Slecht signaal interactieve TV

• 9 oktober 2011
  • 6 reacties
  • 19689 keer bekeken

Sinds een paar weken hebben we bij mijn ouders een alles-in-eenpakket laten installeren. Dus ook inclusief interactieve TV. Een monteur heeft alles vrij snel en goed kunnen aansluiten. 

Alleen hebben zij nu regelmatig problemen met het ontvangst. Het is vaak zo erg dat de TV onkijkbaar is en het beeld telkens bevriest. Ook het geluid stopt dan en 'tikt en knalt' dan. Sommige avonden is het zo erg dat ze de TV maar uitzetten en een boek gaan lezen.

Er zijn twee TV's aangesloten via de draadloze set (extra aangeschaft voor de aansluiting), dus het signaal loopt via het stroomnet. Nu hebben we gehoord dat dan het signaal verstoord kan worden door andere elektrische apparatuur (bijv. halogeenlamp op een dimmer), en mijn ouders vermoeden zelfs de wasmachine van de buren... Hoe reeel is dat?

Iemand hier ervaring mee? En dan het liefst ook suggesties hoe het verholpen kan worden.

6 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Alles wat aangesloten is op het licht net in huis kan storing veroorzaken. Om zeker te weten dat het niet aan de DVS ligt sluit dan 1 TV ontvanger aan met een kabel, laat die kabel 3-4 dagen liggen en kijk of de storing dan verholpen is zoniet dan zit het in de verbinding met KPN of je modem/STB is de storing verholpen is of de DVS kapot of je lichtnet is niet 100% meer.

Bedankt voor je snelle antwoord, Robin!

Dit betekent alleen wel dat we dus alsnog extra bedrading moeten trekken, en dat doet het voordeel van de draadloze set dus teniet 😞.

Ik ga eens kijken wat mijn ouders daarvan vinden. Als we hiervoor bedrading trekken, volstaat een Cat5-kabel neem ik aan?

Reputatie 4
Badge +1
Ja dan moet je tijdelijk een kabel trekken, blijkt dat dit het probleem dus niet oplost dan weet je dat het aan de KPN ligt danwel aan de invoer van KPN. Lost dit het probleem op dan kan je DVS defect zijn, de DVS werkt in bijna alle gevallen gewoon goed.

ik heb hetzelfde probleem, maar alleen in avonduren en niet overdag, ook niet met zelfde lampen, computers etc aan.

ik vroeg mij af of het versterken van het signaal mogelijk is? Het probleem is nl alleen aanwezig bij de tv  die het verst van de experiabox is.

Reputatie 7
Hoe heb je de TV aangesloten, via SCART of via HDMI? In dat laatste geval zet dan de HDMI-uitgang van de ontvanger eens op 1080i ipv. op Auto (of wat anders). Bij onze Philips TV heeft dat wonderen gedaan, onze Samsung had er geen last van. Veel TV's schijnen niet tegen de "p" instellingen van de HDMI-uitgang van de iTV-ontvanger te kunnen. Er zijn al aardig wat mensen geholpen me deze tip.

Ik heb beide ontvangers aangesloten via een Draadloze Verbindings Set (DVS) en heb hoegenaamd geen last van beeld- en of geluidverstoringen (niet meer dan dat ik vroeger bij Ziggo had).

Ik vraag me af hoe je die uitgang kunt aanpassen. Ik kan geen knopje vinden. De ontvangst/weergave is zeer onbetrouwbaar.

Reageer