Sport1 wordt Ziggo Sport Totaal

• 2 november 2015
  • 23 reacties
  • 1638 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Goeie morgen,

Ik lees net dit bericht: http://www.nu.nl/media/4156860/ziggo-en-sport1-kondigen-sportkanaal.html

Vanaf 12 november wordt SPort1 dus Ziggo Sport Totaal, wat houdt dit in voor de KPN klant met een abonnement op Sport1?

Vriendelijke groet

23 reacties

Reputatie 7
Ja, hier zal KPN idd blij mee zijn; kanalen met de naam van de concurrent. NOT.

Maar er is gewoon een doorgiftecontract dus daarvoor zal het weinig gevolgen hebben.

Reputatie 4
Badge +4
Hallo Peter,

Ik vraag me af of dit geen gevolgen zal hebben voor de sport1 abonnees bij KPN (en anderen niet Ziggo providers). Ziggo gaat op een eigen sport kanaal b.v. o.a. de Formule1 uitzenden, als dit ten koste gaat van het uitzenden op het abonnee kanaal van Sport1 om de Ziggo abonnee exclusiciteit te bieden, dan kan het wel degelijk gevolgen hebben voor de Sport1 abonnee bij KPN, die niet de beschikking heeft over het exclusieve sport kanaal. Het wordt dus even afwachten wat Ziggo/Sport1 gaat doen. Er is wel een doorgifte contract maar wat er wordt doorgegeven, staat niet vast.

Ik heb al gezien dat o.a. de Formule1 en ook de wedstrijden van Spaanse en Portugese competitie naar dit exclusieve kanaal gaan......

Koos

Reputatie 1
Badge
Ziggo gaat een selectie maken van wat ze "gratis" gaan uitzenden. Nu ik er over nadenk lijkt het mij dat het aanbod voor de betaalde zenders gewoon blijft zoals het nu is. Anders gaat dit hun klanten gaat kosten

Reputatie 7
Badge +20
Het is zelfs nog erger, het in ongecodeerd en in HD. En het kost niks meer naar de abonnees. Die Liberty Global heeft ook veel macht zeg! Ik vind dit echt oneerlijk. Wij moeten € 15,50 p.m. betalen. Hoop dat KPN zo slim is om hun eigen kanaal daarvoor in de strijd gooit! 

Hier het artikel van TotaalTV over die sportkanaal van Ziggo: 

Ziggo Sport ongecodeerd en in HD voor alle Ziggo-klanten

Reputatie 4
Badge +4
Tsja Peter87, ik denk nogmaals dat je dat nog maar even moet afwachten.

Het kan zo zijn dat Ziggo op haar exclusieve kanaal (als voorbeeld Formule1) alle trainingen etc gaat uitzenden en haar abonees daardoor lekker probeerd te maken voor de wedstrijd, maar dan moeten ze wel een Sport1 abonnement nemen, of... op het Sport1 abonneekanaal komen alleen nog maar de trainingen etc en als je de wedstijd wil zien als KPN Sport1 abonnee, jammer dan, dan moet je maar overstappen naar Ziggo. Ik ben benieuwd welke van de twee het wordt.

Koos

Reputatie 7

Koos2 schreef op 2 nov '15 om 15:37u

Hallo Peter,

Ik vraag me af of dit geen gevolgen zal hebben voor de sport1 abonnees bij KPN (en anderen niet Ziggo providers). Ziggo gaat op een eigen sport kanaal b.v. o.a. de Formule1 uitzenden, als dit ten koste gaat van het uitzenden op het abonnee kanaal van Sport1 om de Ziggo abonnee exclusiciteit te bieden, dan kan het wel degelijk gevolgen hebben voor de Sport1 abonnee bij KPN, die niet de beschikking heeft over het exclusieve sport kanaal. Het wordt dus even afwachten wat Ziggo/Sport1 gaat doen. Er is wel een doorgifte contract maar wat er wordt doorgegeven, staat niet vast.

Ik heb al gezien dat o.a. de Formule1 en ook de wedstrijden van Spaanse en Portugese competitie naar dit exclusieve kanaal gaan......

Koos

Dat laatste is gedeeltelijk waar. Formule1 mag niet zomaar op een open kanaal. Een deel van de races zal ook op het open kanaal uitgezonden worden, mét reclame-onderbrekingen (anders kunnen ze het niet "gratis" aanbieden).

De hele race zal, zonder reclame, wel via het gewone betaalkanaal te zien blijven en ook álle races. Dat, en de voetbalwedstrijden, zullen dus niet weggehaald worden bij de betaalkanalen, maar gewoon ook dééls uitgezonden via het Ziggo Sport kanaal.

Ze kunnen het zich gewoon niet veroorloven bij Sport 1 (va 12 nov dus Ziggo Sport Totaal) om het bij de betaalkanalen weg te halen. Dat gaat ze bij de ca. 25 andere providers (kabel, satelliet en iptv) gewoon te veel klanten kosten! ;)

Reputatie 7
Badge +16
Sport 1 blijft Sport 1, maar krijgt de naam "Ziggo Sport" , en het zgn. "gratis" Ziggo kanaal is een extra zender die niet bij KPN te zien is.

Ik kan me voorstellen dat dit kanaal reclameonderbrekingen heeft.

Eerlijk of oneerlijk, het is een manier om klanten naar zich toe te trekken. KPN abonnees hebben dat voordeel met BBC First en straks met het KPN kanaal waarop o.a. exclusief de serie Brussel wordt uitgezonden.

Wie aan het kortste eind gaan trekken zijn de abonnees die niet bij de "grote 2" zitten: Canal Digitaal en met name de zelfstandige kabelmaatschappijen die er nog zijn.

Reputatie 7
Badge +20
Giant2000 schreef op 2 nov '15 om 16:29u
Sport 1 blijft Sport 1, maar krijgt de naam "Ziggo Sport" , en het zgn. "gratis" Ziggo kanaal is een extra zender die niet bij KPN te zien is.

Eerlijk of oneerlijk, het is een manier om klanten naar zich toe te trekken. KPN abonnees hebben dat voordeel met BBC First en straks met het KPN kanaal waarop o.a. exclusief de serie Brussel wordt uitgezonden.

Wie aan het kortste eind gaan trekken zijn de abonnees die niet bij de "grote 2" zitten: Canal Digitaal en met name de zelfstandige kabelmaatschappijen die er nog zijn.

Dat zeg je wel dat Sport1 gewoon Sport1 blijft maar de naam Sport1 verdwijnt wel degelijk! Tenminste als ik het op deze site mag geloven. :D

Reputatie 7
Badge +16
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 16:39u
Giant2000 schreef op 2 nov '15 om 16:29uSport 1 blijft Sport 1, maar krijgt de naam "Ziggo Sport" , en het zgn. "gratis" Ziggo kanaal is een extra zender die niet bij KPN te zien is.

Dat zeg je wel dat Sport1 gewoon Sport1 blijft maar de naam Sport1 verdwijnt wel degelijk! Tenminste als ik het op deze site mag geloven. Smiley Vrolijk

Dat zeg ik...

De kanalen gaan van naam wijzigen maar blijven inhoudelijk hetzelfde:

Sport1 Select wordt Ziggo Sport Select

Sport1 Voetbal wordt Ziggo Sport Voetbal

Sport1 Racing wordt Ziggo Sport Racing

Sport1 Golf wordt Ziggo Sport Golf

Sport1 Extra 1 wordt Ziggo Sport Extra 1

Sport1 Extra 2 wordt Ziggo Sport Extra 2

Reputatie 7
Badge +20
Giant2000 schreef op 2 nov '15 om 16:42u
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 16:39uGiant2000 schreef op 2 nov '15 om 16:29uSport 1 blijft Sport 1, maar krijgt de naam "Ziggo Sport" , en het zgn. "gratis" Ziggo kanaal is een extra zender die niet bij KPN te zien is.

Dat zeg je wel dat Sport1 gewoon Sport1 blijft maar de naam Sport1 verdwijnt wel degelijk! Tenminste als ik het op deze site mag geloven. Smiley Vrolijk

Dat zeg ik...

De kanalen gaan van naam wijzigen maar blijven inhoudelijk hetzelfde:

Sport1 Select wordt Ziggo Sport Select

Sport1 Voetbal wordt Ziggo Sport Voetbal

Sport1 Racing wordt Ziggo Sport Racing

Sport1 Golf wordt Ziggo Sport Golf

Sport1 Extra 1 wordt Ziggo Sport Extra 1

Sport1 Extra 2 wordt Ziggo Sport Extra 2

Aha, nu begrijp ik het, dit kreeg ik van Sport 1 te lezen:

https://

Kan KPN die logo's weer veranderen. Krijgen we notabene de Ziggo logo in ons tv-gids!!! 😃 :p

Reputatie 7
Badge +20
Giant2000 schreef op 2 nov '15 om 16:29u

Ik lees nu net dat Ziggo Sports GEEN reclameonderbrekingen heeft. Lees HIER Dit heeft Ziggo bevestigd aan TotaalTV.

Reputatie 7

DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 18:13u

Ik lees nu net dat Ziggo Sports GEEN reclameonderbrekingen heeft. Lees HIER Dit heeft Ziggo bevestigd aan TotaalTV.

Verrassend!

Reputatie 7
Badge +20
PeterG schreef op 2 nov '15 om 18:16u
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 18:13uIk lees nu net dat Ziggo Sports GEEN reclameonderbrekingen heeft. Lees HIER Dit heeft Ziggo bevestigd aan TotaalTV.

Verrassend!

Ja dat vind ik ook verrassend! 

Reputatie 1
DennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 18:19u
PeterG schreef op 2 nov '15 om 18:16uDennisDatema68 schreef op 2 nov '15 om 18:13uIk lees nu net dat Ziggo Sports GEEN reclameonderbrekingen heeft. Lees HIER Dit heeft Ziggo bevestigd aan TotaalTV.

Verrassend!

Ja dat vind ik ook verrassend! 

Wat is voor een ziggo abonnee dan toch een reden om zich op ziggo sport totaal te abonneren ? Dit heeft dan toch geen toegevoegde waarde ? Ik ben zelf als formule 1 liefhebber het hele seizoen geabonneerd op sport1 (kpn) om alle races te kunnen bekijken. Ik ga me straks wel degelijk afvragen hoe ik dat ga doen als het nieuwe seizoen begint. Een eventuele overstap zal me toch wat voordelen gaan opleveren. 15.50 euro besparen omdat ik sport1 niet meer nodig ben, een gratis sportzender erbij en een internetsnelheid van 120 mb ipv 20 mb op dit moment bij kpn. tsja......

Reputatie 7
Badge +19
Even een toevoeging, de Ziggo sport1 zender die alleen op Ziggo is te zien, is niet dezelfde als de 'normale' sport1 zender.

Het is een verzameling van de andere sportzenders en alles is zonder reclame.

Reputatie 7
Badge +16
Als dit kanaal een succes wordt ga ik me echt afvragen wie de compensatie t.a.v. abonnementverlies van Sport1 gaat dragen. Want ongtwijfeld zullen veel autosportliefhebbers Sport1 gaan verlaten als je het 'gratis' kunt kijken.

Giant2000 schreef op 4 nov '15 om 10:54u
Als dit kanaal een succes wordt ga ik me echt afvragen wie de compensatie t.a.v. abonnementverlies van Sport1 gaat dragen. Want ongtwijfeld zullen veel autosportliefhebbers Sport1 gaan verlaten als je het 'gratis' kunt kijken.

Het is allemaal van dezelfde eigenaar hè. Het is bedoeld om klanten bij KPN ed weg te halen, daar behalen ze de winst mee...

KPN zal toch wel wat moeten doen!

Volgens mij waren ze daar maanden terug al mee bezig. Toen kreeg ik een enquete van KPN in te vullen welke ging over het vervallen van Sport 1 bij KPN. Nu ben ik vorig jaar heel bewust opgestapt bij Ziggo, maar ik wil wel Golf blijven zien.

Dat wordt een moeilijke keuze als ze niet voldoende compenseren?

Herman

Reputatie 7
Badge +16
GlimmerTwins schreef op 5 nov '15 om 17:00u
KPN zal toch wel wat moeten doen!

Volgens mij waren ze daar maanden terug al mee bezig. Toen kreeg ik een enquete van KPN in te vullen welke ging over het vervallen van Sport 1 bij KPN. Nu ben ik vorig jaar heel bewust opgestapt bij Ziggo, maar ik wil wel Golf blijven zien.

Herman

Ik heb nog geen tekenen vernomen dat Sport1 verdwijnt bij KPN, Canal Digitaal of welke andere provider dan ook.

Giant2000 schreef op 5 nov '15 om 17:11u
GlimmerTwins schreef op 5 nov '15 om 17:00uKPN zal toch wel wat moeten doen!

Herman

Ik heb nog geen tekenen vernomen dat Sport1 verdwijnt bij KPN, Canal Digitaal of welke andere provider dan ook.

Ik ook niet!

Behalve dat ik toen die enquete wel heel vreemd vond met o.a. wat ik zou doen als Sport 1 niet meer zou worden doorgegeven.

KPN had m.i. toen al geruchten opgevangen van de ontwikkelingen bij Ziggo.

Reputatie 3
Badge +4
Inderdaad Sport1 wordt ZiggoSport, ben benieuwd wat er gaat veranderen voor bestaande klanten.

Reputatie 3
Badge +4
GlimmerTwins schreef op 5 nov '15 om 17:30u
Giant2000 schreef op 5 nov '15 om 17:11uGlimmerTwins schreef op 5 nov '15 om 17:00uKPN zal toch wel wat moeten doen!

Herman

Ik ook niet!

Behalve dat ik toen die enquete wel heel vreemd vond met o.a. wat ik zou doen als Sport 1 niet meer zou worden doorgegeven.

KPN had m.i. toen al geruchten opgevangen van de ontwikkelingen bij Ziggo.

Ik hoop wel dat ze het blijven doorgeven, o.a. Formule 1 kijk ik naar.

Reputatie 7
Badge +16
roelfsema schreef op 5 nov '15 om 21:46u
Inderdaad Sport1 wordt ZiggoSport, ben benieuwd wat er gaat veranderen voor bestaande klanten.

Niks dus, behalve de naam.

"Vanaf 12 november is het zover. Sport1 wordt dan Ziggo Sport Totaal. Dat betekent een andere naam en een nieuwe look. Verder verandert er voor jou als Sport1-abonnee niets. Je blijft, net als nu, genieten van zes kanalen met volop live topsport."

"De naam Ziggo Sport Totaal komt voort uit een nieuwe samenwerking tussen Ziggo en Sport1. Ziggo lanceert op 12 november het kanaal Ziggo Sport, als cadeau voor alle Ziggo klanten. De nieuwe zender biedt je elke dag de mooiste duels, gratis op kanaal 14. Dit kanaal is alleen voor Ziggo klanten beschikbaar."

bron: http://www.sport1.nl/nieuws/102986-sport1-heet-vanaf-12-november-ziggo-sport-totaal.html

Reageer