Beantwoord

Sonos beam aansluiten kpn

• 3 november 2018
  • 9 reacties
  • 2192 keer bekeken

ik krijg het tv geluid niet over de sonos beam.
snap niet hoe ik de beam aan het tv kastje moet koppelen, heb een samsung 7- series 4k uhd tv.
icon

Beste antwoord door JeroenB22 5 november 2018, 10:05

Gewoon simpel nadenken,...

je interactieve tv, loopt inderdaad van je kastje naar de tv met een HDMI kabel.
dit staat echter volledig los van je Sonos,...

We weten nog steeds niet of je de Sonos app gebruikt voor de installatie. En of je de geluidsbron ook hebt gecontroleerd. Uit jou vrij korte reacties, die best wat ruimer omschreven mogen worden! Valt niet op te maken wat je doet. Het is nu meer raden en gissen.

ik denk toch dat voor jou nu de beste optie is om een installateur langs te laten komen, die dit voor jou in orde kan maken.

Gewoon de Beam aansluiten, rechtstreeks op je tv. Via de HDMI arc, of de optische ingang.
Controleer hierna in het menu van je tv waar de geluidsbron op staat. (Deze moet niet op tv geluid staan)

vervolgens pak je je mobiele telefoon of tablet. Hier zet je de app van Sonos op. En je volgt de installatie instructies waarbij je de beam ook aan je internet aansluit thuis.
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hallo Madura,

Volgens de supportpagina van Sonos moet je de Sonos Beam aansluiten op je televisie met de bijgeleverde HDMI-kabel. Zie onderstaande link.

Sonos Beam installeren

Je hoeft niets aan te sluiten op je tv kastje.
Reputatie 7
Je moet de beam op de HDMI Arc poort van je tv aansluiten. Lukt dit niet, kun je nog de optische ingang gebruiken op beide apparaten met een optische kabel..
Mogelijk moet je de geluidsbron in de instellingenmenu van je televisie ook even aanpassen.

Daarnaast in je sonos app de afstandsbediening van KPN koppelen aan de beam.
Heb het alletwee geprobeerd maar doet het nog steeds niet, mijn oude bose soundplate doet het prima, deze zit het een jackplug inde audio ingang van het kpn kastje
Reputatie 7
Gebruik je de app wel voor installatie?
En heb je de juiste geluidsbron in je tv ook gecontroleerd?

Stelt namelijk echt niets voor, alles aansluiten, via de app installeren en tadaa er is geluid.
Echt niet heb geen tv geluid ook niet als ik de sonos afkoppel. Vreemd
Reputatie 5
Badge +6
Over wat voor een TV-kastje hebben we het. Is het een kastje voor Digitenne of voor Interactieve tv?

Heb je je TV-kastje middels een HDMI kabel aangesloten op je TV..
Het is een interactief tv kastje en hij zit met een hdmi kabel naar de tv
Reputatie 5
Badge +6
Misschien kan deze website van KPN je helpen. En kijk dan bij INSTELLEN - RANDAPPARATUUR AANSLUITEN.

Interactieve tv aansluiten en gebruiken

Heb je al geprobeerd de SONOS Beam aan te sluiten met een optical cable en/of misschien ook een andere HDMI-kabel gebruiken.
Reputatie 7
Gewoon simpel nadenken,...

je interactieve tv, loopt inderdaad van je kastje naar de tv met een HDMI kabel.
dit staat echter volledig los van je Sonos,...

We weten nog steeds niet of je de Sonos app gebruikt voor de installatie. En of je de geluidsbron ook hebt gecontroleerd. Uit jou vrij korte reacties, die best wat ruimer omschreven mogen worden! Valt niet op te maken wat je doet. Het is nu meer raden en gissen.

ik denk toch dat voor jou nu de beste optie is om een installateur langs te laten komen, die dit voor jou in orde kan maken.

Gewoon de Beam aansluiten, rechtstreeks op je tv. Via de HDMI arc, of de optische ingang.
Controleer hierna in het menu van je tv waar de geluidsbron op staat. (Deze moet niet op tv geluid staan)

vervolgens pak je je mobiele telefoon of tablet. Hier zet je de app van Sonos op. En je volgt de installatie instructies waarbij je de beam ook aan je internet aansluit thuis.

Reageer