Beantwoord

Sonos soundbar koppelen aan afstandsbediening

• 13 november 2017
  • 9 reacties
  • 3825 keer bekeken

Is er een mogelijkheid om mijn Sonos soundbar aan mijn afstandsbediening te koppelen?

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door EdwinHulscher 14 november 2017, 17:34

Nog even een update van mijn kant,
Ik ben er inmiddels achter gekomen, dat als ik i.p.v. de code 10 (Philips)
code 12 (Sony) kies, de Sonos installatie netjes gaat werken met de volume knop.
Ik kan alleen niet meer de tv aan en uit zetten. Die zette ik toch al niet op standby.
Misschien heeft het met de eerste 2 letters te maken dat je de code van Sony moet gebruiken ☺
Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Hallo @EdwinHulscher
Het korte antwoord is nee
maar....
Heb je een 4K abonnement en dus die witte TV-ontvanger dan zou het best kunnen want die afstandsbediening heeft ook mogelijkheden voor Home Cinema Set's dus het zou kunnen, ik kan je er helaas geen garantie op geven.
Dank je voor je antwoord. Nee ik heb niet de 4K uitvoering, dus zal het niet gaan werken. Hopelijk zal KPN hier ook iets voor verzinnen, aangezien er genoeg soundbars in de omloop zijn. Aangezien mijn vorige provider (ZIGGO) dit wel kon.
Dus als er iemand van KPN meeleest....................
Reputatie 7
Badge +19
Er lezen zeker medewerkers van KPN mee hoor, gelukkig wel 🐈
Reputatie 7
Ik heb mijn HTS via de optische TOSLink aansluiting gekoppeld aan de KPN-ontvanger. Verder het HTS via HDMI gekoppeld aan de tv en ook de ontvanger via HDMI gekoppeld aan de tv. Zowel HTS als tv zijn van Samsung ('t zelfde modeljaar, alweer een aantal jaren geleden). Het geluid komt standaard via het HTS, zodra het HTS actief is worden de luidsprekers van de tv automatisch uitgeschakeld. De KPN AB is alleen gekoppeld aan de tv.
Zodra ik de geluidsknoppen van de AB bediend worden wordt daarmee het geluid van het HTS aangepast (harder/zachter, mute; ik neem aan dat dit geregeld wordt door de HDMI-koppeling tussen HTS en tv).
Henk,
Mijn tv doet dit helaas niet. Ik zal het dus met 2 ab doen.
Nog even een update van mijn kant,
Ik ben er inmiddels achter gekomen, dat als ik i.p.v. de code 10 (Philips)
code 12 (Sony) kies, de Sonos installatie netjes gaat werken met de volume knop.
Ik kan alleen niet meer de tv aan en uit zetten. Die zette ik toch al niet op standby.
Misschien heeft het met de eerste 2 letters te maken dat je de code van Sony moet gebruiken ☺
Reputatie 7
Badge +19
Dag EdwinHulscher en anderen. Er lezen zeker mensen van KPN mee! 😉 Edwin, volgens mij ben je met de hulp van Huistijger en Henk al een heel stuk wijzer geworden. Mijn kortste antwoord is ook dat het inderdaad niet mogelijk is, dus elke alternatieve oplossing die hier is aangedragen lijkt me winst. Je zou uiteraard wel kunnen overwegen om naar een universele afstandsbediening te kijken.
Reputatie 7
Uuh? Met de KPN afstandsbediening kun je prima het geluid luider en minder luid zetten. Zelfs de mute knop werkt! Dat was ook het enige war werkte op de afstands van de oranje collega’s . Meer heb je ook niet nodig voor een geluidsbalk! Hier werkt dat namelijk prima,...

Weliswaar de tv ook even instellen op een externe geluidsbron of hoe ze dat ook maar noemen, en de afstands ook even koppelen via de app natuurlijk,...
Het werkt andersom.. Je moet in de Sonos naar Settings, Room Settings, dan naar Playbar 'TV Setup and Control. Daar vindt je 'Remote control setup'. Dit leidt je er eenvoudig doorheen..

Reageer