Vraag

Spoelen werkt niet tijdens het kijken van een opname

• 10 maart 2017
  • 25 reacties
  • 1244 keer bekeken

Wij zitten nu een opname te kijken waarbij het onmogelijk is om te spoelen. Als we op vooruit spoelen drukken of op een cijfer dan zie ik wel het lampje op de ontvanger knipperen maar er gebeurd niets. Ik kan wel de opname stoppen en weer hervatten maar waarom is spoelen ineens onmogelijk? We hebben de Arris ontvanger rechtstreeks met kabel aan het modem zitten. Deze fout hebben we nog niet eerder gezien, wel toevallig onlangs de 3025 fout (die staat in een ander topic).

25 reacties

Reputatie 7
Keek je een opname terug, of gebruikte je de functie terugkijken vanuit de gids?
Bij die laatste kan je in uitzendingen van RTL en SBS niet vooruit spoelen.
Een opname, terugkijken vanuit de gids gebruiken we bijna nooit.
Reputatie 7
Apart, voor welke zender is die opname?
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Jelle, apart dat het spoelen niet werkt. Dat zou toch met elke opname moeten kunnen. Heb je al een keer de tv-ontvanger 30 seconden stroomloos gehad? Werkt het bij andere opnames wel?
Reputatie 7
Badge +24
Is het inmiddels gelukt Jelle? Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
Reputatie 7
Badge +18
Keek je een opname terug, of gebruikte je de functie terugkijken vanuit de gids?
Bij die laatste kan je in uitzendingen van RTL en SBS niet vooruit spoelen.

Dat heb ik ook altijd gedacht @wjb, maar ik keek gisteren een programma van RTL 7 met terugkijken uit de gids, maar kon gewoon de reclames doorspoelen.
(had deze dus niet opgenomen)
Niet dat ik daar over klaag hoor 😃
Reputatie 2
Badge +3
wjb, maar ik keek gisteren een programma van RTL 7 met terugkijken uit de gids, maar kon gewoon de reclames doorspoelen.
(had deze dus niet opgenomen)
Niet dat ik daar over klaag hoor :D

shhhhhh! niet vertellen, straks gaan ze 't nog fixen ook 😛
Reputatie 7
Badge +24
*Ik heb niets gezien.*
Reputatie 7
*Ik heb niets gezien.*Heel goed, 😛
Reputatie 7
Badge +8
ja, wat is dat voor onzin dat je niet meer kan spoelen bij sommige zenderaanbieders ? 😠
Reputatie 7
Die zenderaanbieders (de Ned. commerciële zenders van RTL en SBS-groep) hebben graag dat je de reclame ziet. Dit i.v.m. hun afspraken (contracten) met hun adverteerders. Wel kunnen doorspoelen zou de onderhandelingspositie van de zenders t.o.v. de adverteerders verzwakken. En dat willen ze natuurlijk niet, hè.
Reputatie 7
Badge +18
Of heeft de topicstarter misschien ondertiteling via teletext aan? dan kun je ook niet spoelen, pas nadat je de TXT hebt uitgezet.
Nee hoor, ondertiteling via teletekst gebruik ik nooit. Het ging om een opname vanaf Spike (volgens mij staat dit onder Nickelodeon in de gids), de HD versie. De ontvanger reageerde wel op de stop of de play knop maar niet op de andere knoppen zoals vooruit/terug spoelen of de cijfers, ondanks dat het 'receive' lampje wel knipperde als we op deze knoppen drukten. Nadat we de opname gekeken hadden (dan maar zonder spoelen) en weer terug waren bij live kijken werkte alles weer normaal en met andere opnamen hebben we dit nog niet gehad, ook niet sindsdien.
Reputatie 7
Badge +24
ja, wat is dat voor onzin dat je niet meer kan spoelen bij sommige zenderaanbieders ? :@

Een toevoeging op Peter z'n verhaal. Programma Gemist kan je nog steeds gewoon doorspoelen maar daar betaal je vaak een (klein) bedrag per uitzending van RTL/SBS. Terugkijken via de gids is gratis maar dan kan je op die zenders niet doorspoelen. En dan heb je natuurlijk de "gewone" opnamefunctie. Daar kan je ook gewoon doorspoelen. Afgezien van het incident van Jelle.
Reputatie 7
Jellehieminga. Nick/Spike op 441 sd en 461 hd moet je niet gebruiken. Die zitten er op vanwege de wholesalebedrijven die nog niet de 24-uurs versie van beide zenders mogen doorgeven.
De 24-uurs versies vind je hier:
Nickelodeon (ook 's avonds na 21:00 uur): SD 33 / HD 735
Spike (de héle dag dus) SD 13 / HD 712
Hallo Peter,

Ik heb het net nog eens bekeken (we hebben de foutieve opname laten staan) maar ik kan nog steeds niet spoelen in deze opname. We hebben deze juist opgenomen vanaf HD712. Er lijken meerdere dingen mis te gaan met deze zender want we lijken afleveringen uit een serie opname kwijt te zijn, en nu we een aflevering vanuit de gids terug willen kijken krijgen we een error 3010 met de melding 'deze zender zit niet meer in uw pakket'. Allemaal op 712. Ik ga zo de ontvanger maar eens resetten want het is nu heel irritant, we proberen een serie te kijken en zowel opnames terugkijken levert problemen op als ook terugkijken via de gids. Intussen hebben we een andere aflevering vanuit de gids gestart, deze lijkt het nu wel normaal te doen. Even kijken nu...

Aanvulling: ontvanger uit en weer aan heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we nu wel de aflevering van vandaag via de gids kunnen terugkijken. Dat scheelt weer.
Reputatie 7
Ah, dat is Spike. Die is pas toegevoegd. Mogelijk werkt het nog niet goed op de opnameserver daarmee.
Hopelijk kan Webcare een check daar initiëren. Zodra ze weer op dit topic komen. @Paul_ dus.
Reputatie 7
Badge +24
Ik heb het net nog eens bekeken (we hebben de foutieve opname laten staan) maar ik kan nog steeds niet spoelen in deze opname. We hebben deze juist opgenomen vanaf HD712. Er lijken meerdere dingen mis te gaan met deze zender want we lijken afleveringen uit een serie opname kwijt te zijn, en nu we een aflevering vanuit de gids terug willen kijken krijgen we een error 3010 met de melding 'deze zender zit niet meer in uw pakket'. Allemaal op 712. Ik ga zo de ontvanger maar eens resetten want het is nu heel irritant, we proberen een serie te kijken en zowel opnames terugkijken levert problemen op als ook terugkijken via de gids. Intussen hebben we een andere aflevering vanuit de gids gestart, deze lijkt het nu wel normaal te doen. Even kijken nu...

Aanvulling: ontvanger uit en weer aan heeft er in ieder geval voor gezorgd dat we nu wel de aflevering van vandaag via de gids kunnen terugkijken. Dat scheelt weer.

Opmerkelijk. Dus alle problemen die je ervaart zijn met Spike? Het lijkt ook mij niet onverstandig een reset van de tv-ontvanger te doen.

Verder heb ik niet bijzonder veel meldingen over Spike gezien of iets dergelijks maar ik zal het in de gaten houden.
Reputatie 7
Opname van Spike HD 712 hier gewoon door te spoelen.
Reputatie 7
Ik heb het net nog eens bekeken (we hebben de foutieve opname laten staan) maar ik kan nog steeds niet spoelen in deze opname. We hebben deze juist opgenomen vanaf HD712. Er lijken meerdere dingen mis te gaan met deze zender want we lijken afleveringen uit een serie opname kwijt te zijn, en nu we een aflevering vanuit de gids terug willen kijken krijgen we een error 3010 met de melding 'deze zender zit niet meer in uw pakket'. Allemaal op 712. Ik ga zo de ontvanger maar eens resetten want het is nu heel irritant, we proberen een serie te kijken en zowel opnames terugkijken levert problemen op als ook terugkijken via de gids.Heeft de reset geholpen? Problemen met serieopnemen zijn al zo oud als serieopnemen zelf. Als je programma's uit een serie mist of juist herhalingen van in serie opgenomen programma's wel ziet wordt het tijd voor het uit- en weer aanzetten (uitschakelen met schakelaar 8erop de ontvanger, voedingskabeltje losnemen, na 30 s weer aansluiten en inschakelen). Er zijn nog steeds (!) synchronisatieproblemen tussen de KPN cloud en de iTV-ontvangers en met deze actie wordt dat weer rechtsgericht, todat je weer "vreemde" zaken ziet, enz.
Het lijkt nu wel weer redelijk te werken, maar we hebben de afgelopen dagen weinig opnames terug gekeken. We nemen een aantal programma's op vanaf Spike maar pas als we ze gaan kijken kan ik hier meer over zeggen. Je reactie leverde bij mij wel een andere vraag op maar ik denk dat ik die even in een apart topic zet.
Reputatie 7
Ik heb hier laatst een onterecht "opgenomen" herhaling probleemloos gewist. Aangezien ik tot een week of 2/3 terug dit probleem ook had (onuitwisbare herhalingen) ga / ging ik er van uit dat het met de laatste software update (week of 2 geleden) is opgelost.
Overigens neem ik alleen wekelijks uitgezonden programma's in serie op. Dagelijkse (GTST en Utopia als mijn moeder bij me logeert) plan ik op maandag voor de hele week steeds als 1 aflevering in.

Welke programma's zijn op Spike nou een béétje boeiend?
Welke programma's zijn op Spike nou een béétje boeiend?
Daar kunnen we best een leuk gesprek over opzetten, maar ik weet niet of dat nog onder dit topic hoort... :D:P
Klopt het dat als je de opgenomen programma met ondertiteling kijk (programma's van BBC), kan je ook niet doorspoelen? Net gezien hoe moet je ondertiteling via teletekst aanzetten maar dan kan ik helemaal niks meer doen met de afstandbediening. Klopt het?
Reputatie 7
Ja, dat klopt. De teletekst functie blokkeert dat.

Reageer