Beantwoord

slechte beeldkwaliteit

  • 14 November 2019
  • 14 reacties
  • 1470 keer bekeken

Gisteren 13-11-‘19 is de monteur langs geweest om tv en internet te installeren. Alles werkt prima, alleen de beeldkwaliteit van de tv is erg slecht. Trillingen over het beeldscherm. Volgens de monteur ligt het aan de televisie. Tot gisteren werkte de tv prima!
Ik heb een Sony Bravia tv uit 2011. Ik ben alle aansluitingen nog een keer nagelopen en heb ook de router en de tv gereset maar niets helpt.

ook KPN gebeld maar die weten het ook niet.

Bijgand een foto waarop je hopelijk kan zien wat ik bedoel.

wie weet raad?

 

icon

Beste antwoord door Annekesiep 21 November 2019, 17:40

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Dit lijkt idd een tv probleem. Om dit 100% uit te sluiten kan je de tv tuner tijdelijk op een andere tv aansluiten indien mogelijk

Reputatie 3

Hallo Annekesiep,

Hoe is je TV met de ontvanger verbonden? Via Scart of HDMI? Het beste kan je een HDMI-kabel gebruiken. Heb je ook andere beeldscherminstellingen geprobeerd? (1080i/1080p50/1080p25/720p/576p). Misschien kan de TV de huidige instelling niet goed aan. Heb je ook andere apparaten aan je TV gekoppeld via HDMI en geven die wel goede beeldkwaliteit?

Martijn,

de televisie is aangesloten met een HDMI kabel. Verder geen andere apparaten aangesloten.

Ik weet niet hoe ik het ik het beeldscherm moet veranderen.

Groetjes,

anneke

Reputatie 7
Badge +17

Hi@Annekesiep, welkom op ons Forum. Top dat je een foto hebt bijgevoegd, nu kan ik je situatie beter begrijpen.

Als ik het goed begrijp is gisteren alles door onze installatiemonteur aangesloten. Hoe keek je voorheen tv? 
Als je je gegevens aanvult in je profiel kan ik even meekijken of de tv-ontvanger op HD of SD staat ingesteld, wellicht als ik dit omzet dat het beeld dan wel goed doorkomt. Kan je een seintje geven als dat is gebeurd?

Wat@MartijnPost schrijft is inderdaad ook een goede tip. Als het goed is kan je via deze weg de beeldschermresolutie aanpassen menu > instellingen > ok-knop > Beeld instellingen > ok-knop. Instelling beeldschermresolutieaanpassen en bewaren.

Succes!

Lisa,

Ik ben overgestapt van T mobile naar KPN.  Ook via een modem en tv ontvanger.

Ik weet niet wat je nog meer wilt zien in mijn profiel, volgens mij staat alles er in.

Groetjes,

Anneke

Lisa,

Ik heb mijn profiel aangepast.

Groetjes,

Anneke

Reputatie 7
Badge +17

@Annekesiep Bedankt voor het invullen van je profiel.
Ik heb even meegekeken en de tv instellingen stonden op HD beeldkwaliteit.
Deze heb ik aangepast naar SD beeldkwaliteit. Ik ben benieuwd of dit een oplossing biedt. 


Zo niet, zou je eens een andere HDMI poort willen proberen in de televisie.
> Vergeet dan niet de bronaansluiting aan te wijzigen op de tv. Dit doe je via de source,- input-, AV- knop op de Afstandsbediening.
Ik zag dat de tv-ontvanger 100% signaal ontving van de Experiabox. Voor de zekerheid heb ik alvast een nieuwe HDMI kabel toegestuurd. Die ontvang je door de brievenbus. 



 

Lisa, 

Het heeft helaas niet geholpen. Ik heb de beeldscherm instellingen gewijzigd en ook andere HDMI poorten geprobeerd maar het beeld blijft slecht. Ik heb ook een laptop gekoppeld aan het scherm en een film afgespeeld en dan is het beeld prima. Volgens mij ligt het dan niet aan de televisie.

Hoop dat je nog een idee hebt.

groetjes,

Anneke

Reputatie 7
Badge +17

Goedemorgen @Annekesiep, Balen dat het niet heeft geholpen. 
Ik heb het een en ander gevonden over een 100Hz optie op de tv die dit probleem zou veroorzaken op tv-ontvangers van ons (KPN). Je kan deze nog proberen uit te schakelen en zien of het effect heeft. 
Zo niet, plan ik een omruilafspraak in bij een PostNL punt voor een andere tv-ontvanger. 

 

Lisa,

ik heb echt geen idee hoe ik 100 hertz moet uitzetten 

groetjes,

anneke

Lisa, 

toch gevonden staat op 50 hertz. Helpt ook niet😩

Reputatie 7
Badge +17

@Annekesiep 

Weet je wat, we gaan gewoon een andere tv-ontvanger sturen.
Duimen dat het aan de tv-ontvanger ligt. Ik ga je nog een privé bericht sturen met alle details! 

Bedankt voor alle moeite dusver.:blush:

Anemiek,

Ik heb jouw traject ook volledig mogen doorlopen. Je hebt toevallig geen aansluiting die via de electrakabel loopt? 

Vraag dan maar of ze geen monteur kunnen laten langskomen die voor jou kabels trekt (Bij mij waren de oorrijdkosten Euro 50 plus materiaal) en of je die zogenaamde kabelloze adapters die via jouw electrakabel gaan mag terugsturen. 

Anders ben je straks 4 weken verder en hebt alles tig keren losgemaakt. Sommige KPN medewerkers blijven namelijk deze dingen aanprijzen die al lang niet meer geschikt zijn voor de huidige echte HD lijnsnelheden ze zetten zelfs zonder dat je het wil je televisie op SD (slechtere kwaliteit).

Lisa,

vandaag nieuw tv kastje geïnstalleerd en je geloofd het vast niet😃 maar het beeld is prima👍Bedankt voor al je feedback.

groetjes,

Anneke 

Reageer