Beantwoord

Spontane Reset TV ontvangers

• 3 april 2018
  • 5 reacties
  • 385 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Sinds bijna twee weken zijn wij weer klant van KPN. Met een V9 modem en 2 tv ontvangers en maar 13 mb qua internetsnelheid niet de meest ideale situatie maar over het algemeen ervaren wij weinig tot geen problemen. Behalve met de TV ontvangers. Er is er al een Arris vervangen omdat de software niet goed was en heb daar de HMB2260 voor terug gekregen. Er staat nog een Arris op de slaapkamer.

Het valt mij op dat de kastjes zichzelf met regelmaat uitzetten en dan opnieuw alles installeren. In de afgelopen twee weken is dat inmiddels al 4x gebeurd. Waarom is dit?

Het lijkt ons niet helemaal de bedoeling toch?
icon

Beste antwoord door Bart_ 6 april 2018, 09:33

Ha Dennis! Dat is duidelijk. Het kan zijn dat er iets mis gaat met het binnenhalen of installeren van een update. Dan kan een ontvanger in een soort van loop terechtkomen, waarbij hij steeds opnieuw probeert om die update binnen te halen.

Zou je de ontvangers eens willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Doe dit bij voorkeur op een moment dat er zo min mogelijk andere apparatuur wordt gebruikt, om externe invloeden op het signaal te minimaliseren.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Ha Dennis! Welkom terug als klant! 🙂 Wat je beschrijft is wel een beetje vreemd. De snelheid van 13 mb is inderdaad niet optimaal. In algemene zin kan ik me voorstellen dat internetten en tegelijkertijd twee tv’s aan hebben staan niet goed zal werken.

Wat je beschrijft klinkt echter meer als een spontaan updatende ontvanger: dat is op zich goed, al vinden deze updates in de regel plaats op momenten dat je waarschijnlijk geen tv kijkt.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ze herstarten allebei, dus? Op willekeurige tijdstippen? Het kan wellicht iets te maken hebben met de belasting van het netwerk. Als je naast je twee ontvangers ook de nodige apparaten (via WiFi) gebruikt zal het signaal er niet stabieler op worden, waardoor er een ontvanger weg kan vallen.
Reputatie 5
Badge +6
Ha Dennis! Welkom terug als klant! 🙂 Wat je beschrijft is wel een beetje vreemd. De snelheid van 13 mb is inderdaad niet optimaal. In algemene zin kan ik me voorstellen dat internetten en tegelijkertijd twee tv’s aan hebben staan niet goed zal werken.

Wat je beschrijft klinkt echter meer als een spontaan updatende ontvanger: dat is op zich goed, al vinden deze updates in de regel plaats op momenten dat je waarschijnlijk geen tv kijkt.

Het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Ze herstarten allebei, dus? Op willekeurige tijdstippen? Het kan wellicht iets te maken hebben met de belasting van het netwerk. Als je naast je twee ontvangers ook de nodige apparaten (via WiFi) gebruikt zal het signaal er niet stabieler op worden, waardoor er een ontvanger weg kan vallen.

Ha Bart,

Het is willekeurig en los van elkaar. Tot nu toe is het niet gebeurd op momenten dat beide kastjes aan stonden.
Zelf denk ik dat mijn uiteindelijke snelheid hoger ligt aangezien draadloze Speedtest regelmatig wat meer aangeeft.

Jet beeemde is dat regelmatig een hoop services aanstaan en er geen problemen zijn, maar juist als de tv aan staat en 1 mobiel of tablet. Dan moet je aan surfen denken en geen intensief gebruik.
Reputatie 7
Badge +19
Ha Dennis! Dat is duidelijk. Het kan zijn dat er iets mis gaat met het binnenhalen of installeren van een update. Dan kan een ontvanger in een soort van loop terechtkomen, waarbij hij steeds opnieuw probeert om die update binnen te halen.

Zou je de ontvangers eens willen terugzetten naar de fabrieksinstellingen? Doe dit bij voorkeur op een moment dat er zo min mogelijk andere apparatuur wordt gebruikt, om externe invloeden op het signaal te minimaliseren.
Reputatie 7
Badge +19
Ha Dennis. Ik was nog even nieuwsgierig naar de stand van zaken. Kun je inmiddels weer normaal tv kijken of speelt dit nog steeds?
Reputatie 5
Badge +6
Ha Bart!

Helaas wel. Maar heb nog niet de fabrieksinstellingen geprobeerd. Nog niet aan toe gekomen.

Reageer