Beantwoord

Soms valt het beeld weg van de ITV

  • 8 September 2020
  • 20 reacties
  • 368 keer bekeken

Soms valt het beeld weg van de ITV, hij start dan wel weer opnieuw op en kan ik naar ca 5 minuten weer TV kijken, maar dit is erg irritant. Ik heb alle stappen (oplossen van slecht of haperend beeld )uit geprobeert maar helaas dit is niet de oplossing.

 

Kunnen jullie mij een werkzame oplossing beschrijven.

 

Alvast bedankt voor de medewerking en hoop z.s.m. van jullie iets te vernemen

 

[Hier stonden privé gegevens] 

 

Hieronder info m.b.t. configuratie:

 

TVontvanger is Arris 5952

 

KPN Experia Box ZXV10 H220N

 

SOFTWARE VERSIE V1.0100T03.8V3

*admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door groenland6 5 October 2020, 13:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @groenland6 . Welkom op het forum.

Dus als ik het goed lees herstart de tuner spontaan? Klopt dat? En jij hebt dan de software van de tuner al eens helemaal verwijderd?

Dit moet ik even zeker weten. 

Hallo Erwin,

Klopt, de tuner herstart spontaan. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd via service menu, tenminste als je dat bedoeld. Ik weet niet of dit ermee te maken heeft, maar op 25 augustus jl. kreeg ik een foutcode: STB-ufa-03. Ik heb op verstuur foutrapport drukt, wat de foutcode betekent is voorbij een ?

 

m.v.g.

Leo Voogt

Leuk je even gesproken te hebben, @groenland6 . 

Je geeft aan dat na de reset alles goed is gegaan. Laten we hopen dat het zo blijft.

Mocht de tuner binnenkort toch weer dit soort fratsen vertonen, laat het mij weten en dan gaan we vervanging regelen. 

Bedankt voor de persoonlijke en snelle benadering. En mogelijke oplosiing.

mvg

Leo

Goedemorgen Erwin,

De TV ontvanger stopte vanmorgen spontaan en starte vanzelf weer op. Wil je voor vervanging zorgen, zoals je aangaf.

Alvast bedankt voor de medewerking en een fijne zondag toegewenst

 

m.v.g. 
Leo

 

@groenland6 : Het is gelukt, Leo.

Heb jij de SMS met de logistieke informatie gehad? 

 

Hallo Erwin,

Ik heb het sms ontvangen en kan de apparatuur omruilen op het servicepunt in de kadowinkel de kast te lingerzijde 3. De oude apparatuur inclusief voedingsadapter moet ik verpakt in een doos meenemen afgeven. Hoort hier ook de afstandsbediening bij?
En kan ik mijn TV ontvanger weer aanzetten?

Alvast bedankt voor de medewerking en fantasties zoals je mij hebt geholpen...en fijne dag toegewenst.

mvg Leo

 

Je mag de tuner weer aanzetten. De afstandbediening mag je houden.  :-)

Uiteraard wil ik graag weten of het probleem hier straks mee is opgelost.

Hallo Erwin,

TV-tuner geïnstalleerd nu maar hopen dat alles goed gaat en het probleem is opgelost, ik hou je op de hoogte.

Nogmaals bedankt

m.v.g.

Leo

 

Ik heb goede hoop, Leo. Mocht het weer misgaan dan lees ik het wel.

Hallo Erwin

Inmiddels zijn we 19 dagen verder en tot opheden gaat alles goed. Dus ik ga ervan uit dat het issue dmv van een nieuw tv box is verholpen.

groetjes 

Leo

Super! Dank voor je update. 

Hallo Erwin,

Helaas moet ik toch weer even melden dan de nieuwe KPN TV ontvanger dezelfde problemen geeft , als de vorige.De ontvanger gaat spontaan op stand-by (8, 15, 17 en 20 oktober) . De laatste twee keer was her de radio die exact om 15:00 op stand-by gaat. Kan je z.s.m. Mij laten weten hoe dit opgelost kan worden. Alvast bedankt voor de medewerking

m.v.g.

Leo Voogt

Hoi Leo,  

Als ik het goed lees zijn dit dus geen spontane herstarts maar gaat de tuner automatisch op standby? Klopt dat?

In dat geval zou het de energie bespaar modus kunnen zijn. Kun jij eens in de instellingen kijken na hoeveel uren de tuner automatisch uit gaat?

Hallo Erwin,

De tuner gaat vanzelf op standby. Op jou aanwijzing heb ik in het menu gekeken van de tv ontvanger en zag dat “ Tv ontvanger in stand-by zetten na:6uur is” . Ik heb de 6 uur aangepast naar uit. Hoop dat dit het issue is…

alvast bedankt voor je snelle reactie

mvg

Leo

Voor de radio gaat dit vast werken, @groenland6 . :-)

Hallo Erwin,

Het wordt nu wel een beetje irritant. De TV tuner stopte spontaan en starte vanzelf weer op( de oude fout) . Kan je nagaan wat het probleem is. Ik zie z.s.m. je reactie tegemoet

mvG

Leo Voogt

Hoi @groenland6 . Wat irritant dat de storing terug is.

Ik vrees dat jij dan onder deze grotere storing valt: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/spontaan-herstartende-tv-ontvangers-510315/index15.html

Daar hebben we helaas nog geen oplossing voor. Er wordt druk gezocht naar een grondoorzaak maar het is blijkbaar heel complex. Ik vrees dat ik tot die tijd weinig kan doen :-(

Hallo Erwin,

Dat is niet zo best, dat ik onder een grote storing val. Ik hoop dat jullie z.s.m. een oplossing vinden. Trouwens van morgen bleef de  TV - tuner op stand by staan, ik heb toen een reset gedaan en het werkt weer ( zowel de radio als Tv) nog even check gedaan of de stand by stand ook uit staat en dat klopte.

In ieder geval bedankt voor je update ( zeker in het weekend), kunnen jullie mij ook op de hoogte blijven houden van de  voortgang m.b..t. De oplossing van deze storing

Een goed weekend

m.v.g. Leo Voogt

Ik zal je een seintje geven als het is opgelost, Leo.   Ik hoop dat dat snel is, want dit is een hele hinderlijke storing.