Beantwoord

Slecht geluid op RTL8

  • 15 January 2019
  • 8 reacties
  • 400 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Ik merk al gelangere tijd dat RTL8 regelmatig slecht geluid heeft met kleine happeringen erin, zo ook vanavond. Op andere zenders heb ik gewoon goed geluid. Ik heb op internet gezocht, maar kom er niet goed achter of dit ook zo is voor andere providers.
Hebben meer mensen hier last van? En weet KPN zelf van dit probleem?
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 21 January 2019, 13:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Het klinkt (nog) niet bekend, Tigergirl. Maar ik zoek dit graag samen met jou uit.
Voordat ik iets kan doorsturen heb ik een paar praktijkvoorbeelden nodig. Kun jij mij 2 uitzendingen (liefst met tijdstippen) geven waarbij je dit gemerkt hebt? Zou je tevens je adres gegevens in je profiel kunnen zetten en mij een seintje geven? Dan nemen we jouw account als test account en gaan we het nader analyseren.
Reputatie 1
Badge
De storing begon gister ergens tijdens The Flying Docters (19:30 uur), vervolgde tijdens de hele film The Ugly Truth (20:30) en het verdween weer tijdens House (22:28).
Ik heb zojuist de film gecheckt via Uitzending Gemist (groene knop) en daar zit het ook in, net alsof ze onder water zitten. De live uitzending geeft momenteel geen storing.
Ik heb het al vaker gemerkt tijdens The Flying Docters, maar dacht dat misschien ook aan de oude opnames lag, blijkbaar niet.
Reputatie 7
Badge +21
Hallo @Erwin_
Mijn vriendin klaagt er ook vaak over.
Ik kijk zelden naar RTL8 dus kan er niet over meepraten, maar wil hierbij wel even melden dat Tijgergirl dus niet de enige is die er last van heeft.
Zij heeft het geluid van de de ontvanger via een versterker aangesloten, maar we hebben het ook getest direct op de TV, resultaat hetzelfde.
Helaas is het niet constant, het gebeurd zo nu en dan eens, op ongeregelde tijden.
Dank jullie! Ik heb alles doorgestuurd naar de afdeling die de content bewaakt. Zodra ik een antwoord heb, laat ik het weten!
Reputatie 1
Badge
Fijn te lezen dat ik toch niet de enige ben.
Alvast bedankt voor het uitzoeken.
Reputatie 1
Badge
Hey, ik ben met zappen weer op RTL8 terecht gekomen en momenteel zijn die geluidsproblemen er weer.
Kunnen jullie ook eens controleren?
Reputatie 1
Badge
@Erwin_
Een vriend van mij heeft de storing ook op Ziggo en Canal Digitaal, dus waarschijnlijk moet de storing in het aanvoersignaal van RTL zelf gezocht worden.
Ik hoop dat dit help bij het vinden van de oplossing.
Hoi Tigergirl Dank voor je signaal en daar heb je een terecht punt! Uit ons onderzoek is ook gekomen dat er ergens iets mis gaat bij de aanlevering van het signaal! We hebben dit doorgespeeld aan de leverancier en nu moeten we even afwachten tot er een oplossing komt. Ik houd je op de hoogte!