Beantwoord

Sonos koppelen aan afstandsbediening KPN

  • 17 March 2017
  • 9 reacties
  • 28981 keer bekeken

Hoe kan ik mijn Sonos systeem aan de afstandsbediening van KPN koppelen,zodat ik het geluid via de afstandsbediening kan regelen en niet meer persee via de Sonos app.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid + topic naar juiste categorie verplaatst
icon

Beste antwoord door lwolfs 1 February 2018, 19:14

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Nu weet ik niet wat een Sonos-systeem is, maar de KPN afstandsbediening kun je met de meeste TV's koppelen.
Ik neem aan dat Sonos een geluids-systeem is? dan kan het dus niet.


FF ge-googled en Sonos schijnt een draadloos speaker systeem te zijn?
Helaas dan gaat dat dus niet.
Bedankt voor je reactie,maar woensdag is de monteur hier geweest om KPN alles in 1 te installeer en hij vertelde juist dat dat wel kon,maar ik wou eerst mijn man ff vragen wat hij wou.
En nu weet ik niet meer hoe t moest maar hij zei wel dat t mogelijk was.
Reputatie 7
Badge +30
Iets met ARC of optisch uit richting Sonos? Of gebruik je sonos puur voor streaming, want dan gaat het niet werken (zonder allerlei omwegen).
Gebruiken hem voor het geluid van de tv en radio,maar snap niet echt wat je bedoeld met ARC of optisch uit richting Sonos
Reputatie 7
Badge +20
Op de site van KPN gekeken en SONOS is onbekend.
De afstandsbediening kan dus alleen geluid van een tv regelen.
Stel dat in op de afstandsbediening.
Via de tv kan je zeggen geluid via ARC, als de SONOS met HDMI op de ARC ingang/uitgang zit.
HDMI ARC is een koppeling, dat je via de tv het geluid via een soundbar, surround, etc. kan regelen.
Dit is 1 van de dingen van ARC, zie gebruiksaanwijzing van je TV.

Wat is ARC, zie:
https://www.homecinemamagazine.nl/2012/07/wat-is-hdmi-arc-audio-return-channel-en-hoe-werkt-het/
Reputatie 7
Welk Sonos systeem heb je?
Is de Sonos aangesloten op de TV of op de KPN TV ontvanger?
Is de Sonos met een optische kabel of met een hdmi kabel aangesloten op de TV of KPN TV ontvanger?

Optische kabel:


HDMI kabel:

Volgens mij dient de afstandsbediening van KPN niet gekoppeld te zijn met de TV.

Volgens:
https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4072/
Sonos-app voor iOS of Android:
1.Open de Sonos-app. Ga naar het tabblad Meer, tik op Instellingen > Instellingen kamer.
2.Selecteer de kamer waarin je PLAYBAR of PLAYBASE staan.
3.Tik op Installatie en bediening tv en vervolgens op Instellen afstandsbediening.
4.Configureer je nieuwe afstandsbediening voor het bedienen van de PLAYBAR of PLAYBASE aan de hand van de aanwijzingen in de app.

Mocht dit niet lekker lopen kun je hier ook nog even naar kijken:
https://sonos-nl.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4083

Hoop dat het lukt. Bij mij werkt het namelijk ook!

Admin: Dank voor je toevoeging, links iets aangepast i.v.m. de leesbaarheid
Reputatie 2
Ben verbaasd dat niet meer forumleden ervaring met Sonos speakers hebben.
Bij mij werkt het prima en al een hele tijd
Hoe ?
In mijn geval heb ik een Sonos Playbar en een Samsung TV.
Connect de Sonos met TOSLink kabel (optisch) aan de TV. In het antwoord van @wjb zie je hoe dat ding eruit ziet.
Op de TV selecteer externe luidsprekers in het geluid menu van TV->luidsprekerinstellingen
Controleer ook nog in TV menu-->geluid--> extra instellingen-->SPDIF-uitvoer-->Geluidsformaat PCM

In de KPN instellingen hoef je niets te veranderen. Het gaat om de communicatie tussen TV en Sonos apparaat.
Je hoeft de Sonos app dus niet te gebruiken; die witte van KPN doet het prima 😉

Heb een probleem met een sonos playbar en de afstandbediening van kpn, als ik het geluid uit wil schakelen met de afstandbediening door op de knop luidspreker met streep erdoor welke tussen geluid en zender zit, als ik daar op druk gaat het geluid 1 seconde uit en komt dan weer.

Hoe kan ik het instellen dat ik met de luidspreker knop het geluid uit- en aanschakelen?

Heb een Samsung UE43AU8070UXXN LED TV