Beantwoord

Smart tv aangesloten op verbindingsset

  • 24 March 2019
  • 12 reacties
  • 430 keer bekeken

Beste KPN ik heb mijn nieuwe smart tv inmijn slaapkamer aan laten sluiten door jullie met een draadloze verbininsset deze werkt prima ik kan nu tv kijken, maar ik heb niet voor niets Eem smart tv waarmee ik apps kan openen alleen die geeft aan dat er geen internet verbinding is. Hoe los ik dit op??
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 25 March 2019, 14:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Omdat je de tv zelf ook op internet zult moeten aansluiten daarvoor een niet alleen het tv kastje.
Hallo @Remmers ,
Je smart tv kun je in dit geval het beste via wifi aansluiten.
Of een switch op de kabel naar het kastje en de andere aansluiting naar de tv, dan heb je beide verbonden met internet.
https://www.onlinekabelshop.nl/computer/netwerk-internet-kabels/switch-hub
Hoi @Remmers . Welkom op het forum. :-)
In theorie (en vaak ook in de praktijk) werkt het goed om het signaal dat uit de verbindingset komt nog eens te splitsen. We raden het meestal niet aan omdat het in potentie storing kan veroorzaken. Laat je weten als je dit wil proberen dan heb ik nog een tip voor je,
De meeste nieuwe smart tv's zijn ook prima draadloos aan te sluiten. Laat maar weten hoe en wat je plannen zijn en dan helpen we je graag verder mocht je vastlopen.
Reputatie 7
Badge +10
Als je een switch neemt, neem er dan een waarop je zowel je tv ontvanger als andere apparaten probleemloos kunt aansluiten, zoals deze.
@Remmers . Weet je zo voldoende? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!
@Erwin_
mijn smart tv heeft geen ingebouwde WiFi dus moet ik hem wel aansluiten. Nu is deze aangesloten met een verbindingsset en nu dacht ik dat die dan ook automatisch internet heeft? Maar hij geeft geen verbinding aan?
Ik denk niet dat je tv is aangesloten met een draadloze verbindingsset, maar je tv ontvanger van KPN. Je tv zul je, als deze geen WiFi heeft, met een kabel via een splitter moeten aansluiten. Heb je de vorige postings wel gelezen?
@Casey ik heb alles gelezen ja, en mijn tv is wel aangesloten met een draadloze verbindings set want ik heb boven geen kabel. De router zit beneden in de meter kast en ook mijn andere tv benede is aangesloten met een draadloze verbindingsset
Dus je hebt geen tv ontvanger(s) vanKPN tussen de router (Experia Box?) en je tv’s?
Hoi @Remmers Zou je anders een foto kunnen maken van de situatie?
Op een draadloze verbindingset zit vaak maar één netwerk aansluiting. Die gaat nu (neem ik aan) naar de itv tuner. En die tuner is op zijn beurt weer via hdmi of scart met je televisie verbonden. Als je de tv individueel van internet wilt voorzien zal er dus ná de dvs een switch tussen moeten, waardoor je meerdere netwerkkabeltjes kunt aansluiten. één voor je tuner en één voor je smart tv.
Zoals ik al stelde, maar waar geen duidelijk antwoord op is gekomen.