Smart TV aansluiten en afstandbediening

• 12 januari 2015
  • 3 reacties
  • 5778 keer bekeken

Ik heb een samsung 8 serie smart tv met veel opties, maar sommige opties werken volgens mij alleen als de tv signalen binnenkomen via TV ingang van de tv zelf en niet zoals nu via de hdmi ingang. 

Als ik de tv aanzet op TV zijn er geen signalen omdat alles nu via de source hdmi1 binnenkomt en deze moet bedienen met de kpn afstandsbediening.

Sommige opties van de smart tv zelf werken op deze manier volgens mij niet. Wat ik bijvoorbeeld nu niet heb is het uitgebreide beginscherm met zenders en apps en tv aanbod op basis gezichtsherkenning, ook bijvorbeeld de voice control doet het niet omdat ik voor kanalen wisselen vast zit vast aan kpn afstandsbediening.

Is dit niet anders aan te sluiten? Het mooiste zou zijn als de tv signalen via de tv source binnenkomen zodat alle tv opties goed werken en ik gewoon de afstandsbediening van de smart tv kan gebruiken?

3 reacties

Reputatie 7
Staan er nou veel lege regels aan het eind van je bericht?

Je kunt de functies van kpn alleen bedienen via de afstandsbediening van kpn, dat is niet anders. Dus zenders wisselen kun je niet doen door je tv te commanderen :D.

Als je kpn gebruikt zitten er dus ook geen zenders in je tv, omdat geen enkele tv momenteel nog ontvangst van IPTV via het toestel zelf ondersteund.

Dat komt er wel aan, dat is CI+ 1.4. Geen idee of jouw tv die nieuwe norm al kan ondersteunen als het zover is. Ook kabel gaat van die norm (via de antenne-ingang dan) gebruik maken. KPN kun je dan aansluiten via de LAN. De verwachting is dat het medio 2017 zover is.

Met de smartfunctie kun je wel mogelijkheden van je tv gebruiken natuurlijk. En alle apps van smart.

Ik ben lang tevreden klant bij kpn en alles werkt ok maar misschien dat ik overstap, om te proberen, een andere tv provider heeft een smartcard, als ik het goed begrijp iets met CI+, waardoor het signaal in de tv bron binnenkomt en ik alle opties van de smart tv heb en ik voor alles de smart touch tv afstandsbediening van de tv kan gebruiken.

Door gebruik te maken van de Smart Hub die in veel nieuwe Samsung TV's is ingebouwd kun je een deel van de smart functies ook gebruiken icm. de KPN iTV-ontvanger, grotendeels via de AB van de TV zelf als ik he goed begrepen heb. Mijn TV is daar helaas te oud voor, dus ik heb er geen ervaring mee.

Reageer