Slecht HD beeld

  • 13 mei 2015
  • 9 reacties
  • 2087 keer bekeken

Hallo,

Wij hebben zojuist een 55" inch UHD TV aangeschaft. Nu hebben de HD zender vanaf kanaal 701 een veel slechter beeld dan de buren met UPC. Na speurwerk blijkt het dat we twee verouderde decoders hebben (Motorola Vip 1853). Is er een mogelijkheid recentere decoders en beter beeld te krijgen?

Alvast bedankt voor de reactie.

Karina


9 reacties

Reputatie 2
Badge
Beste karina,

Het zijn niet zo veroudere tuners maar als een webcare specalist het afhandelt kan je een nieuwe krijgen. Nog ff vraag heb je hdmi kabel aangelosten en heb je 1080i of 1080p aan staan bij instellingen?

Groeten Tim
Beste Tim,

Bedankt voor je reactie. Ja nieuwe hdmi kabel gebruikt en de tuner ingesteld op 1080p.

Groetjes Karina

Reputatie 4
Badge +9
Hallo Karina, 

Welkom op het forum! Op zich moet je 1853 gewoon een goed beeld afleveren, ook in HD. Was je vorige TV ook een HD-televisie en  zo ja, had je daar wel een goed beeld op de zenders vanaf 701? Heb je overigens meerdere HDMI ingangen van je nieuwe tv geprobeerd of (indien mogelijk) een alternatieve HDMI-kabel?

Reputatie 7
Dat jouw buurman met Ziggo/UPC een scherper beeld heeft dan jij is eenvoudig te verklaren.

Hij kijkt namelijk naar HD zenders terwijl de 700 zenders geen volwaardige HD zenders zijn.

De volwaardige HD zenders (vergelijkbaar met die van Ziggo) zitten op kanalen 661 t/m 670 en het verschil met de 700 kanalen is overduidelijk vooral op scherm formaten als die 55 inch van jou.

Helaas zijn deze kanalen nog niet beschikbaar via de 1853, dit in tegenstelling tot de 2260 en de 2952.

 

Deze "full HD" kanalen worden door KPN de "HD Glas" kanalen genoemd en zijn helaas ook alleen (nog) maar beschikbaar bij glasvezel verbindingen. 

Hallo,

Ja, mijn vorige tv was ook HD. Deze tv was alleen een stuk kleiner, 40" t.o.v. 55".

Wij hebben glasvezel thuis. Dus HD glas zou moeten kunnen.

Is er een mogelijkheid de decoders om te ruilen?
Weet iemand hoe ik in contact kom met een "webcare specialist"?

Groetjes,

Karina

Reputatie 7
Even rustig afwachten, dan hoop ik dat (of één van zijn collega's) weer zal reageren

Ook hoop ik dat ze jou dan blij kunnen/zullen maken met een 2260 of een 2952. ;)

Overigens zijn dat nog steeds geen 4K-UHD streams, maar die heeft Ziggo ook nog niet.

4K-UHD content is nog heel schaars, Netflix biedt in het duurste abonnement een aantal 4K-UHD films aan, maar ook nog niet zo veel.

Wat dat betreft behoor je dus tot de early adapters (met zo ik begrepen heb vele anderen) die een prachtige bolide aangeschaft heeft, maar waarvoor er nog nauwelijks snelwegen zijn om er mee te rijden.

Reputatie 7
Badge +18
Beste ,

Karina_eggen zegt:

Weet iemand hoe ik in contact kom met een "webcare specialist"?

Groetjes,

Karina

___________________________________________________________________

Je kunt ook naar de klantenservice bellen 24/7: 0800-0404

Of net wat zegt, even afwachten op een reactie op deze topic. ;)

Reputatie 7
Badge +28
Hallo Karina,

Excuses voor de late reactie, mocht je nog geen telefonisch contact hebben gehad verneem ik graag in http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/tab/compose/note-to-user-id/135981" style="box-sizing: border-box; text-decoration: none; cursor: pointer; color: rgb(0, 153, 255); je postcode, huisnummer en de naam contractant, dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Hartelijke groet,

Erik

Reageer