Beantwoord

Soundbar bedienen met de afstandsbediening van KPN

  • 3 April 2021
  • 22 reacties
  • 18380 keer bekeken

Hallo, ik heb via de google search ook via dit forum van KPN gezien dat ik een andere afstandsbediening moest bestellen om de koppeling te kunnen maken met de soundbar. Na alle codes ingetoetst te hebben, reageerde de soundbar helaas niet op de nieuwe afstandsbediening? Wie kan mij helpen.

Soundbar is Philips TAPB603/10, aangesloten via Toslink kabel. We hebben de soundbar speciaal cadeau gedaan aan opa en oma voor een betere geluidskwaliteit dan de TV, meerdere afstandsbedieningen werkt voor hun niet.

 

 

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Denise van KPN 6 April 2021, 14:40

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @RM K, welkom op ons forum! Wat ontzettend lief dat jullie je opa en oma een soundbar cadeau hebben gedaan, genieten! :green_heart:  In de regel is het zo dat de KPN afstandsbediening alleen te koppelen is aan jouw televisie en niet aan een soundbar. Je kunt het volume van de soundbar overigens wel via de televisie regelen als je de soundbar hebt aangesloten via HDMI ARC. Je hebt hiervoor een speciale poort op de televisie. Als je dan de afstandsbediening koppelt aan jouw televisie en het volume kan regelen, dan verandert het volume van de soundbar automatisch.

Er is wel een uitzondering: de nieuwste bluetooth afstandsbediening van de Arris VIP5202 is wél te koppelen aan bepaalde soundbars. Philips staat hier tussen met code 4. Hieronder instructies voor het koppelen van de soundbar.

  1. Zoek de snelcode voor de home cinema set of soundbar op in onderstaande lijst

     Snelcodelijst 

     Denon  1
     Harman/Kardon  2
     Marantz  3
     Philips  4
     Onkyo  5
     Panasonic  6
     Sony  7
     Yamaha  8
     Bose  9
     JBL  0
  2. Druk 3 seconden op de knop MUTE-knop en voer gelijktijdig het nummer van de snelcode in. Het LED-lampje op de afstandsbediening brandt nu rood.
  3. Druk 1 keer op de knop FastForWard-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 1 keer rood.
  4. Controleer of de home cinema set of soundbar reageert op de volgende knoppen op je afstandsbediening: volume harder, volume zachter en mute.
    Let op! Het kan voorkomen dat de home cinema set of soundbar wel reageert op de volume harder en zachter knop, maar andersom reageert (dus bij volume harder gaat het geluid zachter en andersom). Test dan de volgende code door stap 2 en 3 opnieuw uit te voeren, net zolang totdat de volume harder knop ook het volume op het apparaat harder instelt.
  5. Werken de knoppen goed? Druk dan op de OK-knop. Het LED-lampje op de afstandsbediening knippert 2 keer rood. De afstandsbediening is nu afgestemd op de Home Cinema Set of soundbar.
    Werken de knoppen niet of niet goed? Test dan de volgende snelcode door nogmaals stap 3, 4 en 5 te doorlopen. De afstandsbediening probeert nu de volgende sub-code van het gekozen apparatuurmerk, waarna de klant opnieuw moet testen of de afstandsbediening nu wel goed werkt.

Bedankt voor je reactie, ik ga het proberen als ik weer bij hen ben over een paar dagen. Helaas gaat HDMI Arc waarschijnlijk niet werken, omdat er maar 2 HDMI aansluitingen zijn; 1 voor het KPN kastje, 1 voor een DVD speler. Kun je me wellicht vertellen of wij de Arris VIP5202 hebben of niet? Zie afbeelding in mijn vraagstelling.

Reputatie 7
Badge +17

Als ik de afbeelding zo bekijk, heb je een afstandsbediening zonder bluetooth. Ik ben bang dat het daarmee niet gaat lukken om de soundbar te koppelen aan de afstandsbediening. :neutral_face:  De soundbar aansluiten via HDMI ARC is dan je beste optie.

Alleen de afstandsbediening die bij de Arris vip5202 hoort kan gekoppeld worden aan de merken soundbar die boven vermeld staan. Hij werkt dan echter niet meer op de televisie!

Dat is dus de afst.bed. met Netflix-knop en zwarte onderkant.

Waar staat die uitleg met “home cinema code”? Die vind ik nergens. Via kpn.com/afstandsbediening vind ik alleen voor tv.

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG Ik heb de lijst van @Paul_ uit onderstaand topic overgenomen. Ik weet zo niet of deze informatie ook op onze website te vinden is; ik geloof van niet. Ik ga kijken of we hier iets mee kunnen. :slight_smile:

 

Ik weet zo niet of deze informatie ook op onze website te vinden is; ik geloof van niet.

@Denise_ . Het screenshot in het startbericht doet dat wel vermoeden. Bij punt 4 staat “home cinema-code”. Die pdf vindt ik echter nergens, maar is er dus wel...

 

Reputatie 7
Badge +17

Nu je het zegt, @PeterG! Ik heb gezocht, maar ik kan het niet vinden, Misschien dat @RM K ons kan vertellen waar hij deze informatie vandaan heeft?

Er is inmiddels een KPN monteur bij mijn schoonouders geweest vanwege een storing, ze gaan een extra TV aansluiten waar een afstandsbediening zit die wel geschikt is. Zal wel die BlueTooth afstandbediening zijn? Overigens vreemd dat het zo lastig is om soundbars te bedienen  met de KPN afstandsbediening? We hebben zelf thuis een SONOS soundbar en die werkt wel gewoon met de standaard AB van KPN.

Het topic waardoor ik op zoek was naar een andere afstandsbediening van KPN is te vinden op: KPN afstandsbediening koppelen aan de soundbar | KPN Community

 

Reputatie 7
Badge +17

In dat topic staat inderdaad een pdf met Home-Cinema codes. Deze had ik zelf nog niet eerder gezien. Bedankt voor het delen!

Dank! Meteen topic-link opgenomen onder link-rubriek “KPN'’ op Breedbeeldweetjes.

(zie afstandsbediening instellen voor soundbar)

 

We hebben zelf thuis een SONOS soundbar en die werkt wel gewoon met de standaard AB van KPN.

Mogelijk verloopt het bij jouw via HDMI CEC. Ab ingesteld op televisie, maar als de daarmee verbonden HTS aan staat gaat diens volume harder en zachter :grin:

De Sonos soundbar is via lichtkabel Toslink verbonden, net als de Philips soundbar van mijn schoonouders. Dus op de een of ander manier werkt de KPN AB wel met Sonos maar niet met andere soundbars? Stond trouwens ook vermeld in dat andere topic.

De afstandsbediening met Netflix knop (T4H) kan meerdere soundbars bedienen (overigens alleen het geluid).

In dat andere topic noemt alleen een reageerder dat zijn Sonos werkt met de oudere D3 afstandsbediening. Het zal wel. Die D3 wordt allang niet meer geleverd, maar nu de T4H o.a. herkenbaar aan de Netflix knop. Deze pdf heeft ook betrekking op de T4H afst.bed.

Met de door jullie gegeven oplossing werkt de afstandsbediening met de BOSE soundtouch 130 helaas niet. De “oude” afstandsbediening van kpn werkte wel. Dus wat is het probleem? Ik begreep van een van jullie medewerksters dat het bekent is en dat dit bekent is en dat er wellicht een oplossing komt. Kunnen jullie mij aangeven of er gewerkt wordt aan een oplossing?

 

Het gaat over de nieuwe TV + box

Voor Bose is juist 246 de enige code voor de kpn afstandsbediening volume dus hoe je aan 130 komt @John H. is onduidelijk. 

Houdt mute en ok knop samen ingedrukt totdat rode led brandt. Typ dan rustig de code in en dan zou je het volume van de Bose met de kpn afstandsbediening regelen. 

Zie ook pdf http://kpn.com/hc .

Beste Peter,

 

130 is het type nummer

Heeft iemand de code voor

 

samsung hw-f350 soundbar voor de kpn afstandsbediening.

De pdf met codes is te vinden via

https://www.kpn.com/w3/file?uuid=c79a6e94-4fc1-4154-9f2e-aa8cd80269ba&owner=8de86c61-bdc8-4848-872e-e5b380e682fc&contentid=44211&mode=incontext

Beste, heeft iemand misschien een code voor mijn Heos soundbar.?. 

Zie bovenstaande pdf (link) @Wouter0703 .

Beste Peter, Daar heb ik gekeken in de lijst staat de HEOS niet vermeld. Vandaar mijn vraag.

Dus ik hoop dat er iemand is die wel de code weet.

Dat zul je het volume met de bijgeleverde afstandsbediening moeten doen. 

Want als het al ondersteunt zou worden is het alleen de volume knoppen. 

Ik heb verder op het forum hier ook niks over gevonden. Niet iemand die toch een werkende code had gevonden. Ik kan je helaas niet verder helpen. 

Bedankt , dan is het niet anders.

Reageer