Beantwoord

Snelheid 'Snel Internet Buitengebied' abnormaal laag

  • 7 February 2019
  • 11 reacties
  • 228 keer bekeken

Wegens een vergissing zou bij mij het abonnement gewijzigd worden en daarom de optie 'snel internet buitengebied' komen te vervallen. Ik heb daarover gebeld en mijn 'nieuwe' abonnement zou men laten vervallen en ik zou geen problemen ondervinden.

Allereerst is het IP adres gewijzigd.

De snelheid was voorheen vaak over de 40.00 en nu om en nabij de 3.00 - 3.90 !!! Ik dacht dat er dan wel iets verkeerd zou zijn gegaan met de 'wijziging' of 'het vervallen'van mijn abonnement en dat mijn optie 'snelle internet buitengebied' toch zou zijn vervallen.

Ik heb hierover weer gebeld met de KPN maar volgens die mevrouw was er niets fout en zou ik ook nog steeds bezitten over 'snel internet buitengebied'.

Zie uitslagen onderstaande speedtest. Wat kan er loos zijn?

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 19 February 2019, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha @AmberMagnolia, welkom! Ik zie inderdaad dat de optie nog wel actief wordt genoemd, maar als ik je lijn doormeet, dan bevestigt 'ie al dat deze niet werkt. Het lijkt erop dat sneller internet buitengebied toch verwijderd is, ondanks de bevestiging dat dit geannuleerd zou worden. Ik ga dit intern uitzetten en kom er zo snel mogelijk op terug! Excuses voor het ongemak!
Dank je wel!
Reputatie 7
Badge +30
We twijfelen hier nog een beetje, maar mijn collega denkt ook dat 't verwijderd is ondanks de annulering. De normale procedure zou zijn om het opnieuw aan te vragen, maar dan krijg je nieuwe apparatuur en de oude moet dan terug. Lijkt mij een beetje onzinnig, dus ik vraag morgen (ze zijn er vandaag niet) aan de collega's die hierover gaan, of er een mogelijkheid is om de boel zo te heractiveren. Hopelijk kan ik je dus morgen verduidelijking geven hierover.
Bedankt @Marcia_ , ik hoop het ook …

Reputatie 7
Badge +30
Het ligt inmiddels bij de juiste afdeling en de collega's gaan proberen om het te herstellen. Ik hou je op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie dat we inmiddels contact met je hebben gehad en dat het volgende week weer hersteld moet zijn. Nog even geduld dus, maar fijn dat er schot in de zaak zit! Mocht je nog ergens tegenaan lopen, weet je me te vinden.
@Marcia_ Weet jij wanneer volgende week?

Reputatie 7
Badge +30
Ik las de 18e! Wat waardeloos dit 😞
Reputatie 7
Badge +30
Ik zie inmiddels dat alles weer werkt! Heel fijn! Wel zie ik dat je nog wat problemen hebt met de stabiliteit, klopt dat? Het advies was om het bekabeld te testen. Als ik nog iets voor je kan doen, weet je me te vinden.
Dank je Marcia_

De snelheid is lange niet van wat ik in het begin had ...

Vandaag haalde ik een twee oudere laptops voor de dag ... de ene laptop kwam amper boven de 1 mbps uit ... deze laptop draait op Windows 10

Een andere laptop draait op Windows 7 en die kwam niet boven de 3 mbps ...

De laptop waar ik het meeste op werk draait op Windows 10 en de speedtest op deze laptop haalt tussen de 17 en 32 ...

Wellicht dat ik er toch maar een monteur bij moet laten komen ...

Kan een trage.laptop op van invloed zijn op de speedtest?
Reputatie 7
Badge +30
Dat kan zeker invloed hebben. Er zijn verschillende factoren die ervoor zorgen dat je het maximale kunt halen, waaronder de apparatuur waar je dit op probeert. Het is dus goed mogelijk dat je op oudere apparatuur niet het maximale uit je verbinding kunt halen. Op het moment dat je op een nieuwere laptop wel een goede snelheid haalt en je wilt alsnog een monteur, zullen we voor deze servicemonteur 50 euro in rekening brengen. De gemiddelde snelheid die je kunt halen is 20 Mbit/s, daar kom je dus wel bij in de buurt, begrijp ik.