Beantwoord

software laden itv

• 17 april 2016
  • 22 reacties
  • 751 keer bekeken

Beste KPN, sinds de nacht van 12 op 13-4 zit ik zonder ITV.

Uiterlijkheden: Wel menus maar geen beeld.

Mijn ITV van KPN is een dienst die via XS4ALL word aangebonden.

Nu twee 2 tv kastjes later nog steeds problemen.

Config:

Internet, TV en telefoon over ADSL

Fritz Box 7369  (XS4ALL Profile)

TV Oud: Moterola VIP 1853

TV nieuw1: HMB2260 v2 (Vermoedelijk DOA)

TV nieuw2: HMB2260 v2 (heeft zelfde problemen als nieuw1)

Beide systemen willen de software niet met success binnen halen.

De software laad niet, of zeer traag, en uiteindelijk zonder resultaat.

Inmiddels ook fritz Box een factory reset gegeven.

Tot nu toe lijkt niets te helen.

Zelfs de goede helpdesk van KPN ochteronderneming XS4ALL begint het in te zien dat de standaard oplossingen tot op heden niet hebben geholpen.

Kan iemand mij helpen met het aanwijzen van het probleem?

icon

Beste antwoord door eelkop 24 april 2016, 20:28

Beste Forum leden, Het probleem is opgelost ;)

Oorzaak, niet de verbinden, of de STB, maar het VDSL modem.

Iets hield een zichtbare stream tegen, niemand weet nog wat daar de oorzaak van is.

Dit modem heb ik vervangen voor een Fritzbox 7360 welke een langer succesvol track record heeft.

Iedereen bedankt voor het meelezen en denken in oplossingen.

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Dat is lastig. (we hebben hier nog één melding van)

Krijg je wel beeld/geluid als je de tv even van ingang wisselt? Mogelijk helpt dat (tijdelijk).

Wat je niet noemt... wat voor tv? HD Ready nog? Oud (t/m 2012) of nieuwer?

Zitten je tv-ontvangers rechtstreeks in de poorten van de Fritzbox of zit er bv. een switch tussen?

N.B. het zou, i.c.m. dit probleem, tijdelijk wel mogelijk moeten zijn om via de scart te kijken. Dan beweegt er tenminste iets.

Helaas kan KPN Webcare, actief via dit forum, niets voor je betekenen/doen omdat je klant bent bij XS4ALL.

Reputatie 7
In het andere topic heeft het opnieuw aansluiten van de kabels (o.a. hdmi) geholpen. Heb je dat al gedaan? Stekkers eruit en er weer in.

Hallo PeterG,

Het klopt dat KPN en XS4LL graag apart van elkaar optrekken.

XS4ALL is een volle KPN dochter en heeft kantoor in het KPN gebouw in Amsterdam.

Diverse infrastructuur zoals IPTV word door XS4ALL afgenomen van KPN.

Dat van de HDMI kabels had ik ook gelezen, maar dan had ik ook geen menus mogen zien.

Momenteel word de verse software niet of niet met succes naar binnen gehaald.

Dit zou met ~30 min wel voor elkaar moeten zijn.

Echter na dagen is dat bij mij nog niet voor elkaar. geld voor oude en nieuwe kastje.

In netwerk caputures zie ik wel dat er communicatie is van de TV kastjes naar de ITV infra van KPN en weer terug.

Ik zie ook het overspringen naar andere multicast adressen. Die streams zie ik vervolgens ook op mijn netwerk, maar de kastjes lijken daar geen barst van te snappen. IPTV is dus als vlan voor mij beschikbaar.

Alle kastjes die ik nu in huis heb bevatten een basis software versie 2.0.2.

Er moet vast wel iemand zijn die weet wat hier gaande kan zijn. XS4ALL is in dit geval een administratieve unit als tussen handelaar, terwijl KPN de techniek in handen heeft. Ik vermoed dat het probleem ergens in de techniek of administratie van die techniek gezocht moet worden.

Reputatie 7
[Bewerkt 17-04-2016 om 17:09]

Toch kan de techniek met je abonnement alléén aangestuurd worden v.u. XS4ALL. Als je dus wilt dat er technisch iets gedaan wordt zul je je toch écht tot hen moeten wenden. Omdat je geen klant bent van KPN kan de webcare hier geen technische zaken voor je aansturen, apparatuur vervangen, monteur aansturen etc.

Mijn advies is: wend je tot XS4ALL. Via KPN kan er helaas niets gedaan worden voor je. Ze kunnen niet eens de status van je lijn enzo bekijken; bij XS4ALL kunnen ze dat wel!

XS4ALL kan bij jouw evt. een monteur aansturen; KPN kan dat niet omdat je niet in hun systemen staat.

En ik verzoek je toch even de (hdmi) kabels een keer los te halen en in te steken. Het signaal gaat over meerdere aders, dat je alleen het menu krijgt "en dus beeld" dat zegt niks. Omdraaien van de HDMI kabel wil ook nog wel eens helpen. Gebruik wel een HDMI 1.4 kabel.

Zijn de tv ontvangers rechtstreeks, dus zonder switch e.d., met de Fritzbox verbonden? Is dat niet het geval probeer dat dan eens.

Succes! :)

De kastjes staan 10 cm uit elkaar en zijn rechtstreeks gekoppeld.

De HDMI kabel is de meegeleverde kabel met de kastjes. Die geven allemaal hetzelfde resultaat.

Tja, als het probleem later wel bij KPN ligt .... wat dan? is dat reclame of niet? Ik wil een goede oplossing.

Webtv met het verplicht gebruik van silverlight is niet de oplossing voor mijn probleem.

Voor mij is XS4ALL ook KPN. Zeker als ze van elkaar diensten afnemen.

Technisch is het één bedrijf.

Reputatie 7
De bedrijven zijn echt gescheiden. Ook al is KPN eigenaar van XS4ALL. XS4ALL betrekt diensten van KPN die XS4ALL weer doorverkoopt aan de klant. Als het probleem bij KPN ligt is dat niet jouw pakkie an maar dat van XS4ALL.

Eén bedrijf is het zeker niet. Alleen al aparte inschrijving KvK en gescheiden (klanten)administratie.

Zoals jij het beschrijft is het inderdaad een technisch probleem (met je verbinding vermoed ik). Maar zoals ik al zei, dat kan alleen v.u. de helpdesk van XS4ALL aangestuurd worden richting KPN. Dat kan je als consument (van een Wholesale bedrijf) niet doen.

Via dit forum (en de helpdesk van KPN) kom je niet verder dan wat goed bedoelde adviezen, die, als ik het verhaal zo destilleer, geen zoden aan de dijk zullen zetten. Echte aanpak zal v.u. XS4ALL moeten komen. Ik kan me niet voorstellen dat zij je naar KPN (forum / helpdesk) hebben verwezen. Zou heel raar zijn.

Reputatie 7
Badge +10
Welkom op het KPN Forum eelkop! Zoals  hier terecht duidelijk probeert te maken zal je voor service van jouw xs4all Interactieve TV aansluiting bij xs4all moeten zijn. KPN webcare & de KPN klantenservice kunnen de gegevens van jouw xs4all abonnement niet inzien en kunnen daardoor bijvoorbeeld ook geen eventueel benodigde monteur voor je aansturen.

Voor de lezers, er is inmiddels of gaat door XS4ALL een ticket worden aangemeld bij KPN.

De status tot nu toe:

VDSL lijn komt prima door de metingen.

Software downloaden heeft ruim 12 uur geduurd 😞 , ingeven van abonneenummer en PIN ging prima.

Vervolgens de start situatie weer terug waar in woensdag mee begonnen ben.

Menus, opnames zichbaar en doorbladerbaar, maar geen stream zichtbaar achter, naast of voor de menus.

Zwart scherm dus, echter nu met nieuwe STB, Bekabeling naar fritzbox en TV, andere TV, factory reset en losgekoppelde andere infra etc...

Voor de liefhebbers van HDMI kabels, ook de SCART kabel geeft hetzelfde probleem.

Word vervolgd ....

Hugo_ schreef op 18 apr '16 om 15:58u
Welkom op het KPN Forum eelkop! Zoals @PeterG hier terecht duidelijk probeert te maken zal je voor service van jouw xs4all Interactieve TV aansluiting bij xs4all moeten zijn. KPN webcare & de KPN klantenservice kunnen de gegevens van jouw xs4all abonnement niet inzien en kunnen daardoor bijvoorbeeld ook geen eventueel benodigde monteur voor je aansturen.

Snap ik, ticket komt eraan.

Reputatie 7
N.a.v. je laatste bericht. Gelukkig dat het nu eindelijk doorgezet is.

Maarr... zijn je tv ontvangers rechtstreeks op de Fritzbox aangesloten? Dus zónder switch, accesspoint of iets anders. Dat soort dingen wil wel eens problemen geven met int. tv.

Hallo PeterG

Alleen mijn laptop en de TV hangen aan de fritz box, subnet is standaard. (Minimale Standaard Setup)

Alle toeters en bellen zijn verder losgekoppel en uit gezet :(

Wel goed voor de energie rekening voor deze dagen, maar de woon kamer is een ravage.

We denken Groen :)

Reputatie 7
Als je alleen de Fritzbox hebt en daaraan je apparatuur zonder extra dingen, dan lijkt mij het, zoals ik al eerder aangaf in dit topic, helaas een netwerkprobleem. Ik hoop voor je dat KPN, in opdracht van XS4ALL, dit spoedig opgelost heeft.

Reputatie 7
Badge +10

eelkop schreef op 18 apr '16 om 16:07u

Hugo_ schreef op 18 apr '16 om 15:58u

Welkom op het KPN Forum eelkop! Zoals @PeterG hier terecht duidelijk probeert te maken zal je voor service van jouw xs4all Interactieve TV aansluiting bij xs4all moeten zijn. KPN webcare & de KPN klantenservice kunnen de gegevens van jouw xs4all abonnement niet inzien en kunnen daardoor bijvoorbeeld ook geen eventueel benodigde monteur voor je aansturen.

Snap ik, ticket komt eraan.

Ah, mooizo. Ik hoop voor jou dat het snel is opgelost! 

Vandaag weer een vervolg geweest, helaas nog steeds geen beeld ondanks dat de software inmiddels na "12 uur" laden wel lijkt te werken. 

We zijn nu een week verder, XS4ALL gaat weer naar KPN, vanuit het laatste gesprek met XS4ALL lijkt het alsof ook zij er niet meer uit komen. Tot nu toe bijna dagelijks contact met XS4ALL gehad.

Alle zenders geven nog steeds zwart beeld bij zowel HDMI (Alle formaten) en SCART met diverse TV's

Menus zijn er nog steeds en internet werkt ook, wat met het nieuwe kastje wel werkt zijn youtube filmpjes via meer TV.

Het inmiddels vervelend wordende scherm "ZENDER NIET BESCHIKBAAR" is regelmatig zichtbaar met zwart scherm als gevolg.

Dit geld voor alle zenders (Radio en TV geprobeerd) op zowel SCART als HDMI.

KPN vind dat het netwerk OK is, maar iets gaat  of is nog steeds niet goed.

Ik kan internetten, Lijnmetingen zijn prima en ik zie streams in netwerk captures, maar nog steeds geen beeld.

Er zou wel een update geweest zijn, maar ik weet niet wat, alleen verteld de XS4ALL medewerker dat dit niet tot dit probleem zou moeten kunnen leiden.

Word vervolgd ....

Reputatie 7
Jeetje, wat een lastige situatie zeg. Het lijkt wel of je ontvangers de streams niet kunnen krijgen. Hopelijk kunnen ze de kink tussen jouw aansluiting en het tv centrum vinden.

Kun je overigens wel tv kijken via itvonline op je pc/tablet/smartphone? (ik neem aan dat dat bij XS4ALL ook beschikbaar is)

De streams via itvonline worden op een andere manier aangeboden.

PeterG schreef op 20 apr '16 om 11:14u
Jeetje, wat een lastige situatie zeg. Het lijkt wel of je ontvangers de streams niet kunnen krijgen. Hopelijk kunnen ze de kink tussen jouw aansluiting en het tv centrum vinden.

Kun je overigens wel tv kijken via itvonline op je pc/tablet/smartphone? (ik neem aan dat dat bij XS4ALL ook beschikbaar is)

De streams via itvonline worden op een andere manier aangeboden.

Hallo Peter, Ik hoop het ook, vandaag mijn STB MAC adres en Serienummer moeten doorgeven voor metingen vanuit KPN.

TV kijken is behelpen via webtv van xs4all is dan een workaround en is niet optimaal i.v.m. het gebruik van Silverlight en Quicktime.

Vraagt wat planning, ik kan dan niet werken als we dat aanzetten op de laptop tevens is het scherm is wat klein.

Reputatie 7
Wat het kleine scherm betreft... ik verbind mijn laptop dan met hdmi naar de tv. Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting.

I.c.m. Google Chrome werkt itvonline met HTLM 5 en dus niet met Silverlight. Dat zal via XS4ALL toch ook wel zijn.

Je zou kunnen proberen of je kabelaansluiting nog sjoege geeft. Is dat wel zo en het is Ziggo en je hebt een smart tv (met digitale ontvanger) dan kun met netwerkcode 4444 en frequentie 474.00 de vrij te ontvangen digitale zenders binnenhalen. NPO en Ziggo Sport HD rest SD. 30 'gewone' en 16 regionale zenders. En veel radiokanalen ook.

PeterG schreef op 20 apr '16 om 15:47u
Wat het kleine scherm betreft... ik verbind mijn laptop dan met hdmi naar de tv. Mijn laptop heeft een hdmi aansluiting.

I.c.m. Google Chrome werkt itvonline met HTLM 5 en dus niet met Silverlight. Dat zal via XS4ALL toch ook wel zijn.

Je zou kunnen proberen of je kabelaansluiting nog sjoege geeft. Is dat wel zo en het is Ziggo en je hebt een smart tv (met digitale ontvanger) dan kun met netwerkcode 4444 en frequentie 474.00 de vrij te ontvangen digitale zenders binnenhalen. NPO en Ziggo Sport HD rest SD. 30 'gewone' en 16 regionale zenders. En veel radiokanalen ook.

Ziggo is nog niet in beeld, ik verwacht dat deze echt ontkoppeld is, sinds verhuizing nooit gebruik van gemaakt.

Smart TV is niet aanwezig bij ons in Huis. De Laptop heeft geen HDMI interface. (Keep it simple en secure is het motto)

Beste Forum leden, Het probleem is opgelost ;)

Oorzaak, niet de verbinden, of de STB, maar het VDSL modem.

Iets hield een zichtbare stream tegen, niemand weet nog wat daar de oorzaak van is.

Dit modem heb ik vervangen voor een Fritzbox 7360 welke een langer succesvol track record heeft.

Iedereen bedankt voor het meelezen en denken in oplossingen.

Reputatie 7
Ah, dank voor deze nuttige terugkoppeling. :)

Ben je hier uiteindelijk zelf achtergekomen?

Fritzbox gekocht of via XS4ALL toegestuurd?

PeterG schreef op 25 apr '16 om 11:15u
Ah, dank voor deze nuttige terugkoppeling. Smiley Vrolijk

Ben je hier uiteindelijk zelf achtergekomen?

Fritzbox gekocht of via XS4ALL toegestuurd?

De vervanging van de FB7369 was vanuit XS4ALL gezien nog niet in beeld, er was ook elders geen oplossing om de onderdelen afzonderlijk op een werkende verbinding te controleren testen. Monteursbezoek zou te lang wachten worden, was al wel in gang gezet.

Zelf ga ik niet prutsen in een modem dat niet van mij is, config moet zo orgineel mogelijk blijven.

Ik heb zelf weer een Fritzbox aangeschaft met de specificaties die door XS4ALL worden ondersteund, alleen wel bewust gekozen voor een ander type dan dat er nu standaard word meegeleverd.

Rest alleen nog het terugsturen van enkele pakketjes  (3xSTB's en 1xDefecte FB7369) en het anuleren van de geplande monteur.

Ik verwacht dat XS4ALL wel interresse heeft in dit modem voor verder onderonderzoek, hier heb ik nog geen nieuws over.

XS4ALL is al wel op de hoogte. 

Reputatie 7
Dat is dan wel weer een pluspuntje van XS4ALL t.o.v. KPN. 'Vrije' keuze/aankoop Fritzbox. Bij KPN krijg er een van hun, heet dan experiabox. Met andere modems werkt bij hun interactieve tv en telefonie niet.

Reageer