slecht beeld en geluid

Ik heb sinds een week of 5 verschrikkelijk slecht beeld ...schokkerig met blokjes en ook het geluid is dan slecht..kan nog geen voetbalwedstrijd kijken en zet hem soms van narigheid maar gewoon weer op upc...heb hem al gereset en de ontvanger heeft altijd op dezelfde plaats gestaan zonder problemen..ik heb begrepen dat meer mensen deze klachten hebben...wat kan ik er aan doen..anders moet ik het maar opzeggen want zo heb ik er niets aan!!!

5 reacties

Reputatie 2
Badge +2
Hallo ra2405, 

Via deze link lees je wat je allemaal kan doen om het beeld te verbeteren:

http://kpn-customer.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/6204

Groet, 

Fiberman

Hoi; Je bent niet de enige. Ook bij mij stoort het de laatste tijd geweldig. Het gekke is dat dit met een vrijwel nieuwe ontvanger is. Het antwoord dat je kreeg is er een van de soort kast nar de muur. Kijk even of de ontvanger nog goed is. En als het lukt met een 2e tv de signaalsterkte vergelijken. Bij mij geeft de philips een slechtere ontvangst als de sony. Ik zoek het verder uit. Gr Hns
Reputatie 7
Badge +3
Beste hns,

Is de situatie inmiddels verbetert omtrent de ontvangst?

Wij horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Beste Cornelis;

Na enig experimenteer werk 2 tv ' s, 2 antennes, meters kabel door het huis heb ik nu een vrij goede ontvangst. Hoewel het systeem nog wel erg gevoelig is voor schakelpulsen. Dus ook een wietkwekerij in de buurt kan de oorzaak zijn van "blokjesvormige" storing. Mijn probleem is in ieder geval opgelost. Deze oplossing heb ik elders ook aangegeven. Alleen telefonie wil nog wel eens wat stooring geven, maar wat wil je als je 800 Mhz gebruikt voor tv signalen dan is het wachten op.......

Verder heb ik geen problemen meer denk ik, maar het is altijd afwachten.

Ik was wel in de gelukkige omstandigheid dat ik naast het feit dat IJsselstein in mijn achtertuin staat ik 2 identieke ontvangers had; 2 gelijke antennes en 2 tv' s weliswaar elk van een ander merk maar toch. Daarnaast ben ik er na een opmerking van iemand vanuit gegaan dat een aanbieder toch niet zo dom is om de publieke zenders met een ander vermogen de lucht  in te slingeren als de rest. Dus uitgegaan van gelijke vermogens. En dan rest de plaats van de antenne. Die bleek bepalend te zijn in dit geval, ondanks het feit dat de andere plaatsing meer dan een jaar uitstekend voldeed en er geen wijzigingen in de omgevingsstructuur waren geweest. 

Reputatie 7
Badge +3
Beste hns,

Goed te horen dat het in ieder geval toch verbeterd is.

Mocht u meer vragen hebben horen we uiteraard weer graag van u.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reageer