Beantwoord

Sneeuw bij aanzetten Philips tv

  • 17 July 2020
  • 22 reacties
  • 305 keer bekeken

Reputatie 1

De  eest recente software-update, die van vanochtend, heeft het probleem niet opgelost! Waar zijn software-updates dan voor???

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

icon

Beste antwoord door PeterG 17 July 2020, 16:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

22 reacties

Tja, niemand heeft ook ergens vermeld dat deze bug met deze wijziging zou worden opgelost. Het is een lastige want er zijn ook weer gebruikers met 5202 en Philips tv die er geen last van hebben.

Reputatie 1

Via messenger werd mij door een kon medewerker verzekerd, dat met de komende update het opgelost zou zijn, niet dus.

Oh, op die manier.

Als of alle lopende bugs met een eerstvolgende update eruit zijn. (dat zal die medewerker gewoon gedacht hebben denk ik zo). Helaas is dat niet zo.

Laten we optimistisch blijven en er van uitgaan dat er een patch komt in een van de volgende updates.

Vooralsnog: zet de ontvanger uit met de schakelaar. En pas aan nà aanzetten v.d. tv. Dit zal steeds opnieuw voor synchronisatie van de HDCP zorgen.
Zeker niet de HDMI kabel er steeds uittrekken en indoen. Dit zorgt voor schade / slijtage aan de kabel en de aansluitingen.

Reputatie 1

Hé, die truc kende ik niet. Bij ging het meestal goed na vier of vijf keer de tv uit en aan te zetten. Jouw truc is handiger, bedankt!

Reputatie 7
Badge +20

Dank voor het delen van je tip @PeterG :smiley:

Fijn dat je nu een makkelijker manier gevonden hebt om dit varkentje te wassen @Harryvz :blush:

Reputatie 1

Dank voor het delen van je tip @PeterG :smiley:

Fijn dat je nu een makkelijker manier gevonden hebt om dit varkentje te wassen @Harryvz :blush:

Maar feitelijk hoort KPN dit varkentje te wassen, hè Maja!

Reputatie 7
Badge +20

Touché @Harryvz 😅

Het is een lastige want er zijn ook weer gebruikers met 5202 en Philips tv die er geen last van hebben.

Dit klopt helemaal, het is niet echt duidelijk wáár dit mis gaat, want het gaat niet altijd en bij iedereen mis die deze combinatie aan apparatuur heeft staan. Zolang de vinger niet op de zere plek te leggen is, zullen we hier ook geen oplossing voor hebben.

Reputatie 1

Nog steeds geen oplossing voor dit probleem! De laatste dagen is het van kwaad tot erger gegaan. Voorheen gebeurde het wel eens dat het een dag of wat goed ging maar de laatste dagen echt heel ergerlijk! Er niet nu echt iets gaan gebeuren KPN!  Zeer teleurstellend dit negeren van de klacht. 

Reputatie 7
Badge +20

Oei, als dit probleem nog steeds speelt en zelfs erger wordt, snap ik heel goed dat je weer even aan de bel trekt hier.

Ik ga dit intern opnieuw aankaarten, zou je mij voor de volledigheid nog kunnen vertellen of dit probleem ook echt niet meer voorkomt als je je andere tv-ontvanger met dezelfde kabelaansluit op dezelfde tv?

Reputatie 1

M’n andere tv ontvanger had een ander probleem, geen sneeuw maar…..Netflix gaf een tjilpend geluid bij het aanzetten van een serie.  Dus degene die ik nu gebruik doet Netflix goed maar geeft sneeuw! Probleem is bekend bij je collega’s van messenger maar kunnen er niks mee.

Ergo...twee ontvangers van KPN met allebei een verschillend probleem, wat te de ken van een compleet nieuwe ontvanger?

Reputatie 7
Badge +20

M’n andere tv ontvanger had een ander probleem, geen sneeuw maar…..Netflix gaf een tjilpend geluid bij het aanzetten van een serie.  

Hmm, dat is inderdaad een heel ander probleem, deze heb ik nog niet eerder gehoord :thinking: Heb je maar 1 tv in huis waar je een ontvanger op aan hebt gesloten? Of is de ‘tjilpende’ ontvanger op een 2e tv aangesloten die je minder vaak gebruikt?

Reputatie 1

Ik heb maar één tv in huis, de andere ontvanger is niet in gebruik, de tjilpende. Die had ook niet de mogelijkheid om uhd beeldkwaliteit te kiezen. Heb nu dus alleen last van de sneeuw en omdat het de laatste dagen opeens Dagelijks gebeurd heb ik het idee, dat er ergens in de software gerommeld is door KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Voor zover ik weet zijn er geen softwareupdates geweest de afgelopen dagen :wink:  Om uit te sluiten of het al dan niet aan deze specifieke tv-ontvanger ligt, heb ik nu een omruiling in gang gezet voor de VIP5202. Als het goed is heb je hier een sms over ontvangen met meer informatie.

Mocht het probleem met de vervangende ontvanger blijven bestaan, dan hoor ik dat graag direct zodat ik dit issue opnieuw onder de aandacht kan brengen bij de softwareontwikkelaars!

Reputatie 1

Ik kreeg inderdaad een sms van KPN. Was verbaasd, maar nu snap ik het! Bedankt! Ik kreeg ook een mail en sms met m’n abonnement nummer, hoort die erbij?

Reputatie 7
Badge +20

Yes, je abonnementsnummer heb je nodig om de nieuwe ontvanger aan te melden en niet iedereen heeft die nog bij de hand, vandaar dat we die altijd even meesturen :slight_smile:  

Reputatie 1

Nou……..nu heb ik hetzelfde probleem als met die andere ontvanger. Geen sneeuw maar een tjilpend geluid bij Netflix!!! Wat een rommel zeg! Heb verdorie m’n vervangende ontvanger teruggestuurd! Had ik dat maar nooit gedaan, nu zit ik echt met de gebakken peren! Wat een service zeg, dit klopt echt niet, denk ook dat deze nieuwe ontvanger een oud model is wat kwijt moest, kan ook geen uhd kwaliteit selecteren en toen dacht ik al…....

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, 2 tjilpende ontvangers, dat is wel heel erg flauw :slight_frown: Ik heb nog niet eerder gehoord dat een ontvanger dit soort geluiden maakt bij Netflix, en bij jou gebeurt dit nu bij 2 stuks, dat vind ik wel opvallend. Gaat het bij alles dat je wil kijken verkeerd? Of bij bepaalde films/series?

De 4K (UHD) optie staat niet aan onder je abonnement, je krijgt dus ook geen 4K content binnen op het moment waardoor een 4K ontvanger geen toegevoegde waarde heeft voor de beeldkwaliteit van interactieve tv. 

 

Reputatie 1

Het tjilpende geluid wordt veroorzaakt doordat de audio standaard staat op …..5.1 en dat moet op ….origineel. Zover zijn we via messenger al gekomen, KPN stuurt me naar Netflix en Netflix stuurt me naar KPN. Dus een schijnbaar onoplosbaar probleem, tenzij jij raad weet. Maar stuur me ondertussen alsjeblieft m’n ontvanger terug want dat sneeuwprobleem is één keer per dag en het audioprobleem iedere keer als ik welke serie of film dan ook opzet. En dat kan wel eens meerdere malen per dag zijn.

en om je vraag te beantwoorden, willekeurig welke serie of film dan ook geeft dat probleem.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, het is bij jou dus kiezen tussen 2 kwaden, aangezien je met de 5202 waarschijnlijk weer last zult hebben van het issue met de sneeuw :slight_frown: Dat de audio standaard op 5.1 staat, is ook een issue met alleen Phillips tv's, voor zover ik weet. 

Ik ga even navraag doen bij de iTV-mensen, hoe we jou het best verder kunnen helpen, wellicht is er voor 1 van de problemen een oplossing voor handen waar ik zelf nog niet van op de hoogte ben. Zou je daarvoor nog willen vermelden wat het typenummer van je tv is?

Reputatie 1

Er zijn op dit forum meer mensen die klagen over sneeuw, zie ik. Maar zoals ik al zei is sneeuw dagelijks en 5.1 wisselen momt meer malen per dag voor. Voor zover ik het afgelopen jaar begrepen heb is die sneeuw een HDMI-handshake het probleem. Maar hoe dat op te lossen, dit duurt nu al bijna een jaar.

ik hoop dat jij meer gaat bereiken dan je collega’s deden.

mijn tv is een Philips 49PUS6101/12

holr graag van je

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt @Harryvz, over beide issues heb ik nu aan de bel getrokken bij de juiste collega, ik hoop dat ik snel een reactie ga ontvangen!

Reputatie 1

Fijn, bedankt, ben benieuwd