Vraag

Standaard zenders geen geluid en witte kastje valt uit

  • 3 April 2019
  • 3 reacties
  • 83 keer bekeken

Mijn witte kastje valt regelmatig uit ineens en duurt lang voor alles het weer doet. Daarnaast probeer ik al een tijdje contavt met iemand te krijgen. Al drie maanden als niet langer is doen de standaard zenders 1 tm 20 geen geluid. Alles is nagekeken zoals op de site staat en door mensen met geduld en verstand. Tot op heden krijg ik nergens antwoord. Ik wil graag een nieuw kastje En dat voor het geld wat ik betaal me geluid her doet en ik te woord gestaan wordt. Alles maar via forum chat en noem maar op. Nummer die niet meer werkt. Hele hele slechte service.

3 reacties

Het is vervelend dat je zoveel storing hebt.

Witte kastje... ik neem aan dat je het modem, de Experiabox, bedoelt? Met al die lampjes? Het is niet goed dat die steeds uitvalt. Je hebt vast nog een oude: welk type is dat? H220N, v8 of v9?
Ik denk dat die gewoon omgeruild moet worden voor een nieuwe. Dit kan een KPN moderator doen. Daarvoor is het wel nodig dat je je forumprofiel helemaal invult. Die gegevens hebben ze nodig om je te kunnen helpen.

De zenders 1 t/m 20 zijn voorzien van Dolby geluid. Mogelijk kan je TV of soundbox of versterker dat niet decoderen. Je kunt dat oplossen door het geluid in de tv ontvanger, dat zwarte kastje met cijferdisplay aan de voorkant, op stereo te zetten.

Zie menu > instellingen > geluid instellingen.
Selecteer HDM en zet het geluid met de pijltjes op het scherm op stereo. Doe eventueel hetzelfde met Optical als daarop een soundbar of versterker is aangesloten. Selecteer 'bewaren' en druk op de OK-knop.
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mamadyvano Dat klinkt inderdaad niet goed en ik kijk natuurlijk graag met je mee. Ik heb wel wat meer informatie van je nodig.

Allereerst: zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Ten tweede ben ik erg nieuwsgierig naar de antwoorden op de vragen die Peter stelt. Ter verduidelijking: ik wil graag weten of je met 'het witte kastje' de Experia Box bedoelt en welk type je dan hebt. Ik wil ook graag weten of de tip van Peter over de geluidsinstellingen heeft geholpen.

Verder: ik wil ook graag weten hoe je het één en ander hebt aangesloten. Is dat bekabeld of maak je gebruik van een Draadloze Verbindingsset? Als ik het goed begrijp valt alles weg, bij zo'n storing: je hebt dus geen tv én geen internet meer? Wat doe je om het weer te laten werken?
Reputatie 7
Badge +20
Hallo @Mamadyvano Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat je probleem is verholpen. Mocht je toch nog hulp nodig hebben, dan lees ik graag je antwoorden op de vragen die zijn gesteld!

Reageer