Beantwoord

Snelcode q media tv?

• 16 september 2017
  • 10 reacties
  • 7352 keer bekeken

weet iemand misschien de snelcode van de q media tv voor de afstandbediening,want code 20 werkt niet
icon

Beste antwoord door JeroenL86 2 januari 2019, 13:44

Na heel veel proberen heb ik de afstandsbediening (type D3) aan de praat gekregen met de code 625. Hopelijk heeft iemand er nog iets aan 🙂
Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Goedeavond crispie68 op het internet kan u voor een hoop codes vinden van heel veel tv.s probeer dat eens voor verschillende merken tv.s voor de afstandsbediening neem ik aan. Heel veel succes ?in tikken snel code afstandsbediening kpn
Reputatie 4
Hallo @Crispie68, welkom op het Forum!
Jammer te lezen dat code 20 niet werkt. Vaak staat in de handleiding van de tv zelf de juiste code voor jouw type tv. Heb je daar al naar gekeken?

Zo nee; er zijn verschillende types Q Media tv's, heb je ook een type/serienummer van jouw tv? Dan kan ik met je meezoeken naar de juiste code :)
Reputatie 7
Het nadeel van dat merk is dat ze hun tv's dan weer bij de ene en dan weer bij een andere tv-fabrikant inkopen. Het kunnen codes van álle (nou ja bijna alle) fabrikanten zijn. Daarom is bij Q Media snelcode 20 toch het handigst.
👉🏼 En godzijdank levert de "fabrikant" zelf ook afstandsbedieningen bij de tv die je áltijd voor aan/standby en volume kunt gebruiken 😉
snelcode 20 gebruiken voor instellen
Stap 1.
Druk 5 seconden op ‘menu’, totdat het rode lampje op de afstandsbediening twee maal knippert.

Stap 2.
Voer de snelcode ‘20’ met de toetsen 0 – 9 in. Het rode lampje op de afstandsbediening knippert twee keer en gaat daarna constant branden.

Stap 3.
Richt nu de afstandsbediening op je televisie. Druk op de knop ‘tv’ (linksboven) en houd deze ingedrukt TOTDAT de televisie uit springt (dit kan tussen de 5 en 40 seconden duren). Laat zodra de tv uit springt de knop DIRECT los! Dit omdat het juiste signaal dan gekoppeld wordt aan de afstandsbediening. Zodra je de tv knop loslaat knippert het rode lampje op de afstandsbediening twee keer.

Stap 4.
Je afstandsbediening is nu ingesteld. Controleer eerst of de afstandsbediening goed ingesteld is op je tv. Dit doe je door de volgende knoppen te controleren:
  1. Zet eerst je tv-ontvanger aan. Druk op de knop tv (linksboven). Je tv moet nu weer aangaan.
  2. Druk op de volume-knoppen / en de mute-knop. Het volume moet nu hoger, lager en geheel uitgaan.
  3. Druk op de AV-knop. De tv verandert nu van input kanaal (bijvoorbeeld naar je spelcomputer of mediacentre). Druk (een aantal keer) op de AV-knop om terug te gaan naar tv-kijken.
Lukt het niet met snelcode 20? Dan kan de afstandsbediening helaas niet ingesteld worden op jouw merk televisie. Voor het bedienen van je televisie (volume, AV/input en power) gebruik je de originele afstandsbediening van de televisie.
Ik heb ook een probleem met mijn Q.Media TV. mijn afstandsbediening werkte niet meer en ik heb een universele gekocht, :PHILIPS" nu vind ik ook die code van mijn Tv niet, voor automatisch zoeken geven ze bij de afstandsbediening de nummers 9999 op, maar dat lukt ook niet, ik heb al eens 20 min laten zoeken en dan stopt het lampje op de afstandsbediening met pinken. Achteraan op mijn TV staat een code, "TV code- Q26A5" ik heb dit opgezocht en dit nummer is van de orginele afstandsbediening. Er staan nog nummers achteraan op de TV, "Q.MEDIA 26"LCDTV" dan nog, ART nr 21541 en Seriel nr BAN01110100003138.
Weet er iemand hoe of waar ik aan die code kan komen, AUB. Met dank bij voorbaat.
Reputatie 7
Heb je al in de gebruiksaanwijzing van die universele afstandsbediening van het merk Philips gekeken. Ik zou niet weten hoe wij je daar mee moeten helpen. Dit is KPN en die codes zijn natuurlijk hele andere.
Dag Peter bedankt voor de reactie,
Ja ik heb alle opgegeven nummers voor Q media tv uitgeprobeerd en ik krijg hetzelfde resultaat zoals met de 9999 opgegeven nummers voor automatisch zoeken.
Ik zal maar verder zoeken naar een oplossing.
Reputatie 7
Badge +18
Hebben jullie hier wat aan?
https://www.123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Category-4288545/Qmedia.html
Dank U Huistijger, deze link had ik ook al gevonden.
Na heel veel proberen heb ik de afstandsbediening (type D3) aan de praat gekregen met de code 625. Hopelijk heeft iemand er nog iets aan 🙂
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @JeroenL86, Wat tof dat je dit nog even deelt. Hier heeft iemand anders vast nog iets aan 😃 Bedankt👍🏻

Reageer