Slecht beeld op nieuwe tv sony kd55a1

  • 3 January 2019
  • 32 reacties
  • 591 keer bekeken

Slechte wifi ontvangst slechte beeld kwaliteit. Beeld kwaliteit is niet goed. You tube ontvangst hapert, geen ontvangst

32 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Er is een alternatief : Digitenne

Binnenkort te zien in een prachtige HD-kwaliteit. Af te sluiten via KPN.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Silvia, welkom op het forum! Kun je wat meer context geven over dit probleem? Zie je alleen storing op deze TV? Is dit een nieuwe TV en werkte het wel goed op de vorige? Gaat dit om de beeldkwaliteit en Youtube app van Interactieve TV of van de TV zelf?
Reputatie 7
Badge +28
@Silvia1958: Ik heb nog niets van je gehoord maar dit klinkt niet als een storing dat zichzelf oplost. Kan ik je nog verder helpen? Dan hoop ik dat je wat meer informatie kunt geven!
Hallo joran, het probleem is op mijn nieuwe tv van sony . De beeldkwaliteit is niet goed. Ik heb de expediabox van kpn. Mijn zoon heeft dezelfde tv met ziggo , zijn beeldkwaliteit is beduidend beter. Ligt dit aan de aanlevering van het internet/ kpn expediabox tov ziggo humax . ? Ik heb een nieuw modum ontvangen van kpn, deze zou aangesloten worden door een monteur. Mijn wifi ontvangst thuis is niet zo goed. Heb ook 2 wifiversterkers ontvangen en aangesloten maar toch laat de wifi te wensen over .
Reputatie 7
Badge +28
Het zou aangesloten worden door een monteur, maar dat is dus niet gebeurd? Er zullen ongetwijfeld verschillen zijn tussen de Humax en de KPN apparatuur maar je mag eenzelfde beeldkwaliteit verwachten. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer eens toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Dan voer ik een aantal testen uit op de verbinding. Ik ga ervan uit dat we dit beter kunnen krijgen dan het nu is.
Reputatie 6
Badge +9
Kan het zijn dat @Silvia1958 beperkte bandbreedte heeft en zo geen HD heeft?
Of wel genoeg bandbreedte maar HD niet ingeschakeld op de ontvanger.
@Silvia1958 zou je dit kunnen controleren?
Hoe stel ik mijn TV-ontvanger in op HD?
  1. Druk op je afstandsbediening op het menu druk op [Instellingen]
  2. Druk op [Beeldscherm & Kwaliteitsinstellingen]
  3. Ga naar [Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger]
  4. Druk op het pijltje naar links of rechts om kwaliteit van te wijzigen van SD naar HD standaard
  5. Bewaar jouw instellingen. Je kijkt nu HD
Misschien is HD wel ingeschakeld maar heeft ze HD nog niet op 1, @Silvia1958 kan het zijn dat je op 701 wel beter beeld ervaart?
Als je glasvezel hebt dan zitten op 661 t/m 670 een aantal Nederlandse zenders die een nog iets beter beeld geven.
Ik heb de instellingcontrolleerd, staat op hd.
ik denk dat ik niet dezelde beeld kwaliteit kan verwachten dan van ziggo.
wellicht door het installeren van het nieuwe modum,dat er een betere kwaliteit geleverd wordt.
Reputatie 7
Heb je de vraag van Dennis-L gezien over kanaal 701?
Heb je een glasvezel of VDSL aansluiting?
Wat zegt https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl dat qua snelheid haalbaar is op jouw adres?
Koper
Beschikbaar


Max. Pakket
Premium
Wat
FttH
Beschikbaar


Max. Pakket
-
Wat
Sneller Internet Buitengebied 4G
Beschikbaar


Uitvalredenen
Snelheid >1Mbps, Geen buitengebied
Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
160 Mbit/s
Bonded Koper/DSL
200 Mbit/s
Hd beschikbaar vanaf kanaal 1
Reputatie 6
Badge +9
Genoeg bandbreedte dus, en HD op 1.
Als je naar 1 gaat, dan brandt ook het rode HD-lampje op de ontvanger?
Staat de beeldschermresolutie ingesteld op automatisch of op1080i?
  1. Druk op je afstandsbediening op het menu druk op [Instellingen]
  2. Druk op [Beeldscherm & Kwaliteitsinstellingen]
  3. Ga naar [Beelschermresolutie]
  4. Druk op het pijltje naar links of rechts om kwaliteit van te wijzigen in automatisch of 1080i
  5. Bewaar jouw instellingen
B1080p ingesteld
Rode hd lampje op de ontvanger ???
Reputatie 7
Je kunt beter 1080i instellen, maar dat zal ook weer niet de wereld verschil geven.
Welke TV ontvanger heb je?
Op de Arris en de Arcadyan brandt aan de voorzijde een rood lampje als je naar een HD zender kijkt. Op de zwart met witte 4K ontvanger heb je geen rood lampje.
Ok heb 1080i ingesteld
Stonf boorheen op 780p
Bedoel je met ontvanger de expediabox? Daar is alleen een groen lampje
Reputatie 7
Als die TV ontvanger op 720p stond dan zal je op dat apparaat ook nooit dat rode lampje zien.
Nu je die op 1080i hebt gezet zal je dat rode lampje wel te zien krijgen, maar belangrijker, het beeld zal beduidend beter zijn.
De Experia Box is de witte doos die normaliter in de meterkast staat.
De TV ontvanger is dat zwarte doosje dat bij de televisie staat.
Op mijn tv ontvanger( die bij de tv staat) brand alleen het groene lampje dat die aanstaat en de zender.
Op het modum brand ook geen rood lampje.
heb gisteren een nieuw modum ontvangen, dit wordt nog grinstalleerd door een monteur van kpn.
Reputatie 6
Badge +9
Op mijn tv ontvanger( die bij de tv staat) brand alleen het groene lampje dat die aanstaat en de zender.
Op het modum brand ook geen rood lampje.
heb gisteren een nieuw modum ontvangen, dit wordt nog grinstalleerd door een monteur van kpn.


Er brandt geen rood lampje dat zou wel moeten als je HD kijkt.
Maar ik begrijp dat er nog een monteur langskomt voor de Experiabox, denk dat deze ook wel even naar de TV ontvanger wil kijken wat daar misgaat als je dat vraagt.

@Joran Kan je dit topic misschien verplaatsen naar het TV subforum? 😊
Dank je wel voor je reacties 👍
Reputatie 7
Badge +28
Topic verplaatst. Wanneer komt de monteur precies?
Op 6-2-19 vanaf 15.00 uur
Reputatie 7
Badge +28
Dat duurt nog wel even. Als de monteur nou morgen zou komen leek het me beter dat af te wachten. Maar dan kijk ik de verbinding graag vast na. Kun je jouw adresgegevens en klantnummer toevoegen aan je profiel en een reactie sturen als dat is gebeurd? Ik voer een aantal metingen uit, hopelijk wordt daar de oorzaak van deze problemen uit duidelijk.
Klantnummer **** Toegevoegd aan profiel

Admin: klantnummer weggehaald ivm privacybeleid

Reageer