Beantwoord

Sonos Playbar op VIP 1853

• 2 mei 2016
  • 9 reacties
  • 660 keer bekeken

We hebben een recente Samsung UHD tv, maken gebruik van iTV Motorola VIP1853 middels glasvezel en hebben een Sonos Playbar. We kijken eigenlijk uitsluitend HD zenders. Helaas valt een aantal keren per uur het geluid kort weg (1-2 seconden). We ervaren dit als zeer hinderlijk. Bij het kijken van opnames lijkt het verschijnsel zelf erger, vooral bij pauzemomenten en doorspoelen.

onlangs is de experiabox al vervangen voor een V10, biedt echter geen oplossing. Meerdere HDMI kabels zijn geprobeerd, waaronder dure 2.0 kabels. TV en Sonos zijn ook gecontroleerd op instellingen en defecten, echter nog steed regelmatig haperingen.

iTV aangesloten op TV via HDMI, en geluid middels optisch van TV naar Sonos. 

Direct vanuit decoder naar Sonos is niet wenselijk ivm smart toepasingen.

waar kan dit aan liggen?

icon

Beste antwoord door Justin_ 9 mei 2016, 11:33

Hoi , ik zie dat je inmiddels je 1853 hebt omgeruild voor de Arris. Hoe bevalt de nieuwe ontvanger? Ik ga ervan uit dat je geen last meer hebt van wegvallend geluid. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten :)

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +31
Hoe is de box aangesloten? Via de tv? Via de optische out van de 1853? Heb je ook haperingen als je het geluid van de tv gebruikt en niet de Sonos?

Verder moet ik toch even opmerken dat je die UHD tv geen recht doet met de 1853. Ik stel Webcare voor als ze op dit topic komen, om i.i.g. deze om te ruilen voor een Arris of Arcadyan waarmee je HDglas kanalen (NPO, RTL en SBS groep) kunt ontvangen. HDglas is Full HD.

Mogelijk ben je dan ook van het geluidprobleem af. Dat zit misschien in de 1853.

HDglas zit van 661 t/m 670.

PeterG schreef op 2 mei '16 om 20:30u
Hoe is de box aangesloten? Via de tv? Via de optische out van de 1853? Heb je ook haperingen als je het geluid van de tv gebruikt en niet de Sonos?

Verder moet ik toch even opmerken dat je die UHD tv geen recht doet met de 1853. Ik stel Webcare voor als ze op dit topic komen, om i.i.g. deze om te ruilen voor een Arris of Arcadyan waarmee je HDglas kanalen (NPO, RTL en SBS groep) kunt ontvangen. HDglas is Full HD.

Mogelijk ben je dan ook van het geluidprobleem af. Dat zit misschien in de 1853.

HDglas zit van 661 t/m 670.

Hallo PeterG,

bedankt voor je antwoord. Geluid gaat via tv middels optisch naar de Sonos.

Ik wacht de reactie van Webcare af inzake het sturen van een nieuwe Arris of Arcadyan. 

Groet,

Nick

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , welkom op het forum! Ik kan me goed voorstellen dat het hinderlijk is als het geluid regelmatig enkele seconde wegvalt. Ik sluit me aan bij de suggestie die Peter doet, het omruilen van de ontvanger lijkt me een goed idee. Reageer je daarvoor op m'n privébericht? Dan maak ik dit voor je in orde :)

Reputatie 7
Badge +22
Hoi , ik zie dat je inmiddels je 1853 hebt omgeruild voor de Arris. Hoe bevalt de nieuwe ontvanger? Ik ga ervan uit dat je geen last meer hebt van wegvallend geluid. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten :)

Reputatie 7
Badge +31
En geniet van de betere HD kanalen 661 t/m 670. :D

Justin_ schreef op 9 mei '16 om 11:32u
Hoi @Nick84, ik zie dat je inmiddels je 1853 hebt omgeruild voor de Arris. Hoe bevalt de nieuwe ontvanger? Ik ga ervan uit dat je geen last meer hebt van wegvallend geluid. Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, laat het me dan vooral weten Smiley Vrolijk

Hallo Justin,

het lijkt goed te gaan nu. Wel de beeldinstellingen op 1080p@50 gezet.

Beeld van de HD glaszenders is prachtig.

Wel heb ik nu een nieuw probleem. De tweede ontvanger van boven is van het oude type en geeft geen opnames meer weer.

Ontvanger herstart, maar nog geen opnames in de lijst. De nieuwe ontvanger heeft wel opnames.

Daarnaast kan ik natuurlijk opnames van de HD glaszenders nooit boven op de oude ontvanger terugkijken.

Maargoed, het stotteren van het geluid lijkt tot dusver opgelost.

Groet,

Nick

PeterG schreef op 9 mei '16 om 11:55u
En geniet van de betere HD kanalen 661 t/m 670. Smiley Erg vrolijk

Dankje Peter,

Is inderdaad een hele vooruitgang!

Opnames op tweede ontvanger zijn er weer. Helaas toch nog af en toe haperingen in het geluid. Maar veel minder dat het was. 

Desalnietemin heb je voor een kapitaal in huis staan en is het niet 100%, dat is een beetje jammer. 

Reputatie 7
Badge +31

Nick84 schreef op 11 mei '16 om 17:59u

Helaas toch nog af en toe haperingen in het geluid.

Zou je het eens willen proberen met alleen het geluid van de televisie zélf.

• als dat ook hapert is er iets in de hdmi verbinding
  • hapert dat niet dan zit 't 'm in de optische verbinding tussen televisie en soundbar.

Reageer