Vraag

Sonos Playbase via ITV box of TV

• 21 februari 2018
  • 2 reacties
  • 458 keer bekeken

In de handleiding van Sonos staat dat de optische kabel van de Playbase rechtstreeks in de tv moet.
Nu heb ik een oudere tv zonder HDMI en andere technische snufjes. Geen smart tv dus.

Is het dan niet slimmer om de optische kabel van de playbase naar de kom itv box aan te sluiten?

Ik heb wel eens gelezen dat als je bijvoorbeeld van de kpn box naar de tv gaat en daarna weer via optisch uit het signaal wordt omgezet van 5.1 naar stereo.

Voorkom je dit door de kabel rechtstreeks in de kpn box te stoppen of gewoon in de tv laten zitten?

2 reacties

Zonder HDMI ARC bedoel ik.😊
Reputatie 7
Badge +11
In de handleiding van Sonos staat dat de optische kabel van de Playbase rechtstreeks in de tv moet.
Nu heb ik een oudere tv zonder HDMI en andere technische snufjes. Geen smart tv dus.

Is het dan niet slimmer om de optische kabel van de playbase naar de kom itv box aan te sluiten?

Ik heb wel eens gelezen dat als je bijvoorbeeld van de kpn box naar de tv gaat en daarna weer via optisch uit het signaal wordt omgezet van 5.1 naar stereo.

Voorkom je dit door de kabel rechtstreeks in de kpn box te stoppen of gewoon in de tv laten zitten?

Als de Tv geen optische uitgang die naar de PlayBase gaat dan zal het via de tv ontvanger moeten. Dat de tv omzet naar een 5,1 signaal klopt niet. Sterker nog, veel tv's sturen geen 5.1 signaal uit (zeker niet een ouder model). Vanuit de tv-ontvanger naar de Playbase dus. Bij mij loopt ie wel via de tv die ook 5.1 door geeft. Voordeel is dat alle signalen die naar de tv gaan (tv ontvanger, Shield TV en Mediaplayer) geluid geven via de (in mijn geval) PlayBar. Bij jou is dat dan dus beperkt tot de tv ontvanger (als je hem rechtstreeks aansluit).

Reageer