Beantwoord

Spontaan herstartende tvontvanger

• 27 september 2016
  • 14 reacties
  • 258 keer bekeken

Reputatie 6
Badge +13
Goedemorgen, ik kwam net beneden en toen zag ik dat de tvontvanger beneden spontaan was gaan herstarten, terwijl ik hem voordat ik naar bed ging, gewoon uit had gezet. Dit is ie dan vannacht gaan doen denk ik, anders weet ik niet hoe dit kan. Ik heb hem in ieder geval zover ik weet niks gevraagd. Hoe kan dit en heeft iemand anders ook dit probleem ervaren? Ik denk dat ie dit al uren doet, wat moet ik nu doen, kan geen tv kijken beneden zo. Heb beneden een VIPArris 2952. Of ie nu zichzelf gereset heeft of heeft herstart, ik weet het niet staat 8- op en hij komt geen steek verder.:(. Heb nog wel, hopelijk een andere ontvanger bij dit afhaalpunt staan. Als ie nou zo blijft doen, kan ik hem dan nog voor die andere inwisselen?
icon

Beste antwoord door fame29 27 september 2016, 14:33

Hij doet het nu, de nieuwe!:D
Bekijk origineel

14 reacties

Vannacht is een firmware update geweest voor sommige ontvangers. Deze update doet uw ontvanger automatisch en moet aansluitend herstart worden. Er is dus niets vreemds aan de hand met uw ontvanger.

Met vriendelijke groet,

Leon
Reputatie 6
Badge +13
Hallo Leon, hij doet het nu al uren zo. Dit duurt te lang zo. Nogmaals, dit is de zoveelste keer dat ie raar doet. Of duurt het standaard zo lang na een update?
Je zou kunnen proberen om de stroom voor een minuut van de ontvanger af te halen. Dit zou de ciclus kunnen doorbreken, waar hij in blijft hangen. Doet hij dan nog het zelfde, dan is het raadzaam om toch even met de klantenservice te bellen.
Reputatie 6
Badge +13
Doet nog steeds hetzelfde. Dacht dat ie verder ging, maar hij sprong weer terug naar niks.
Reputatie 7
Badge +18
Dit las ik op TotaalTV:

KPN plaatst nieuwe firmware in tv-decoders

KPN heeft nieuwe firmware in decoders geplaatst die voor de tv-dienst Interactieve TV gebruikt worden. KPN biedt op deze manier aan bijna twee miljoen klanten televisie in de huiskamer aan.

Interactieve TV is het belangrijkste tv-product van KPN. Het telecombedrijf ziet het aantal abonnees dat van dit tv-product gebruikmaakt nog maandelijks stijgen. KPN levert de benodigde decoder aan klanten in bruikleen. KPN heeft diverse modellen decoders van nieuwe firmware voorzien. Deze werd in de nachtelijke uren automatisch in de decoder geplaatst. Na de installatie is de decoder opnieuw opgestart.

Nu is mijn vraag wat ze eigenlijk veranderd hebben. 😳
Reputatie 6
Badge +13
Kan een andere die er nog stond, gaan ophalen.
Reputatie 7
Badge +18
Vannacht is een firmware update geweest voor sommige ontvangers. LeonDeze update is voor alle ontvangers. 😉
Reputatie 7
Badge +18
Kan een andere die er nog stond, gaan ophalen.Deze hoeft je echt niet te gaan halen. Want dan krijgt die ontvanger hetzelfde update binnen. Dus dat heeft geen nut, Fame29
Reputatie 6
Badge +13
Hij had al langer problemen, deze huidige ontvanger bij ons.
Reputatie 3
Badge +3
De regionale zenders zijn er bij gekomen in HD.vandaar. de update. Fame29
Reputatie 6
Badge +13
Oke, dat wist ik niet. Dank voor uw duidelijkheid!
Reputatie 6
Badge +13
Hij doet het nu, de nieuwe!:D
Reputatie 7
Badge +18
Blijkbaar niet iedereen die firmware ontvangen. Want ik krijg hem nu binnen. Om: 02:12 uur. Software versie: 4.2.6_16 (HMB2260)
Reputatie 7
Badge +18
Nog even een mededeling, toen de ontvangers een firmware update hebben gekregen. Ging ik naar instellingen om me beeldresolutie aan te passen, wat blijkt? Mijn eigen instellingen staan er nog steeds in:

- beeldresolutie: "1080p50"
- TV Gids: "verticaal"
- automatisch standby: "8 uur"
- klok weergeven: "ja"

Nog meer mensen waarvan de instellingen blijven staan?

Reageer