Sorry Boudewijn, geen reactie dus overstappen

• 1 juni 2013
  • 5 reacties
  • 5407 keer bekeken

Omdat ik van u geen reactie heb gehad op mijn vraag/verzoek (zie onderstaand) en het naast Lijbrandt, Telfort en Solcon ook niet mogelijk blijkt naadloos binnen Glasvezel over te stappen om zodoende TV via DVB-C te verkrijgen, (2 tot 4 weken geen internet/telefoon), heb ik besloten, met pijn in m'n hart, mijn abonnementen onder te brengen bij UPC en heb inmiddels dit in gang gezet. Ik vind het bijzonder jammer als IPB-er van het eerste uur (begin 2005) afscheid te "moeten" nemen. Na aanvankelijke kinderziektes heb ik altijd jaren, eerst via ADSL en in 2012 via glasvezel, een stabiele en nagenoeg storingsvrije internet verbinding gehad. Ik dank u hiervoor doch valt het me tegen dat mijn wensen niet zijn gehonoreerd. Het ga u allen goed! Gr. Ed

op ‎13-05-2013 11:21

Hallo Boudewijn, 

Ik ben bezig geweest om per 01-08-2013, einddatum KPN-contract, een tripple pakket (inclusief TV via DVB-C) af te sluiten bij jullie "dochter" Lijbrandt. Dit kan wel doch blijkt dat ik 2 to 4 weken zonder glasvezelaansluiting kom te zitten omdat er geen goed "overstapproces" is. Naadloos overstappen is niet mogelijk en eerst dient de KPN-aansluiting volledig opgezegd te zijn voordat er aangemeld kan worden bij Lijbrandt!

Ik ervaar dit als erg vervelend en vraag aan u of dit niet anders kan. Ik wil nl. naast Internet en Bellen alleenTV via DVB-C en geen interactieve TV.

Ik hoop dan ook dat u wat voor mij kunt doen. Om nu eerst een overstap te doen naar UPC en weer een jaar later naar Lijbrandt zit ik ook niet op te wachten. Hoor ik even van u?

Gr. Ed 

5 reacties

Reputatie 3
Badge
@Kooistra

Ik herken mezelf in uw verhaal. Ook ik ben IPB abonnee van het eerste uur. Altijd tevreden geweest over KPN en als er iets was altijd naar tevredenheid geholpen. Daarom altijd trouw gebleven. Ook ik twijfel nu om KPN na jaaaren te gaan verlaten. Zelfs UPC wordt weer een optie.

Ik heb het gevoel dat de klant niet meer centraal staat bij KPN. De algehele kwaliteit brokkelt af. KPN lijkt stil te staan. En dan gaat de prijs/kwaliteitverhouding een rol spelen (en de concurrentie zit niet stil) 

Over telefonie en internet alle lof, amper storingen en problemen altijd goed verholpen, maar het TV product blijft maar onder de maat... We zitten nog op het niveau van 2010.. Het geduld begint op te raken..

Het ergste vind ik dat je geen reactie krijgt op klachten en opmerkingen.

Ik weet nog steeds niet waarom ik als glasvezel klant 10e p/m meer moet betalen dan over koper terwijl ik amper verschil merk... 

FTTH is mij verkocht met superieure HD kwaliteit maar ik krijg dezelfde adsl streams als over koper en HD is niet eens standaard.. Dan had ik voor hetzelfde geld net zo goed het duurste koperabonnement kunnen nemen en had ik alle HD zenders er bij in gehad. Dacht met FTTH een stap voorwaarts te maken, maar waarom benut KPN de capaciteit van fiber niet? Niemand bij KPN kan of wil mij hier een verklaring voor geven. En die houding irriteert me.

Jammer dat eea zo ver is gekomen bij jou. Ik zit nog een half jaar vast aan KPN en hoop stiekum toch nog op verbetering van FTTH iTV zodat en overstap niet nodig is...

Reputatie 5
Badge +11
Beste Ed,

Als ik het goed begrepen heb, wil je weten of er een manier is om over te stappen naar een andere provider zonder de lange wachttijd. (Eerst KPN opzeggen, dan pas aanvragen). Ik vrees dat ik in dit proces weinig kan helpen. 

Je zou kunnen overwegen om het tijdelijk met een Dongel/Digitenne te doen. Het is geen ideale oplossing, maar omdat het een tijdelijke is, misschien wel het overwegen waard. 

Als ik een vraag van je niet naar tevredenheid beantwoord heb, hoor ik het graag en kom ik erop terug.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Hallo Burhan, dank voor uw meedenken. Uw aangedragen oplossing biedt helaas voor mij geen soelaas! Ondanks dat internet misschien via een dongel te realiseren valt ben ik toch ook mijn telefoonaansluiting een behoorlijke periode kwijt. In mijn woonkamer kijk ik sowieso Satelliet TV dus dat is het probleem niet.

Persoonlijk zou ik toch graag zien dat KPN naast InternetPlusBellen ook Digitale TV middels DVB-C via glasvezel aan zou bieden. Ik kan dan meerdere TV's/kamers van signaal voorzien en was mijn keuze zeer simpel en bleef ik bij KPN.

Wellicht is dit een utopie en zal KPN alleen maar dat ellendige Iptv aanbieden. Blijft onverkort dat ik het in deze tijd eigenlijk schandalig vind dat er geen adequaat en naadloos overstapproces is en klanten gedwongen worden te blijven zitten of naar kabel over te stappen.

Enfin, we komen hier toch niet uit denk ik. Inmiddels heb ik de bevestigingsmail van UPC binnen en wordt morgen mijn pakket bezorgd en wordt het minstens een jaartje UPC Internet 60/6 Mb, Onbeperkt bellen en vrij te ontvangen Digitale TV en Radio via de kabel overal in huis. Overigens heb ik na ontvangst van het pakket nog wettellijk 7 werkdagen bedenktijd.

Voor concrete oplossingen van uw zijde binnen deze periode, sta ik nog immer open. Aan de kwaliteit van InternetPlusBellen via ADSL/Glasvezel heeft het de afgelopen 8 jaar niet gelegen.

Gr. Ed

Reputatie 5
Badge +11
Beste Ed,

Helaas bieden wij geen televisie aan via de kabel. Ook zie ik niet dat dit in de toekomst zal veranderen. Ook kan ik de overstap niet voor je versnellen.

Jammer om je te moeten zien vertrekken naar UPC. Ik waardeer je positieve woorden over KPN dan ook. Ik heb nog geinformeerd, maar ik kan helaas hierin niets voor je betekenen.

Ik hoop je ooit weer bij KPN te mogen verwelkomen.

Met vriendelijke groet,

Burhan

Volgens mij is bij Telfort dit wel mogelijk met overstap service? Ook zou het nummer behouden kunnen worden zie link.http://www.telfort.nl/glasvezel/alles-in-1-glasvezelpakket/http://

Reageer