Beantwoord

Soundbar geeft geen geluid bij Netflix

  • 10 December 2019
  • 15 reacties
  • 9847 keer bekeken

Badge

Van de week heb ik een fijne soundbar aangesloten op de TV boven via Optical. Deze geeft prima geluid en alles werkt naar behoren behalve bij Netflix via app op de iTV 4k Ontvanger. Daar geeft hij geen geluid, wanneer je terugschakelt naar TV is er wel weer geluid. Weet iemand hoe ik dit oplos? De TV is een LG en de ontvanger het nieuwste type iTV 4k.

icon

Beste antwoord door iKobus 23 December 2019, 09:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @iKobus, welkom op het forum!

Wat jammer dat het niet helemaal vlekkeloos verloopt met de soundbar:confused: Heeft je LG tv ook een Netflix app? Zo ja, heb je wel geluid als je via die weg Netflix kijkt?

Zou je eens bij de geluidsinstellingen willen kijken of je daar wellicht een verklaring kunt vinden?

Badge

Helaas is de TV niet smart. Ik heb met allerlei audio instellingen gespeeld maar zonder resultaat. Het vreemde vooral is dat de soundbar bij alle apps op de ontvanger geluid geeft behalve bij Netflix. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan is dat niet te testen inderdaad.

Als het geluid van Netflix prima werkt als de soundbar niet aan is gesloten, zullen de geluidsinstellingen van de tv-ontvanger goed staan. Er zal dan ergens anders iets mis gaan.

Dit kan bij de instellingen van Netflix, de instellingen van je tv zelf óf wellicht bij de instellingen van de soundbar liggen. Ik weet niet welk merk en type soundbar je gebruikt, wellicht heeft de fabrikant hier vaker berichten over ontvangen en weten ze precies wat hier aan gedaan kan worden. Een berichtje die kant op, kan dus de moeite waard zijn!

Reputatie 7
Badge +20

Hi @iKobus, is het je inmiddels gelukt om het geluid ook bij Netflix goed aan de praat te krijgen? Hoor het graag!

Badge

Ha Maja, nee helaas nog niet. Heb nu de iTV ontvanger direct aan de soundbar gekoppeld middels een optical kabel en heb ook de instellingen in de ontvanger bij Optisch veranderd maar ook dat geeft geen resultaat.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm dat is jammer:thinking: Heb je de fabrikant van de soundbar hier inmiddels ook al over gesproken?

Badge

Nee, dat niet maar alles wat ik er op aansluit, bv. Apple TV, maar ook alle andere apps op de iTV ontvanger geven wel gewoon geluid via de soundbar. Alleen Netflix niet dus de oorzaak lijkt me niet bij de soundbar te liggen.

Reputatie 7
Badge +20

Er zal hoe dan ook iets mis gaan in de combinatie van tv / tv ontvanger / Netflix / soundbar en het is zoals nu lijkt best lastig om de vinger op de zere plek te leggen. De fabrikant van de soundbar heeft hier misschien vaker vragen over gehad en weet wellicht hoe het euvel te verhelpen valt. Vandaar dat het geen kwaad kan om hier even over te informeren:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!

Badge

Het probleem is opgelost! De soundbar is nu aangesloten via de TV zelf omdat deze via optisch alleen ‘PCM’ als geluidsinstelling accepteert. Dus nu ook bij de Netflix app geluid eindelijk!

@iKobus zou je mij kunnen vertellen hoe je het opgelost hebt? 
wij hebben precies hetzelfde probleem! 
hopende op een reactie

Badge

Je moet de audio out van je TV op Optisch en dan PCM zetten. 

Ik kreeg als tip:

Ga naar alle instellingen -> Geluid -> AV Sync -> Bypass 
- Ga naar alle instellingen -> geluid -> Digitaal geluid uit -> PCM 
 

en dat werkte !!

Hetzelfde probleem met Samsung tv en LG soundbar, bovengenoemde tip heeft geholpen, op TV instellingen PCM aan. Het werkt!!

Ik heb hetzelfde probleem: geen geluid bij Netflix. Ik heb een beamer die ver weg staat, dus optisch kabeltje op beamer aansluiten kan niet. Ik heb nu een apart kastje gekocht dat 2.1 geluid uit het HDMI signaal filtert en dat via optical kabeltje doorgeeft aan mij versterker (NAD 390). Maar ik vind het vreemd dat als ik op de TV-ontvanger invul dat ik stereo output wil, ik dat bij Netflix niet krijg, maar wel 5.1. Is daar niets aan te doen?