Sonos beam radio luisteren met de tv uit

  • 3 January 2019
  • 5 reacties
  • 2710 keer bekeken

ik heb een Sonos Beam aangsloten via ARC kabel. Alles werkt uitstekend, zowel tv kijken als radio luisteren. Alleen moet ik om radio te luisteren ook de tv aan laten staan. Als ik Spotify gebruik via mijn ipad werkt het geluid ook uitstekend zonder dat de tv aanstaat.
Kortom ik wil via Kpn Itv radio luisteren zonder dat de tv aanstaat. Wie weet de oplossing ?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hi Martin, welkom op het forum. Dit lukt nu niet omdat het geluid via je televisie is gelust. Heeft de Sonos ook een Optical ingang? Dan zou je in theorie het geluid vanaf de ontvanger via een SPDIF kabel rechtstreeks naar de Sonos kunnen doorlussen. Dan loopt het geluid niet meer via de televisie maar rechtstreeks vanaf de ontvanger naar de Sonos. Dit zou je even moeten uitproberen. Geef in de geluidsinstellingen van de ontvanger wel aan dat het geluid niet via HDMI meer gaat maar optisch. Hoop dat het zo lukt.
Reputatie 7
Waarom via de ontvanger van KPN radio luisteren?

Dit kan zo mooi en makkelijk via de Sonos app zelf! Dan hoeft zowel de tv als de ontvanger niet aan.
Radio luisteren via die ontvanger, tja het is maar wat je prettig vind, ik vind dat echt waardeloos en heb ze geblokt. Net alsof je een platenspeler met een fm-tuner hebt. Wil eigenlijk beide, maar dat gaat niet,...

Kunt in de app ook gewoon een favorietenlijst met zenders aanmaken, scheelt zoeken, klik, klak, klaar en luisteren maar.
Bedankt voor de tip JeroenB22, geweldige oplossing.
Reputatie 7
Badge +24
Ook vanuit mij: dankjewel @JeroenB22 🙂
Reputatie 7
Fijn, mooi geregeld zo 🙂