Beantwoord

Slecht geluid RTL Z

  • 21 January 2019
  • 31 reacties
  • 1093 keer bekeken

rtlz is al paar dagen slecht geluid
alles al geprobeerd
niks help

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door JimdB 24 January 2019, 20:31

Bekijk origineel

31 reacties

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @mimoon Dat is natuurlijk niet goed. Is het alleen deze zender waar dit probleem zich voordoet? En is het bij de andere zenders wel in orde? Je geeft aan dat je alles al heb geprobeerd. Kun je me vertellen wát je precies hebt gedaan?
wij worden ook gek van het geluid op rtl z andere zenders goed.alles gereset.kraken .etc
ik heb kastje uit gezet er weer aan
verder de stekkers na gekeken zitten erin
ja alleen bij rtlz probleem kraakend geluid
Kanaal 11 RTL Z (via XS4ALL) heeft al enkele dagen een kraak bij het geluid. Uiteraard in eerste instantie ook de tv-box gereset. Maar gezien de meerdere reacties concludeer ik dat het in het signaal zit. Omgeving Fochteloo Fr via bonded VDSL.
Ja hier in Utrecht ook al paar dagen last van. Word er gek van. Het is alleen op rtlz
Reputatie 7
Badge +20
Een bijzonder geval dit. Ik ga er achteraan en ik laat het jullie weten als ik iets meer hoor!
@Bart_ RTL Z via Digitenne (28) kraakt niet.
Dit zit vrij lokaal op het tv platform enkele medeTelfort klanten hebben hier ook last van.
Bij 1 klant met twee ontvangers op advies 1 ontvanger opnieuw geinstalleerd geen verandering.
Reputatie 7
Badge +20
@Bart_ RTL Z via Digitenne (28) kraakt niet.

Klopt. Het probleem speelt bij iTV. Ik heb meerdere, soortgelijke meldingen voorbij zien komen. Die raken aan verschillende RTL-zenders. Dit wordt uiteraard onderzocht en hopelijk is het lek snel boven water.
Zojuist op de tv de kwaliteit op indicatie van XS4ALL omgezet van SD naar standaard HD. De kraak is weg.
hoe doe je dat jimb ik heb kpn alles
maar heb nu ook last bij RTL 8

Beste XS4ALL-klant,

Activeer nu de beste kwaliteit voor uw tv-zenders

Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Selecteer daarom de HD-kwaliteit in uw tv-menu. Met HD kijkt u in nog scherper beeld naar uw favoriete uitzending. Daarom verplaatsen we de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder.


Activeer het nu
Wilt u hiervan gebruikmaken? Zo activeert u de HD-zenders, eenvoudig met uw afstandsbediening in het tv-menu:
  1. Druk op de menu-knop en ga naar ‘Instellingen’
  2. Ga nu naar ‘Beeldscherm & Kwaliteit instellingen’
  3. Kies bij ‘Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger’ de optie ‘HD standaard’
  4. Bewaar de instellingen
Goed om te weten:
Bij Telfort via de knop menu op de afstandsbediening, op de zender rtlz, naar instellingen, Dan naar beeldscherm en kwaliteit instellingen. Bij de regel; best mogelijke kwaliteit op de tv-ontvanger 'SD' dit omgezet naar 'HD Standaard'
hen gedaan en nu beter geluid dank je
Als ik zo alle reacties begrijp zit er storing in het geluid van het SD kanaal van RTL Z en mogelijk andere RTL kanalen. Staat de ontvanger op HD dan is er geen probleem.
Ik heb zoal op SD en HD dezelfde krakend geluid. Uiteraard op advies op HD gezet maar geen verschil. Nu komt een monteur langs maar denk dat het niet gaat helpen. Via de chat blijkt dat er duidelijk geen goede communicatie is omdat de ene zegt ik heb meerdere soort vergelijkbare klachten gehoord en de ander zegt dat ze dit voor het eerst hoort. Dus vertel mij nou wie nu gelijk heeft. Als er meerdere klachten zijn zoals bij Ziggo, Telfort en xs4all dan ligt het toch bij RTL zelf zou je zeggen. In ieder geval los dit s.v.p op.
Bij Ziggo? Heb je toevallig de link van het topic op hun forum hierover?

Ik had gisteravond dik 1 uur RTL Z SD aan bij hen en had 1 x een geluidsonderbreking van 4 seconden. Maar verder geen gekraak.

RTL Z HD heb ik alleen via KPN. Ik ervaar geen geluidsproblemen daar mee.
Ook ik heb last van slecht geluid. Overzetten van SD naar HD helpt niet. (Telfort)
Reputatie 1
Ook een krakend geluid bij RTLZ. Bij andere zenders niet. Gebruik SD aangezien HD op mijn plek niet werkt want dan heb ik op alle HD zenders GEEN geluid (zit in een buitengebied volgens de KPN dekkingskaart) . Modem gereset. Van alles geprobeerd, zelf andere geluidsboxen aangesloten maar helaas. Typisch dat het alleen maar RTL-Z betreft !!!!
Dus toch ook weer de SD versie van RTL Z:
Ook een krakend geluid bij RTLZ. Bij andere zenders niet. Gebruik SD aangezien HD op mijn plek niet werkt want dan heb ik op alle HD zenders GEEN geluid (zit in een buitengebied volgens de KPN dekkingskaart) . Modem gereset. Van alles geprobeerd, zelf andere geluidsboxen aangesloten maar helaas. Typisch dat het alleen maar RTL-Z betreft !!!!

@Yup
Als je in HD stand bij bv. Eurosport HD wél geluid krijgt controleer eens of de geluids output van hdmi danwel optisch (welke je gebruikt) dan op Dolby staat. Mogelijk kan je versterker (of tv) dan alleen PCM weergeven. Bij Dolby zenders krijg je dan geen geluid. Maar als je het geluid op STEREO zet zul je bij onderstaande HD zenders wel geluid moeten krijgen.
  • NPO 1 (DD 5.1)
  • NPO 2 (DD 5.1)
  • NPO 3 (DD 5.1)
  • RTL 4 (DD 5.1)
  • RTL 5 (DD 5.1)
  • SBS 6 (DD 5.1)
  • RTL 7 (DD 5.1)
  • NET 5 (DD 5.1)
  • Veronica / Disney-XD (DD 5.1)
  • RTL 8 (DD 5.1)
  • Discovery channel (DD 5.1)
  • TLC (DD 5.1)
  • Animal Planet (DD 5.1) (icm pluspakket)
  • SBS 9 BG (DD 5.1)
  • National geographic channel (DD 5.1/1.0 tijdens reclame)
  • BBC First (DD 5.1/2.0)
  • BBC One (DD 5.1/2.0)
  • BBC Two (DD 5.1/2.0)
  • ARD (DD 5.1/2.0)
  • ZDF (DD 5.1/2.0)
  • WDR (DD 5.1/2.0)
  • CNN (DD 2.0)
  • ID (DD 5.1)
  • Discovery Science (DD 5.1) (i.c.m. pluspakket)
Reputatie 1
Als ik naar Eurosport ga (35) heb ik geluid (omdat hj nog op SD staat. Als ik hem op HD zet heb ik ook nog geluid. Geluidsinstelling staat op stereo. Als ik nu naar de bovenstaande andere zenders zap is het geluid weer weg. Ook Eurosport (k35) is weg. Instellingen staan dan nog keurig op HD en Stereo.
Trouwens, wat bedoel je met (DD 5.1) ?

Joep
Dolby Digital 5.1

Als je geen geluidsinstallatie hebt voor surround met 5 speakers en 1 subwoofer dan kan ik me voorstellen dat je dat niet kent.

Dolby Digital wordt ook wel gebruikt voor stereo. DD 2.0 dus. Ook dan kan een stereoversterkerer, via de optische verbinding, geen brood van bakken, die kent alleen PCM geluid en geen Dolby. Daarom heeft KPN sinds nu een jaar de instelling dat je álle kanalen in PCM STEREO kunt laten weergeven.
Reputatie 1
Vanmorgen RTLZ ingeschakeld en warempel, geen gekraak meer. Meteen gekeken naar de instellingen. Stond op SD en Stereo. Op HD gezet en het geluid van RTLZ bleef. Echter, toen ik naar de andere zenders ging NPO1 enz. nog steeds geen geluid. Maar weer op SD gezet. Kan er mee leven want gelukkig is het gekraak weg. Dus voor mij geen HD schijnbaar.

Yup
Ik kan je geluidsprobleem met HD écht niet (meer) verklaren. RTL Z HD heeft ook Dolby geluid. Dus als je dan geluid hebt maar met NPO 1 HD (Dolby) niet. Apart.

Staat het geluid bij HDMI op Stereo of op Auto / Dolby? Indien 1 van die 2 laatsten zet het HDMI geluid dan eens op Stereo. (menu - instellingen - geluids instellingen). Niet vergeten te bewaren (+ ok).

Mijn Philips tv, uit 2013, heeft ook af en toe 'ruzie' met het Dolby geluid van de tv ontvanger. Dus staat HDMI out hier vd ontvanger op Stereo. Optical out, naar de versterker, staat op Dolby.
Reputatie 1
Hoi

Reageer