Beantwoord

Snelheid voor de helft verminderd na aanvragen interactieve TV (Glasvezel)

  • 9 September 2019
  • 16 reacties
  • 278 keer bekeken

Wij hebben sinds een poos alles omgezet naar KPN Glasvezel bij ons thuis.(eerder Telfort)
Nu hebben wij de eerste paar maanden enkel internet ontvangen ( hier ook voor gekozen) met een snelheids pakket van 200Mbit, deze snelheden behaalde wij ook dus dat was top! zowel bedraad als wifi.
Nu sinds een 2 tal maanden hebben wij interactieve tv erbij gedaan en sinds dien behaal ik zowel bedraad als via wifi 80 a 90 mbit.
Hier heb ik al 2 keer over gebeld en doorverwezen naar jullie pagina met problemen ook de wifi verbetering uitgevoerd, maar tot op heden helpt dit niet! nu vermoed ik (ook al meerdere malen aangegeven) dat de verdubbeling niet is geactiveerd omdat ik voordat de interactieve tv geactiveerd was wel de volle snelheid had. Ook stoort de interactieve tv regelmatig dit als er meerdere mensen aan het netflixen zijn en/of stevig gebruik van het internet..

ik hoop dat hier een oplossing voor is BVD !
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 12 September 2019, 12:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hoi @miguel823 . Welkom op het forum.
Dat moet beter kunnen, lijkt me. Vooral als het over glasvezel gaat.
Ik focus mij het liefst op de bedrade verbinding. Dat is enige betrouwbare manier om te controleren of jij de snelheid krijgt die bij je abonnement hoort.
Kun je het volgende voor mij testen?
  • zet de experiabox + FTU ( glasvezelkastje) 30 seconden uit. Daarna allebei weer aan en even wachten totdat alle lampjes branden.
  • sluit één pc/laptop bedraad aan op de experiabox ( zonder tussenkomst van versterkers/switches etc)
  • schakel tv tuners uit. ( standby is voldoende )
  • meet de snelheid via deze website: https://www.kpn.com/internet/speedtest.htm
Ik ben benieuwd naar de uitkomst. Ik ga bewust nog niet op het tv probleem in omdat het kan samenhangen met de uitkomsten van deze analyse.
Beste @Erwin_ ,

Bedankt voor je reactie ik zal dit vanavond gaan testen, mijn macbook kan niet bedraad aangesloten worden maar daar vind ik wel een oplossing voor. Ik zal hier een printscreen posten van de uitkomst vanavond.

groet Miguel
mijn resultaat

ik heb ook een 200Mb abo.
krijg deze maand korting op mijn internet ,omdat er al 3 weken ergens een storing zit.

leuk die korting,maar daarom neem ik geen snel internet...mijn telefoon met 4G is sneller.

bel de klantenservice maar...kan er een monteur naar kijken.
suc6
Hoe is het nu @miguel823 ? Heeft dit voor verbetering gezorgd?
test resultaat hier

iets is er goed gegaan op vrijdag de 13 de

snelheid weer redelijk normaal
Fijn om te lezen dat jouw storing opgelost lijkt, @gjp1963
Hoe is het nu @miguel823 ? Heeft dit voor verbetering gezorgd?
Het bleek iets moeilijker te zijn dan dat ik dacht om een windows laptop te regelen haha.
Ik ga er vanavond weer even mee aan de slag zodra ik er 1 heb zal ik het posten.
Succes, @miguel823
Mocht het echt niet lukken zijn er ook adapters te koop die het mogelijk maken om een ethernetkabel (cat naar usb-c, vermoed ik ) op je macbook aan te sluiten. Volgens mij zijn die wel redelijk prijzig.
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust!
@Erwin_
Klopt ik ben er nog niet aan toe gekomen, probleem is nog steeds ik probeer begin deze week een laptop te krijgen.
Een een kabel kopen ga ik natuurlijk niet doen of KPN moet de kabel vergoeden ?😋
Ik kom er zsm op terug
Een interface USB<->LAN hoeft niet veel te kosten, o.a. bij de Action voor weinig te koop.
Hoi @miguel823 . Een kabel kun je zo van mij krijgen. 🙂 Maar een adapter lukt me helaas niet.
Ik lees het wel als je er aan toe bent gekomen! Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +24
nu vermoed ik (ook al meerdere malen aangegeven) dat de verdubbeling niet is geactiveerd

Ik zit je start post eens te lezen. Wat bedoel je met "verdubbeling"?

nu vermoed ik (ook al meerdere malen aangegeven) dat de verdubbeling niet is geactiveerdIk zit je start post eens te lezen. Wat bedoel je met "verdubbeling"?


Abonnement is normaal 100mb door verdubbelaar 200mb


Sneller Internet 200/200
€ 8,99
Sneller Internet 200/200 - korting zolang je abonnement loopt
€ -4,00
Reputatie 7
Badge +24
Ok. Daar betaal je dus extra voor...
Ok. Daar betaal je dus extra voor...

Yes 😐