Beantwoord

Sonos Playbar op VIP 1853

• 9 januari 2014
  • 9 reacties
  • 10652 keer bekeken

Ik overweeg een Sonos Playbar te kopen. Mijn televisie beschikt echter niet over de vereiste optische uitgang. Mijn ontvanger Motorola VIP 1853 heeft die wel. Kan ik daarop de Playbar aansluiten en heeft iemand daar ervaring mee? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de uitgang op de Motorola zodanig is geconfigureerd dat daarop geen Playbar werkend te krijgen is, maar ik kan dat bericht niet meer terugvinden.

icon

Beste antwoord door JanvanMeel 9 januari 2014, 21:31

IK bezit een sonos en ja het werkt via de optische uitgangs van de decorder

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4
Voor dat geld heb je toch zulke prachtige andere oplossingen die veel meer kunnen !
Maar goed over de vraag heb ik geen idee, de uitgang van de Motorola werkt gewoon prima !
Met optische kabel naar mn tv of versterker is allemaal geen probleem.
Dus mocht het niet werken ligt het aan Sonos !
Hoop geld voor bijzonder weinig !

Reputatie 6
Badge +10
Waarom geen soundbar met HDMI in en out? Ben je gelijk klaar met beeld en geluid :D

@ Grandisimo & Edwin Merks: Suggesties voor alternatieven?

@ Janvanmeel: Bedankt!

Reputatie 6
Badge +10
@sbos

Ik heb onlnags ook naar een SOnos Playbar gekeken en geluisterd. Ik vond het geluid tegenvallen. Zelfs met een subwoofer. Niet ruimtelijk genoeg.

Ik heb zelf ook een Play3 en die bevalt perfect maar voor TV vind ik het onder de maat. Ik heb veel geluisterd en vergeleken en ben uiteindelijk op een Yamaha YSP-3300 uitgekomen. Prijsklasse is ongeveer hetzelfde als een Sonos incl. sub(ongeveer €1000).De Yamaha heeft ook een draadloze sub. De soundbar is voorzien van 2 woofers en 16(!) array speakers en kan via zogenaamde "beam" toch het surround geluid zeer goed benaderen. Via een soundprocessor worden de speakers nl agesteld en gericht tbv weerkaatsing. Er zit ook een set-up microfoon bij die je kamer "aftast".  

Een reciever/versterker heb je ook niet meer nodig. Alles loopt via de YSP-3300 (beeld en geluid).

Voor mij is het een goede vervanger voor een losse receiver en surroundspeakers al zul je met een soundbar natuurlijk nooit het volledige 7.1 geluid kunnen creeren (behalve als je kamer perfect vierkant is, je stoel in het midden staat, geen meubels etc).

Bedankt voor je uitvoerige tip, Edwin. Ik ga zeker naar de Yamaha luisteren. Ik kwam op de Playbar vanwege goede ervaringen met de Play3, maar dat is dus geen garantie voor goede ervaringen met de Playbar. Inmiddels heb ik ontdekt dat er in het forum van Sonos erg geklaagd wordt over de Playbar.

Reputatie 6
Badge +10
Inderdaad. Geluid valt zeker in vergelijking met de Play3 erg tegen. Daarnaast zijn mogelijkheden beperkter daar de Playbar alleen audio in- en uitgangen heeft (dacht ik). Ik heb ook nog even geluisterd naar de JBL SB-400. Klonk ook aardig goed en heeft ook HDMI. Aantal was voor mij echter te weinig. Ik heb er 4 nodig en de SB-400 heeft er maar 3. Daarnaast biedt de Yamaha meer mogelijkheden en dient meer als vervangen van een surround-set terwijl de JBL gewoon een goed soundbar is. Prijskaartje is natuurlijk ook wel anders...scheelt de helft.. 

JanvanMeel schreef:

Bedankt voor de info.

Ik loop nog te dubben. Nog twee aanvullende vragen:

** heb je de decoder via HDMI aangesloten op de TV?

** lopen van beeld en geluid synchroon?

Vooralsnog loopt bij mij alles alleen synchroon als ik de decoder via HDMI aansluit op de TV en het geluid via de TV beluister. Als ik de decoder via HDMI aansluit op de TV en voor het geluid de decoder via de KPN-audiokabel aansluit op mijn HIFI-versterkker dan heb ik een fors lip sync probleem. De decoder, mijn TV en de verterker hebben geen optie om de "synchroniteit"van beeld en geluid bij te stellen.

Beste optie zal wellicht zijn Decoder -> HDMI naar soundbar en dan soundbar -> HDMI naar televisie. Maar dat kan met die Playbar dus niet.

JanvanMeel schreef op 9 jan '14 om 21:31u

Hoi,

Ik ben ook van plan om een sonos playbar te kopen en wil deze via de decoder aansluiten.

Nu is mijn vraag aan u of er dan ook andere apparaten aangesloten kunnen worden.

herkend de sonos via de decoder of er een ander apparaat is aangesloten op de tv?

mvg

Patrick

Reageer