Beantwoord

Sneeuw beeld tweede ontvanger

  • 14 February 2021
  • 24 reacties
  • 207 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo mijn tweede tv geeft alleen sneeuw beeld. Ik heb alles geprobeerd, kastje om geruild met de eerste. Doet het gewoon bij de eerste dus daar lag het niet aan. Daarna de Dvs650 omgewisseld dat bracht ook niks. De tv aangesloten bij de tv in de huiskamer daar deed hij het wel goed. Maar in de slaapkamer kan ik geen bronlijst naar voren halen. Ik weet het nu ven niet. 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board en titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
 

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 24 February 2021, 07:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

24 reacties

Welk type tv ontvanger betreft het en heb je deze via Kpn gekregen

Reputatie 1

Hoi Jimny,

Het vreemde hij heeft het altijd gedaan.  Het is Arris VIP2952 V2 van kpn. 
 

Reputatie 7
Badge +9

Controleer op je TV of je wel de juiste HDMI uitgang hebt geselecteerd. Vervang zo nodig de HDMI kabel. Een sneeuwbeeld betekend over het algemeen dat er geen HDMI uitgang is geselecteerd op je TV

Reputatie 1

Hoi jimny,

heb nieuwe kabel geprobeerd  en alle uitgangen geprobeerd. Maar niks helpt ?

blijft sneeuw  

 

 

@Snarfa3  Vul je forum profiel aan met je postcode,  huisnummer en klantnummer dan ziet webcare wie je bent zodra je topic aan de beurt is , wellicht is de tv ontvanger kaduuk

Reputatie 1

Hoi Jimmy, 

dat denk ik niet want ik heb ze al omgeruild en in de huiskamer doen ze het wel. 
 

Reputatie 1

Heb opnieuw van alles geprobeerd heb de transmitters gereset. Geprobeerd te update. Maar nog steeds sneeuw en krijg code F 143 nu

 

@Snarfa3 

Doorloop onderstaande link eens 

 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen/foutcodes/foutcode-140-141-142-143-144-843.htm#/ser-tv-pro-fout-143/ser-tv-pro-fc-143-herstart-modem

Reputatie 7
Badge +19

Hi @Snarfa3, wat gek dat je geen beeld krijgt op de tweede tv. Door drukte zijn we niet eerder bij je topic. Ik zie dat je gelukkig al hulp gekregen hebt van jimny en speedmaster, en hoop dat je er daarmee uit gekomen bent. Laat het anders gerust weten.

Reputatie 1

HAllo alexandra, helaas heeft het niet gebracht wat ik wilde. Nog steeds geen beeld. Nog steeds sneeuw

Reputatie 7
Badge +19

Hoi @Snarfa3, dat is jammer, dan kijken we verder! Je had de tv-ontvangers ook al omgeruild, maar het probleem bleef op dezelfde plek aanwezig toch? Had je de (HDMI)kabel ook omgewisseld en ook andere poorten op de tv geprobeerd? Denk daarbij ook aan het source kanaal, waarop de televisie staat. Als die niet goed staat, krijg je sowieso geen beeld. Ik hoop dat je er zo uit komt, laat het maar weten.

Reputatie 1

Hoi alexandra, dat had ik al geprobeerd nieuwe kabel alle ingangen geprobeerd. Soures kanaal kan ik niet aan passen. Want dat ziet die niet. 
dus al net al vreemd. Groeten Frans 

Reputatie 1

Hoi alexandra. Ik denk toch dat de transmitter stuk is.  Wat kan ik daar mee doen kan ik die omruilen?

Reputatie 7
Badge +19

@Snarfa3 Goedemorgen Frans, wat bedoel je precies met de transmitter? Bedoel je de tv-ontvanger? 

Het is wel gek dat je geen source kanaal kan kiezen, want dat moet je altijd kunnen doen, aangezien de tv verschillende uitgangen heeft. Ik raad je aan om de afstandsbediening die bij de televisie hoort er even bij te pakken. Die heeft ook een source knop, die werkt altijd. Niet alle televisies reageren even goed op de source knop van een afstandsbediening die niet officieel bij de tv hoort, zoals de witte die bij de tv-ontvanger hoort.

Reputatie 1

Hoi alexandra, ik bedoel de DVS650

Reputatie 7
Badge +19

 @Snarfa3 Goedemorgen Frans, ah de draadloze verbindingsset, dankjewel :) 

De verbindinggsset zorgt voor de verbinding tussen het modem (je Experia Box) en de tv-ontvanger. Ook al zou deze verbinding er niet zijn, dan nog heb je beeld op de televisie: dan zou er een melding staan dat de tv-ontvanger geen verbinding krijgt bijvoorbeeld. Dus ik vermoed niet dat de Draadloze Verbindingsset een probleem geeft nu. 

Heb je nog naar de source knop kunnen kijken van de afstandsbediening die bij je televisie hoort? Met dit soort dingen kunnen we van afstand helaas niet meekijken omdat het echt op de tv speelt. Heb je misschien een bekende in de buurt die even met je mee kan kijken? Soms is het makkelijker om er samen naar te kijken dan alleen, met dit soort dingen.

Reputatie 1

De source knop gevonden . Deze werkt krijg nu de melding 413

 

Draai 1 Devolo een halve slag en de Devolo mag alleen gebruikt worden in een enkel stopcontact en als je dubbel stopcontact gebruikt kun je het voor die aansluiting via de devolo doen.

 

Reputatie 1

Hoi Jimmy bedankt voor je antwoordt,

helaas brengt dit ook niks, blijft nog steeds F143 melding.

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Jimmy bedankt voor je antwoordt,

helaas brengt dit ook niks, blijft nog steeds F143 melding.

Maar sneeuw beeld is weg? Aangezien u nu de source knop gevonden hebt?

Hoi alexandra. Ik denk toch dat de transmitter stuk is.  Wat kan ik daar mee doen kan ik die omruilen?

Die dvs kunt u best omruilen. Dat is niet zo moeilijk, ze zijn van u zelf, dus u mag er mee doen wat u wilt. Een nieuw setje kost 80 euro.

Reputatie 7
Badge +19

@Snarfa3 Je hebt nu in ieder geval beeld, dat is een stap vooruit. Nu alleen de foutcode nog verhelpen. Lukt het om de tv-ontvanger tijdelijk met een kabel aan te sluiten, om te zien of het dan wel werkt? Of als je de mogelijkheid hebt, wat gebeurt er als je de twee tv-ontvangers omwisselt? Verhuist het probleem dan mee met deze tv-ontvanger of blijft het op dezelfde plek?

Reputatie 1

Alexandra ik heb de onvanger rechtstreeks op de kabel aan gesloten en had prefect beeld 

dus het ligt dan toch aan de dvs 650 lijkt nu 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@Snarfa3 Wat fijn dat je het hebt kunnen proberen, en dat 't via de kabel goed werkt. Zo zijn we achter de oorzaak gekomen, het zat dus toch in de Draadloze Verbindingsset. Je kan ervoor kiezen om de tv-ontvanger met een kabel aangesloten te laten, dat werkt altijd het beste. Als je 'm toch liever ‘draadloos’ wilt aansluiten, dan kan je ervoor kiezen om een nieuwe Draadloze Verbindingsset te kopen, bijvoorbeeld in onze webshop. 

Reputatie 1

Hoi alexandra, bedankt voor je reactie. Ik ga mij beraden wat ik ga doen. Gr FransÂ