur is dan niet meer nodig lijkt me, aangezien ik niet meer het enige klantje ben in Nederland met deze issue 😉.Hier kun je eventueel de monteur afspraak wijzigen of annuleren. 🙂 Maar die keus laat ik aan jou over. :)

KS zegt net gewoon laten komen, mocht alles aan mijn kant in orde zijn, dan koppelt die het weer terug aan de TD, want die wil het niet oppakken zolang er geen monteur hier is geweest. Dus ik laat hem wel komen. 😉 Ze hebben geen melding van Slam! gehad dat er een storing is.

Reageer