Vraag

slecht geluid

  • 13 January 2021
  • 7 reacties
  • 672 keer bekeken

Arris 5202 geluid ineens heel zacht op alle zenders. Heb niets aan instellingen gewijzigd. Zie dat dit probleem een jaar geleden is aangekaart en het een fout in de firmware betreft. Vreemde is dat het goed werkte nu moet ik ineens de versterker 3x zo hard zetten voor een gelijk volume. Heb alles gereset maar probleem blijft bestaan.

 

iemand suggesties ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Je bent zeker niet de enige. Forummer @wjb  heeft er ook een topic over.

interactieve-tv-11/volume-van-zenders-zonder-dolby-digital-op-4k-ultra-hd-ontvanger-nagenoeg-nul-443112?postid=1207574#post1207574

Reputatie 7

Wat is het merk en type van jouw televisie?

Heb je toevallig een soundbar of home cinema set op jouw televisie aangesloten op de hdmi-ARC poort van jouw televisie?

Ik heb een samsung 48inch fhd tv en een denon avr-x4000 reciever. De decoder van kpn is aangesloten op de reciever met alleen HDMI en gaat via HDMI naar de Arc HDMI poort van de tv

Reputatie 7

Helder, anders dan in mijn situatie met een Sony televisie en Sony home cinema set.

Ik hoop dat KPN dit issue serieus zal onderzoeken.

Heb je jouw geluid van de hdmi uitgang op stereo staan?

Zo ja, zet deze eens op Dolby, is het probleem dan verholpen op zenders die Dolby ondersteunen.

Beide mogelijkheden heb ik getest hij deed het de afgelopen maanden super goed maar een paar dagen gelden is het ineens veranderd. Wellicht door de laatste update. Hij lijkt ook alsof mijn versterker een ander signaal krijgt. Hoop ook dat kpn dit kan oplossen, las in het forum dat dit in 2019 een software probleem was van de decoder van kpn en ze toen hebben gezocht naar een oplossing …. 

Reputatie 7

Zoals je in dat door @PeterG aangehaalde bericht kunt lezen was het issue bij mij weg met NMC versie 8.0.106_2400.dev maar is het weer terug met de productie versie van de firmware. 

Dank voor de feedback ik heb ook versie 8.0.109_2, heb een frisse start gedaan maar ga daardoor niet terug naar een andere versie.